Polacy największymi poszukiwaczami przygód w Europie!
Aż 71% Polaków uważa się za poszukiwaczy przygód – wynika z badania przeprowadzonego przez OnePlus. To najwyższy wynik wśród analizowanych europejskich krajów, takich jak Wielka Brytania, Francja czy Hiszpania. Na szczycie naszej listy podróżniczych marzeń znajduje się zobaczenie zorzy polarnej (36%), Wielkiego Muru Chińskiego (27%) i Machu Picchu (19%). Mimo to, wielu Polaków czuje, że ich podróżnicze plany są ograniczone. Dlaczego tak się dzieje i co możemy zrobić, by ponownie odnaleźć w sobie chęć do odkrywania?
Badanie przeprowadzone na zlecenie firmy OnePlus, z okazji premiery nowego modelu OnePlus 13, objęło mieszkańców dziewięciu europejskich krajów – Polski, Wielkiej Brytanii, Danii, Finlandii, Belgii, Hiszpanii, Francji, Włoch i Holandii, analizując ich podejście do podróżowania. Jak Polacy prezentują się na tle europejskich nacji w tym temacie?
Najwięksi poszukiwacze przygód, drudzy najchętniej opuszczający strefę komfortu
Wyniki badania OnePlus pokazują, że Polacy są najbardziej otwarci na przygody – aż 71% ankietowanych z naszego kraju określiło siebie jako poszukiwaczy przygód. Dla porównania, podobne deklaracje złożyło tylko 57% Francuzów, 50% Holendrów i zaledwie 41% Brytyjczyków. Polacy również wyróżniają się w chęci wychodzenia poza swoją strefę komfortu. Ponad połowa z nas (52%) zadeklarowała gotowość do zwiększenia częstotliwości podróżowania. Pośród wszystkich nacji w badaniu jedynie Hiszpanie uzyskali wyższy wynik (55%).
A gdybyśmy zdecydowali się wyjechać, to co zobaczylibyśmy w pierwszej kolejności? Wśród najczęściej wskazywanych podróżniczych marzeń Polaków znalazło się zobaczenie zorzy polarnej (36%), Wielkiego Muru Chińskiego (27%) i Machu Picchu (19%). Inne popularne destynacje to ruiny Petry w Jordanii (19%), Malediwy z możliwością nurkowania (18%) oraz Islandia, gdzie można podziwiać wieloryby (18%).
Podróżnicze ambicje obejmują również konkretne aktywności – 39% Polaków chciałoby spróbować lotu balonem, a 32% – jazdy skuterem śnieżnym. Co ciekawe, więcej osób zdecydowałoby się na nurkowanie w klatce z rekinami (13%) niż skok ze spadochronem (12%).
Przeszkody w podróżowaniu: brak czasu i finansów jako największe bariery
Pomimo pozytywnego nastawienia do podróży, aż 82% Polaków odczuwa frustrację z powodu przeszkód w realizacji swoich podróżniczych planów. Najczęściej wskazywanymi barierami są ograniczenia finansowe (49%), obowiązki rodzinne (34%) i brak czasu (27%) – wynika z badania OnePlus. Dla kontrastu, w zamożniejszych zachodnich krajach, takich jak Wielka Brytania, Dania czy Finlandia powody rezygnacji z podróży wyglądają nieco inaczej – tam częściej wskazywane są lęk przed nieznanym, ograniczenia fizyczne oraz wiek lub etap życia.
Brak podróżowania wpływa na nasze emocje – aż 90% Polaków deklaruje, że chętnie podróżowałoby więcej, gdyby tylko mogło. Dlaczego? Eksplorowanie nowych kultur i miejsc budzi w nas przede wszystkim takie emocje jak zainteresowanie (65%), ekscytacja (55%) oraz odwaga (37%).
Jak ponownie obudzić w sobie ciekawość do odkrywania?
Aby ponownie zachęcić i umożliwić Polakom podróżowanie, OnePlus organizuje wyjątkowy konkurs z okazji premiery swojego nowego smartfona. Nagrodą jest kalendarz adwentowy dla podróżników, który zamiast czekoladek kryje... 12 przygód na Islandii! Wybrana osoba, wraz osobą towarzyszącą, zanurkuje między płytami tektonicznymi, odwiedzi geotermalne laguny i doświadczy niezapomnianych wrażeń. Dodatkową, 13. nagrodą będzie najnowszy model telefonu OnePlus 13.
Więcej o kalendarzu dla odkrywców i tym jak go zdobyć, można dowiedzieć się odwiedzając stronę https://www.oneplus.com/uk/launch/13. Zgłoszenia będą przyjmowane do 6 stycznia 2025 r.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę badawczą OnePoll w formie ankiety online (CAWI). Przeprowadzono je w dniach 14-20 listopada 2024 roku. Badaniem objęto 1000 dorosłych mieszkańców z każdego z wymienionych krajów: Polski, Wielkiej Brytanii, Danii, Finlandii, Belgii, Hiszpanii, Francji, Włoch i Holandii, reprezentujących całą populację pod względem wieku, płci i zamieszkiwanego regionu.
Wilno przyozdabia swoje pomniki w przytulne, dziergane akcesoria na sezon świąte
Hity cenowe świątecznych wyjazdów
Ormana wśród „Najlepszych wiosek turystycznych 2024"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
Prawie 70 proc. strategii marketingowych wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, a w przypadku kampanii influencerskich – prawie połowa – wynika z badań duńskiej firmy Influencer Marketing Hub. Technologia ta ułatwia dobór influencerów, przewidywanie trendów i analizę zaangażowania odbiorców. Marki tworzą także kontent z wykorzystaniem AI, a nawet swoich wirtualnych influencerów. Choć pozostają oni na razie ciekawostką na rynku, to budzą szereg pytań o to, co w influencer marketingu najważniejsze, czyli autentyczność i zaufanie.
Finanse
Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
Kobiety-inwestorki – częściej niż inwestujący mężczyźni – są nastawione na zapewnienie bezpieczeństwa i ochronę kapitału, dlatego portfele inwestycyjne obu płci często wyraźnie się różnią – wynika z raportu „Polak inwestor 2024”. Panie wybierają zwykle produkty, które zapewniają może mniejszy zysk, ale są bezpieczniejsze. Powodem jest nie tylko ich motywacja, lecz również niska samoocena. Kobiety są znacznie mniej pewne swojej wiedzy dotyczącej inwestowania w porównaniu z mężczyznami.
Handel
Polacy rozsądni w podejściu do prezentów. Kierują się ich praktycznością i ceną
Polacy coraz częściej z wyprzedzeniem kupują prezenty świąteczne. Kierują się przy tym ich funkcjonalnością, ale przede wszystkim ceną. Wielu z nich z tego właśnie powodu wybiera do zakupów okres Black Friday i towarzyszących mu przecen. Na liście najchętniej kupowanych prezentów wysoką pozycję zajmują książki, wśród zabawek dominują za to klocki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.