Komunikaty PR

PolCard from Fiserv: Ponad 70 proc. Polaków regularnie płaci bezgotówkowo

2022-09-02  |  10:30

PolCard from Fiserv: Ponad 70 proc. Polaków regularnie płaci bezgotówkowo

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard, Polacy preferują płatności bezgotówkowe. 41 proc. respondentów płaci kartą, telefonem bądź zegarkiem zawsze, kiedy ma taką możliwość, a prawie 30 proc. robi to raz lub kilka razy w tygodniu. Najczęściej bezgotówkowo rozliczają się ludzie młodzi oraz mieszkańcy dużych i średnich miast.

Zdecydowana większość Polaków (ponad 70 proc.), regularnie korzysta z płatności bezgotówkowych, gdy rozlicza się stacjonarnie. 41 proc. z nich robi to zawsze, kiedy tylko ma taką możliwość. Z kolei ponad 19 proc. rozlicza się bezgotówkowo kilka razy w tygodniu, a ponad 10 proc. raz w tygodniu.

Młodzi są najbardziej bezgotówkowi

Z badania przeprowadzonego na zlecenie PolCard from Fiserv wynika, że najczęściej bezgotówkowe płatności wybierają osoby młodsze. Ponad 80 proc. respondentów w wieku 18-39 lat regularnie wykonuje transakcje z użyciem karty, telefonu lub zegarka, a większość z nich robi to zawsze, kiedy ma taką możliwość. Do gotówki natomiast najbardziej przyzwyczajone są osoby starsze. Warto jednak podkreślić, że prawie 40 proc. badanych powyżej 70 roku życia płaci bezgotówkowo minimum raz w tygodniu, natomiast reszta robi to bardzo rzadko.

Osoby mieszkające w średnich i dużych miastach najbardziej doceniają szybkość i wygodę płatności bezgotówkowych. Wykonuje je regularnie około trzy czwarte ankietowanych z tej grupy.  Mniejszą popularność płatności bezgotówkowych można zauważyć na wsiach, natomiast nadal jest to prawie 60 proc. badanych, którzy rozliczają się bez gotówki minimum raz w tygodniu lub więcej. W grupach respondentów analizowanych w podziale na wysokość dochodów, z przeprowadzonego badania wynika, że osoby zarabiające w przedziale między 5 000 a 6 999 zł netto miesięcznie płacą bezgotówkowo najczęściej. Ponad dwie trzecie (66 proc.) z nich robi to zawsze, kiedy istnieje taka możliwość.

– Badania pokazują, że Polacy chcą płacić bezgotówkowo i ten trend jest wyraźnie wzrostowy. Jest to ważna informacja dla tych przedsiębiorców, którzy nadal nie zdecydowali się na zaoferowanie swoim klientom takiej możliwości płatności za zakupywane towary lub usługi. Brak dostosowania się do oczekiwań klientów może skutkować ich stopniowym odpływem i spadkiem konkurencyjności na rynku – mówi Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska.

Polacy chcą korzystać z nowoczesnych narzędzi płatniczych

Na rynku pojawiają się nowe, coraz bardziej innowacyjne rozwiązania, które służą nie tylko do płacenia, lecz także do przyjmowania płatności. Jednym z takich narzędzi jest terminal w postaci aplikacji na telefon komórkowy lub tablet. Aby z niego skorzystać wystarczy tylko mieć urządzenie firmowe wyposażone w system Android.

PolCard from Fiserv zapytał Polaków czy możliwość płacenia na takim urządzeniu byłaby dla nich atrakcyjna. Zdecydowana większość z nich (prawie 60 proc.) jest zainteresowana możliwością realizacji transakcji poprzez aplikację mobilną zainstalowaną na smartfonie lub tablecie. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych wyników, najchętniej skorzystaliby z tego rozwiązania ludzie młodsi. Taka możliwość jest najbardziej atrakcyjna dla osób w wieku 18-29 lat (ponad 80 proc.) i 30-39 lat (ponad 70 proc.), a także dla mieszkańców dużych miast oraz wsi. Analiza odpowiedzi respondentów pozwala przewidywać stopniowe zwiększanie się tej grupy, ponieważ młode osoby przyzwyczajone są do korzystania ze smartfonu jako urządzenia wielofunkcyjnego, które służy do załatwiania codziennych spraw takich jak m.in. zakupy online czy opłacanie rachunków.

– Polacy są otwarci na nowe technologie i chcą z nich korzystać. Na przykład aplikacja PolCard® Go bardzo dobrze sprawdza się w biznesach mobilnych, ale również w dużych sieciach handlowych, gdy chcemy rozładować kolejki przy kasach i potrzebujemy dodatkowego urządzenia płatniczego. Co ważne, bezpieczeństwo każdej transakcji jest gwarantowane poprzez certyfikaty organizacji płatniczych Mastercard oraz Visa. Instalacja aplikacji jest bardzo prosta i intuicyjna. Co więcej, jest to rozwiązanie przyjazne środowisku, ponieważ nie generuje papierowych wydruków i nie wymaga dodatkowych ładowarek czy kabli. Ponadto jest to bardzo korzystna opcja dla biznesu każdej wielkości – podsumowuje Krzysztof Polończyk.

Nota metodologiczna:

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, właściciela marki PolCard – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w lipcu 2022 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1001.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Bitget
2025-05-29 | 14:10

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Po rebrandingu i nowym planie działania raport Onchain Bitget Wallet pokazuje, że użytkownicy coraz częściej polegają na portfelach do handlu, zarabiania i płatności –
Finanse Ailleron Innovation Forum 2025: Przyszłość finansów zaczyna się tutaj
2025-05-28 | 09:00

Ailleron Innovation Forum 2025: Przyszłość finansów zaczyna się tutaj

W odpowiedzi na realne potrzeby sektora finansowego, zespół Ailleron powołał do życia Ailleron Innovation Forum (AIF) – wydarzenie skoncentrowane na wymianie wiedzy, praktycznych
Finanse Zagraniczna podróż dla Twojego portfela
2025-05-26 | 06:00

Zagraniczna podróż dla Twojego portfela

Chociaż większość z nas zarabia i posiada oszczędności w złotówkach, to często zastanawiamy się nad zagraniczną podróżą dla naszych portfeli. Podobnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii

Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów  trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.