Komunikaty PR

Podwójne podium DB Schenker w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

2020-06-19  |  08:59
Biuro prasowe

4 czerwca, podczas wirtualnego spotkania, ogłoszono wyniki XIV edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm (ROF) oraz konkursu Startupów Pozytywnego Wpływu. DB Schenker uczestniczy w tym zestawieniu od początku jego istnienia. W tegorocznej edycji operator został nagrodzony I miejscem w kategorii Transport Usługi Handel i II miejscem na podium w ujęciu generalnym. Na przestrzeni lat to kolejne tak wysokie wyróżnienia, co jest wynikiem konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego rozwoju.

Ranking ocenia firmy pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu. Zwraca uwagę na cztery obszary: etyczną kulturę organizacyjną, zrównoważone zarządzanie, pozytywny wpływ i wskaźniki odpowiedzialności. Poruszane zagadnienia zmieniają się rok do roku, podążając za wyzwaniami, jakie niesie globalny rynek. Jest to więc doskonałe narzędzie dla firm. Umożliwia porównanie jakości systemów zarządzania odpowiedzialnością społeczną i wskazuje cenną informację na temat globalnych trendów w tym zakresie.

Warto mierzyć i komunikować wpływ, jaki firmy wywierają na środowisko, społeczeństwo i gospodarkę. „Z Raportu Wpływu DB Schenker, jaki przygotowaliśmy wspólnie z Deloitte, wynika między innymi, że jedno miejsce pracy w naszej firmie generuje zatrudnienie dla prawie sześciu osób w powiązanych branżach. To tylko jeden ze wskaźników, który pokazuje wkład firmy w rozwój polskiej gospodarki”, mówi Piotr Zborowski, CEO NEE DB Schenker.

„Ranking Odpowiedzialnych Firm, którego autorem jest profesor Bolesław Rok, stanowi cenny benchmark i źródło wiedzy dla biznesu. Jesteśmy dumni, że ponownie znaleźliśmy się w gronie liderów, zarówno w ujęciu branżowym jak i generalnym. Gratulujemy wszystkim firmom, które przystąpiły do Rankingu”, dodaje Piotr Zborowski.

W tegorocznej edycji Rankingu wzięło udział ponad 200 firm działających na polskim rynku. Za organizację odpowiadał Koźmiński Business Hub, za przegląd wypełnionych ankiet firma Deloitte.

Warto być odpowiedzialnym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.