Komunikaty PR

Polacy nie kupią samochodu on-line bez wsparcia doradcy?

2020-11-03  |  11:30
Biuro prasowe

Ponad połowa przedsiębiorców i prawie dwie trzecie konsumentów ma pozytywny stosunek do nabywania samochodu on-line. Jednak wielu z nich potrzebuje doradcy, który pomoże bezpiecznie przejść przez cały proces i zajmie się niezbędnymi formalnościami – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy VEHIS. Pomoc doradcy jest istotna, szczególnie w czasach pandemii, kiedy tradycyjny sposób nabycia pojazdu jest mocno ograniczony, a możliwość osobistego sprawdzenia oferty finansowania czy ubezpieczenia, a nawet rejestracja nowego samochodu jest utrudniona.

 

Z badania przeprowadzonego przez GfK na zlecenie firmy VEHIS*, start-upu na rynku motoryzacyjno-finansowym, wynika, że 55 proc. firm oraz 63 proc. konsumentów ma pozytywne podejście do nabywania nowych pojazdów przez internet. Ta nowa forma zakupów budzi jednak ciągle pewne obawy i to nie tylko związane z „wirtualnością” samego przedmiotu zakupu, ale także z samym procesem zakupowym. Dlatego tak ważne jest zaangażowanie doradcy, który przygotuje kompleksową propozycję nabycia samochodu i sprawi, że to co z pozoru wydaje się skomplikowane, okaże się w rzeczywistości bardzo proste.

 

Badanie pokazało, że nawet klienci, którzy czują się w miarę swobodnie w świecie motoryzacji, potrzebują partnera do dyskusji, aby znaleźć optymalną ofertę dla siebie. Są również tacy, którzy skupiają się na samochodzie i nie chcą zajmować się formalnościami. Dlatego potrzebują kogoś, komu mogą powierzyć zajęcie się stroną praktyczną nabycia samochodu. Wśród badanych były także osoby, dla których świat motoryzacji jest obcy i potrzebują przewodnika, który bezpiecznie przeprowadzi ich przez cały proces. Potrzeba takiej opieki nie jest jednak ograniczona tylko do tej grupy klientów. Aż 75 proc. badanych docenia możliwość skorzystania z pomocy profesjonalnego doradcy.

 

Badani oczekują, że doradca będzie znał się na samochodach, potrafił odpowiedzieć nawet na szczegółowe pytania techniczne oraz dobrać ofertę uwzględniając potrzeby klienta. Powinien być również cierpliwy – rozumieć, że zakup samochodu to poważna decyzja, wymagająca rozważenia różnych możliwości. Ponadto oczekują, że będzie przewodnikiem w procesie zakupu, wskaże kolejne kroki, podpowie możliwe opcje i wyjaśni różnice między nimi. Powinno zależeć mu na kliencie i znalezieniu dla niego optymalnej propozycji. Badani podkreślali również, że im mniej angażujące są formalności, tym większa satysfakcja nabywców.

 

– Obserwujemy rynek oraz potrzeby przedsiębiorców i konsumentów szukających nowego samochodu. Mimo, że obecnie powstaje wiele firm, które oferują zakup czy najem samochodów on-line, brakuje rozwiązań, które pozwolą na kompleksową obsługę w zakresie wyboru modelu, umożliwią skorzystanie z różnych form finansowania, ubezpieczenia, wsparcia w serwisowaniu i dopięcia wszystkich formalności w jednym miejscu – mówi Grzegorz Tracz, Prezes VEHIS. – Wyniki badania potwierdziły, że wypracowany przez nas w ostatnich miesiącach hybrydowy model biznesowy jest trafny, a zapewnienie wsparcia doradcy VEHIS w całym procesie nabywania, i użytkowania samochodu jest strzałem w dziesiątkę. Idziemy o krok dalej i wprowadzamy na rynek bardzo kompleksową ofertę, która jest odpowiedzią na potrzeby różnych grup nabywców, pozwala na maksymalne uproszczenie formalności i ograniczenie zaangażowania klientów w proces nabycia samochodu, pozostawiając mu przyjemność z jazdy – dodaje Grzegorz Tracz, Prezes VEHIS.

 

Oferty są bardzo różnorodne i na rynku pojawiają się wciąż nowi gracze. VEHIS powstał, żeby wspierać rynek motoryzacyjno-finansowy kompleksowymi rozwiązaniami, dając niemal nieograniczony dostęp do samochodów oraz finansowania dla klientów w całej Polsce. Firma oferuje nie tylko bogaty wybór różnych marek dostępnych on-line czy offline, ale również własne finansowanie w formie leasingu czy najmu. Dodatkowo pozostawia klientom możliwość skorzystania również z finansowania partnerów, z którymi współpracuje.

 

Chcemy, żeby nasi klienci z całego procesu nabywania nowego samochodu po swojej stronie mieli po prostu przyjemność. Mogą wygodnie zapoznać się z udostępnionymi przez nas modelami samochodów we własnym domu czy biurze i wybierać spośród blisko 30 marek, z którymi współpracujemy. Istotny jest dla nas także komfort klienta, dlatego maksymalnie uprościliśmy formalności. Wystarczy podpisać jedną krótką i zrozumiałą umowę obejmującą warunki finansowania, ubezpieczenia oraz wsparcie w serwisowaniu. Po naszej stronie jest nawet rejestracja samochodu, a doradcy służą pomocą również podczas użytkowania pojazdu, gdy potrzebny jest serwis czy usunięcie szkód komunikacyjnych. Przypominają także o zmianie opon czy zbliżającym się terminie przeglądu technicznego. Dzięki temu klient może skupić się na przyjemności, a resztą zaopiekuje się jego doradca mówi Andrzej Gerlich, Dyrektor Departamentu Marketingu Sprzedażowego w VEHIS.

