Komunikaty PR

Polska – największy sad w Europie!

2020-08-13  |  10:00
Do pobrania png ( 14.21 MB )

Trzy czwarte z nas słyszało, że Polska jest największym producentem jabłek w Europie. A mimo to Polacy nie mają świadomości skali tej potęgi. W badaniach opinii tylko co piąty z nas wie, że produkujemy  aż 3 000 000 ton jabłek rocznie – ilość, którą  można wypełnić 240 tysięcy TIR-ów! Dlatego jabłko będzie motywem przewodnim kampanii promującej Polskę, którą wkrótce rozpocznie Fundacja State of Poland.

Polskie jabłka są wyjątkowe. Wiedzą o tym producenci soków, dla których koncentrat z polskich jabłek – dzięki swojej unikalnej kwasowości i walorom smakowym – jest niezbędnym i bardzo pożądanym składnikiem. Unikalność naszych jabłek wynika z wielu czynników: mamy nie tylko wyjątkową kulturę sadowniczą, w której mimo unowocześniania upraw zachowano ich naturalność, ale również wyjątkowe położenie geograficzne i mnogość odmian owoców.

Dzięki temu jesteśmy prawdziwą i niekwestionowaną potęgą – produkujemy zdecydowanie najwięcej jabłek w całej Europie, a ubiegłoroczna produkcja sięgnęła 3 000 000 ton. Mimo tych liczb świadomość skali naszej produkcji wśród Polaków, jest niewielka.

Jak pokazują badania przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Fundacji State of Poland, Polacy zdają sobie sprawę, że jesteśmy jednym z największych producentów jabłek na świecie – z taką informacją zetknęło się 74,2 proc. respondentów. Jabłko uznajemy także za najbardziej polski owoc – wskazało tak  70,7 proc. badanych (na drugim miejscu, z wynikiem zaledwie 12,6 proc. uplasowała się truskawka). Jednocześnie jednak badanie dowodzi, że niewiele wiemy o rzeczywistej skali rodzimej produkcji jabłek.

Trudności sprawiało ankietowanym wskazanie liczby ton produkowanych owoców – 41 proc. respondentów uznało, że produkujemy mniej niż 10 tysięcy ton rocznie, a 64,3 proc. że wielkość produkcji nie przekracza 1 miliona. Tymczasem już od co najmniej dekady zbiory jabłek w Polsce oscylują wokół 3 milionów ton, a nierzadko liczba ta jest znacząco przekraczana. Jednak wartości te zależne są od kilku czynników.

Okazuje się także, że areał polskich sadów stale  rośnie – najszybciej między 2012 a 2017 rokiem, gdy odnotowano 11-proc. wzrost (dla porównania, średnia wzrostu dla Unii Europejskiej wynosiła 0,4 proc.).

Jabłko to owoc wdzięczny i budzący dobre skojarzenia. Dotychczas w niewielkim stopniu wykorzystujemy naszą pozycję światowego potentata w produkcji jabłek do budowania wizerunku Polski na świecie. Jabłko jest przecież nie mniej atrakcyjne niż czekolada czy ser, na których Belgowie i Szwajcarzy od dekad budują swoją narodową markę. Dlatego wkrótce ruszymy z wyjątkową kampanią. Będziemy przez pryzmat jabłek pokazywać to, co w Polsce najlepsze: wspaniałe warunki klimatyczne, nasze przywiązanie do natury, unikatowe położenie na mapie świata – ale także przedsiębiorczość i zaradność – deklaruje Danuta Nierada, dyrektor kreatywny Fundacji State of Poland.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ochrona środowiska

Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce

Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.

Konsument

Systemy żywnościowe będą się zmieniać w kierunku bardziej zrównoważonym. Transformacja czeka nie tylko rolników

Europejski Zielony Ład budzi wiele kontrowersji i sprzeciwów, w szczególności w Polsce. Jak przyznaje ekspert zespołu Team Europe powołanego do wyjaśniania polityk Unii Europejskiej, choć w strategii „Od pola do stołu” można poprawić pewne elementy, to jest ona konieczna, by ratować kurczące się zasoby naturalne w Europie. Polska jest dużym producentem rolnym UE i zarazem krajem mocno zagrożonym suszą, więc transformacja systemów żywnościowych jest dla nas szczególnie istotna.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.