Komunikaty PR

Wilno przyozdabia swoje pomniki w przytulne, dziergane akcesoria na sezon świąte

2024-12-11  |  14:00
Biuro prasowe

Wilno świętuje sezon świąteczny, przystrajając swoje ikoniczne pomniki w ręcznie dziergane świąteczne stroje. Ta kreatywna inicjatywa podkreśla bożonarodzeniowego ducha miasta – to właśnie między innymi dzięki takim działaniom miasto zostało niedawno wybrane na Europejską Stolicę Świąt Bożego Narodzenia 2025.

Podczas gdy wielu z nas szuka idealnego świątecznego swetra, Wilno ubiera miejskie pomniki w ręcznie dziergane bożonarodzeniowe stroje. Rzeźby w stolicy Litwy zostały ozdobione szalikami, skarpetami, czapkami, pelerynami i innymi akcesoriami. Projekt ma na celu wprowadzenie przytulnej atmosfery i wnosi ciepło oraz radość do miasta.

Według Vilmy Daubarienė, dyrektor Działu Turystyki Go Vilnius, w okresie świątecznym wszyscy chcemy wierzyć w cuda, a Wilno pomaga to urzeczywistnić: W przyszłym roku Wilno stanie się zarówno Zieloną, jak i Świąteczną Stolicą Europy. Już teraz się do tego przygotowujemy, łącząc zrównoważony rozwój z duchem świąt i dodając do tego szczyptę magii.

Inicjatywa stworzenia przytulnych strojów dla pomników szybko zyskała przychylność lokalnej społeczności artystów – spośród 30 zgłoszeń wybrano 10 utalentowanych osób, które wcieliły tę wizję w życie, tworząc ozdoby z ekologicznych materiałów, takich jak wełna i sznurek. Swoją radość z realizacji projektu, wyraziła jedna z twórczyń i dziennikarka, Jūratė Jaseliūnienė: Od jakiegoś czasu myślałam o tym, jak wspaniale byłoby ozdobić wileńskie rzeźby wzorzystymi szalikami na Boże Narodzenie, a ten projekt dał mi możliwość owinięcia jednego z moich szalików wokół samego Kristijonasa Donelaitisa – bardzo ważnego litewskiego pisarza, którego pomnik znajduje się na Uniwersytecie Wileńskim.

W ramach inicjatywy ozdobiono między innymi pomniki Wielkiego Księcia Giedymina na Placu Katedralnym, słynnej litewskiej pisarki Žemaitė oraz współczesnej autorki, Jurgi Ivanauskaitė (w tym przypadku bożonarodzeniowe akcesoria zyskała rzeźba kota stworzona na jej cześć). Monument przedstawiający litewskie psy gończe dzięki akcji nawiązuje teraz do reniferów św. Mikołaja.  Zwiedzający mogą odnaleźć i odwiedzić 11 udekorowanych rzeźb korzystając z interaktywnej mapy stworzonej przez Go Vilnius. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Polacy największymi poszukiwaczami przygód w Europie! Biuro prasowe
2024-12-10 | 12:00

Polacy największymi poszukiwaczami przygód w Europie!

Aż 71% Polaków uważa się za poszukiwaczy przygód – wynika z badania przeprowadzonego przez OnePlus. To najwyższy wynik wśród analizowanych europejskich
Podróże Hity cenowe świątecznych wyjazdów
2024-12-09 | 12:00

Hity cenowe świątecznych wyjazdów

Coraz więcej Polaków rezygnuje ze spędzania świąt w tradycyjny sposób: w rodzinnym gronie, z wigilijnymi potrawami i siedzeniem przy stole. Część zamienia polską,
Podróże Ormana wśród „Najlepszych wiosek turystycznych 2024
2024-12-05 | 13:10

Ormana wśród „Najlepszych wiosek turystycznych 2024"

Wioska Ormana, położona u podnóża gór Taurus w prowincji Antalya, w samym sercu Riwiery Tureckiej, znalazła się na liście „Najlepszych wiosek turystycznych 2024”

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

IMM Szkolenie

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką

Prawie 70 proc. strategii marketingowych wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, a w przypadku kampanii influencerskich – prawie połowa – wynika z badań duńskiej firmy Influencer Marketing Hub. Technologia ta ułatwia dobór influencerów, przewidywanie trendów i analizę zaangażowania odbiorców. Marki tworzą także kontent z wykorzystaniem AI, a nawet swoich wirtualnych influencerów. Choć pozostają oni na razie ciekawostką na rynku, to budzą szereg pytań o to, co w influencer marketingu najważniejsze, czyli autentyczność i zaufanie.

Finanse

Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków

Kobiety-inwestorki – częściej niż inwestujący mężczyźni – są nastawione na zapewnienie bezpieczeństwa i ochronę kapitału, dlatego portfele inwestycyjne obu płci często wyraźnie się różnią – wynika z raportu „Polak inwestor 2024”. Panie wybierają zwykle produkty, które zapewniają może mniejszy zysk, ale są bezpieczniejsze. Powodem jest nie tylko ich motywacja, lecz również niska samoocena. Kobiety są znacznie mniej pewne swojej wiedzy dotyczącej inwestowania w porównaniu z mężczyznami.

Handel

Polacy rozsądni w podejściu do prezentów. Kierują się ich praktycznością i ceną

Polacy coraz częściej z wyprzedzeniem kupują prezenty świąteczne. Kierują się przy tym ich funkcjonalnością, ale przede wszystkim ceną. Wielu z nich z tego właśnie powodu wybiera do zakupów okres Black Friday i towarzyszących mu przecen. Na liście najchętniej kupowanych prezentów wysoką pozycję zajmują książki, wśród zabawek dominują za to klocki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.