Komunikaty PR

Pokwarantannowa rzeczywistość - jakie wyzwania przygotowała dla pracodawców?

2020-05-22  |  10:07
Biuro prasowe

Jak komunikować się z rozproszonym zespołem, zadbać o wizerunek firmy w niepewnym czasie, czy też odpowiednio rozstać się z pracownikiem? Po kwarantannie wyjątkowa odpowiedzialność spocznie na pracodawcach, którzy mają znaczny wpływ na adaptację personelu do nowych warunków. Od tego, w jaki sposób firmy zareagują na “inną rzeczywistość” często zależeć będzie, czy utrzymają się na rynku.

 

Pracodawcy w tej trudnej sytuacji nie pozostają jednak sami. Z pomocą przychodzą eksperci, którzy stworzyli swoisty poradnik postępowania w tych wyjątkowych okolicznościach. Przedsiębiorcy mogą też skorzystać zupełnie bezpłatnie z narzędzia, dedykowanego do motywowania i wspierania najważniejszych postaw pracowniczych w organizacji.

 

Troska o pracownika w czasie niepewności

Słynne powiedzenie głosi Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Jak wiele prawdy jest w tej sentencji, gdyby porównać jej znaczenie do obecnej sytuacji! W okresie pandemii szczególnie ważne jest to, żeby traktować się nawzajem z szacunkiem i prowadzić z personelem uczciwą i jasną komunikację. Dzięki takiemu podejściu kadra wie, co dokładnie dzieje się w przedsiębiorstwie i jakie są jego najbliższe plany. Pracownicy czują się też częścią swojego miejsca pracy i często - pomimo ciężkiego okresu - są w stanie lepiej zrozumieć całą sytuację.

 

Oczywiście proces adaptacji do nowych warunków jest kwestią bardzo indywidualną. Różnią się wypracowane przez nas mechanizmy radzenia sobie z nową rzeczywistością. Potrzebujemy też innej ilości czasu, by się w niej odnaleźć. Na tej drodze znaleźć można jednak pewne drogowskazy - mówi Anna Streżyńska, CEO MC2 Innovations.


 

Specjaliści poszukują złotego środka i chcą się nim podzielić

Z pomocą pracodawcom wyszli specjaliści od motywacji i zarządzania pracą zdalną. Eksperci stworzyli poradnik, mający wesprzeć firmy w procesie zrozumienia obecnych zmian i nowego sposobu radzenia sobie w nieznanym dotąd trybie łączenia pracy zawodowej z życiem prywatnym. To bardzo specyficzny know-how koncentrujący się na psychologii społecznej, badaniach psychologicznych i organizacyjnych, a także konstruowaniu narzędzi diagnostycznych. 

 

Do udziału w projekcie zaprosiliśmy zaprzyjaźnionych cenionych praktyków, których kompetencje z zakresu komunikacji, PR czy zarządzania przedsiębiorstwem ubogacają przedstawiane treści o nowe perspektywy - dodaje Arkadiusz Kamiński, HR Services Lead z MC2 Innovations.


Konkretne porady na realne problemy

Publikacja stworzona przez ekspertów zawiera rzeczowe sugestie dotyczące właściwej organizacji pracy zdalnej, motywowania pracowników, czy też dbania o employer branding podczas koronawirusa. Jej celem jest edukowanie przedsiębiorców oraz dostarczenie użytecznych informacji, które pozwolą efektywniej prowadzić biznes. 

 

Porady dotyczą m.in. optymalnego podziału obowiązków i ustalania planu dnia podczas pracy zdalnej, konkretnych działań mających na celu budowanie godnego zaufania wizerunku firmy, czy sposobów prowadzenia precyzyjnej komunikacji na linii pracodawca-pracownik. Publikacja porusza również ważny temat dbania o zdrowie psychiczne w czasach niepewności i prezentuje pozytywne case study z działalności znanych marek.

 

Dodatkową wartością jest materiał wideo, w którym Anna Streżyńska oraz Aleksandra Chalimoniuk, inicjatorka platformy Popraw koronę. Nowa rzeczywistość w praktyce dzielą się spostrzeżeniami na temat tego, jakich pracowników będą poszukiwać pracodawcy po pandemii. 

Materiał jest dostępny całkowicie bezpłatnie, a pobrać można go ze strony https://carrotspot.com/rewolucja-praca-i-motywacja-w-nowych-czasach

 

Firma MC2 Innovations w ramach akcji organizowanej przez Grupę Pracuj.pl – PomagamyHR, udostępniła także zupełnie bezpłatnie przez okres 3 miesięcy swoją platformę Carrotspot – jest to narzędzie służące do motywowania i zarządzania zaangażowaniem pracowników, bez konieczności angażowania budżetu. Aby bezpłatnie skorzystać z platformy, należy skontaktować się z przedstawicielem Carrotspot – dane kontaktowe na stronie platformy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje Biuro prasowe
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.