Komunikaty PR

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili

2024-12-11  |  11:00
Biuro prasowe

Dwóch na trzech opiekunów zwierząt planuje kupić swoim pupilom świąteczne prezenty, a aż jedna trzecia z nich rozważa w tym roku zakup specjalnego kalendarza adwentowego. Polscy konsumenci coraz bardziej dbają o to, by ich zwierzęta miały nie tylko podstawową opiekę, lecz także były traktowane jak pełnoprawni członkowie rodziny - wynika z badań przeprowadzonych przez grupę Fressnapf i sieć sklepów Maxi Zoo.

Świąteczne wydatki na zwierzęta, rosnąca popularność kalendarzy adwentowych, czy wybór jakościowych produktów dla pupili świadczą o postępującej humanizacji zwierząt domowych w Polsce. Jak wypadają polskie preferencje zakupowe w porównaniu z Niemcami i Francją? Co to oznacza dla rynku produktów dla zwierząt i jakie perspektywy rysują się na nadchodzący rok?

Świąteczne prezenty – Polacy na czele Europy

Rosnące wydatki na akcesoria, przekąski i zabawki dla zwierząt wskazują na zmieniające się podejście Polaków do ich pupili oraz dynamiczny rozwój rynku produktów dla czworonogów. Opiekunowie coraz bardziej dbają o to, by ich zwierzaki miały dostęp do udogodnień dotychczas kojarzonych wyłącznie z ludźmi. Badania wykonane przez grupę Fressnapf i Maxi Zoo pokazują, że aż 62% Polaków planuje w tym roku obdarować swoje zwierzęta prezentami z okazji świąt Bożego Narodzenia. To najwyższy wynik wśród analizowanych krajów – w Niemczech odsetek wynosi 53%, a we Francji 45%. Jeszcze większą hojność widać wśród klientów sieci Maxi Zoo, gdzie aż 70% polskich konsumentów zadeklarowało zakup świątecznych upominków dla pupili, przewyższając wynik Francuzów (63%) i Niemców (59%).

Coraz więcej Polaków postrzega swoje zwierzęta jako pełnoprawnych członków rodziny. Zmieniające się podejście znajduje odzwierciedlenie w dynamicznym rozwoju rynku produktów dla zwierząt w Polsce. Obserwujemy to na co dzień. Klienci częściej poszukują produktów premium, które nie tylko spełniają podstawowe potrzeby zwierząt, ale także zapewniają im większy komfort i zaspokajają ich potrzeby emocjonalne – zauważa dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska, Wojciech Kamiński. Polacy stali się bardziej świadomi. Istotne są dla nich jakość, skład oraz pochodzenie towarów, które trafiają do ich koszyka. Tu wyraźnie widzimy wzrost znaczenia zrównoważonego rozwoju. Nasi Klienci coraz większą uwagę zwracają na ekologiczne pochodzenie produktów, wybierając dla swoich podopiecznych, te przyjazne dla środowiska – dodaje.

Co najczęściej znajduje się w prezentach dla zwierząt?

W Polsce najpopularniejsze prezenty to smakołyki i zabawki. Oba typy produktów wybiera po 61% opiekunów zwierząt. Kolejne miejsca zajmują akcesoria i artykuły do pielęgnacji, lecz ankietowani deklarowali także, że spędzą ze swoimi pupilami więcej czasu lub przygotują dla nich świąteczny posiłek. Wyniki są bardzo podobne w zachodniej Europie, tutaj także to dwie najpopularniejsze kategorie. Delikatnie różnią się jednak najchętniej wybierane wskazania: w Niemczech wygrywają przekąski (70%), a we Francji na pierwszym miejscu są zabawki (66%). Wybory te są zgodne z tym co obserwujemy przy kasach. W koszykach zakupowych przed świętami dominują smakołyki, zabawki, legowiska i akcesoria, takie jak koce czy ubrania dla psów, a w przypadku kotów popularne są zabawki, drapaki oraz miski i fontanny do wody.

Kalendarze adwentowe – nowa moda na polskim rynku

Nowością na polskim rynku są kalendarze adwentowe dla zwierząt. Zdobywają one serca polskich konsumentów – aż 28% z nich planuje zakup specjalnego kalendarza dla swojego pupila. To wynik niemal identyczny jak w Niemczech (29%) i wyższy niż we Francji (17%). Trend ten pokazuje, że Polacy chcą dzielić radość świątecznych przygotowań także z pupilami.

Humanizacja zwierząt jako motor napędowy rynku

Polacy nie rezygnują z wydatków na zwierzęta mimo ciągłych kłopotów z inflacją i niezadowalającej konsumpcji prywatnej. Z danych podanych przez Maxi Zoo wynika, że w większości, w tym roku, planują wydać na prezenty dla pupili od 10 do 20 euro, co jest kwotą porównywalną z budżetami opiekunów zwierząt w Niemczech i we Francji.

Ciekawym zjawiskiem jest rozkład deklaracji w zależności od grup demograficznych. W Polsce najhojniejsi są młodsi opiekunowie zwierząt – osoby w wieku 18–29 lat, które równie często jak grupa 30–39-latków deklarują zakup prezentów dla swoich podopiecznych. Co więcej, kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni angażują się w planowanie świątecznych niespodzianek dla zwierząt. Jest to szczególnie widoczne w Polsce i we Francji, gdzie różnice w deklaracjach są najbardziej wyraźne. Taki układ preferencji pokazuje, że troska o zwierzęta nie tylko się upowszechnia, ale też szczególnie silnie rezonuje wśród młodszych i bardziej świadomych grup konsumentów.

Wzrost wydatków na zwierzęta domowe w Polsce pokazuje, że pomimo wyzwań ekonomicznych, Polacy ciągle inwestują w dobrostan swoich zwierząt, co napędza rozwój rynku produktów dla zwierząt domowych. Polski rynek jest jednym z najbardziej perspektywicznych w Europie Środkowo-Wschodniej, a rok 2025 zapowiada się jako czas dalszego wzrostu i innowacji w tym segmencie. Rok 2024 upłynął nam, w Maxi Zoo pod znakiem otwarć nowych placówek. Finalnie będziemy się mogli pochwalić 145 sklepami w całej Polsce – mówi Grzegorz Kaprzyk, Dyrektor ds. Rozwoju Maxi Zoo. Nasza strategia opiera się na chęci dotarcia do opiekunów zwierząt nie tylko w dużych, lecz także w mniejszych miastach, stąd ciągłe poszukiwanie nowych lokalizacji. Również nadchodzący rok zapowiada się pod tym względem bardzo pracowicie. Planujemy otworzyć kolejnych 25 sklepów, głównie w miastach gdzie już funkcjonujemy – będziemy zagęszczać sieć, ale także i na nowych rynkach, więc w roku 2025  będziemy zapraszać Klientów na zakupy do nowych placówek – dodaje.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.