 

Zdaniem badanych prawdziwie dobra obsługa nie kończy się wraz z transakcją. Zaufany partner powinien być obecny zarówno w trakcie, jak i po nabyciu samochodu – dobra obsługa posprzedażowa jest ważną potrzebą wielu klientów i oczekiwania w tym zakresie są spore.

 

* Badanie przeprowadzone przez firmę GfK w sierpniu/ wrześniu 2020 metodą wywiadów pogłębionych, grup fokusowych oraz wywiadów on-line z przedstawicielami 400 firm oraz 200 osobami prywatnymi.

 

--------------------------------

O VEHIS

Polski start-up, który rozwija rynek motoryzacyjno-finansowy, oferując niemal nieograniczony dostęp do samochodów oraz finansowania dla klientów w całej Polsce. Firma na platformie www.vehis.pl udostępnia możliwość wyboru spośród prawie 5 tysięcy ofert blisko 30 marek. Kompleksowa oferta zawiera własne finansowanie (leasing i najem), ubezpieczenie oraz wsparcie w serwisowaniu. Doradcy VEHIS służą pomocą w całym procesie nabywania oraz użytkowania samochodu. Model biznesowy i kompleksowa oferta VEHIS pozwalają na optymalizację kosztów i całego procesu nabywania samochodu oraz zapewniają szeroką obsługę posprzedażową. VEHIS służy pomocą również podczas użytkowania pojazdu, gdy potrzebny jest serwis czy usunięcie szkód komunikacyjnych. Ponadto każdy klient dostaje kartę serwisową, która umożliwia uzyskanie atrakcyjnych rabatów w autoryzowanych stacjach obsługi (ASO) w całej Polsce. Klient może skupić się na przyjemności z użytkowania pojazdu, a całą resztą opiekuje się doradca VEHIS.

Zapraszamy na: www.vehis.pl oraz www.facebook.com/vehispl/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive Biuro prasowe
2024-06-12 | 08:00

Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive

Universal Robots, duńska firma zajmująca się projektowaniem i produkcją robotów współpracujących (cobotów), wraz ze swoimi partnerami coraz śmielej wkracza w przemysł
Motoryzacja Ponad 7200 opon, 100 techników i inżynierów – Goodyear gotowy na Le Mans
2024-06-11 | 14:45

Ponad 7200 opon, 100 techników i inżynierów – Goodyear gotowy na Le Mans

Tegoroczny wyścig  Le Mans będzie największym przedsięwzięciem dla Goodyear od czasu powrotu marki do motorsportu w 2020 roku. Producent jest wyłącznym dostawcą opon dla klasy LMGT3,
Motoryzacja Legendarny sterowiec Goodyear Blimp znów pojawi się nad torem wyścigu Le Mans
2024-06-07 | 13:05

Legendarny sterowiec Goodyear Blimp znów pojawi się nad torem wyścigu Le Mans

Piąty raz z rzędu sterowiec Goodyear Blimp będzie latał nad torem Le Mans towarzysząc zmaganiom w 24-godzinnym wyścigu i stanowiąc dodatkową atrakcję dla setek tysięcy fanów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Finanse

Polska w światowej czołówce najchętniej wybieranych lokalizacji dla centrów usług wspólnych oraz ośrodków BPO. Generują one 4,5 proc. polskiego PKB

Sektor usług biznesowych jest jedną z wizytówek polskiej gospodarki i wciąż pozostaje bardzo konkurencyjny w globalnej skali – w Polsce działa już ponad 1,8 tys. centrów usług BPO, SSC/GBS, IT i R&D, a prognozowane zatrudnienie w sektorze w tym roku ma sięgnąć 465 tys. osób. Za ponad 80 proc. tych miejsc pracy odpowiadają inwestorzy zagraniczni, ale po usługi centrów usług biznesowych coraz chętniej sięgają również polskie firmy, które szukają oszczędności w dobie wysokich kosztów. Outsourcing procesów biznesowych pozwala im się skupić na strategicznych procesach i wyzwaniach, a przy tym zmniejszyć koszty nawet o ponad 20 proc.

Handel

Coraz więcej światowych zasobów ryb jest przełowionych. Nadmierne połowy dotyczą już blisko 38 proc. stad ryb na świecie

Według najnowszych danych ONZ FAO nadmierne połowy dotyczą 37,7 proc. wszystkich stad ryb i ten odsetek stale rośnie. W niektórych akwenach, takich jak Morze Śródziemne i Czarne, ponad 60 proc. stad jest przełowionych. Może to prowadzić nie tylko do degradacji ekosystemów morskich, ale także mieć poważne konsekwencje dla milionów ludzi na świecie. – Gdyby wszystkie stada na świecie były poławiane w  zrównoważony sposób, pozwoliłoby to wygenerować o 16 mln t więcej ryb i owoców morza rocznie, co z kolei przełożyłoby się na możliwość wyżywienia dodatkowych 72 mln ludzi – wskazuje Joanna Ornoch z organizacji pozarządowej MSC (Marine Stewardship Council).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.