Komunikaty PR

Ponad 2/3 europejskich flot uważa zrównoważony rozwój za ważny element biznesu

2023-10-18  |  15:50
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Aż 68% europejskich flot transportowych uważa zrównoważony rozwój za ważny i bardzo ważny element biznesu, a co trzecia traktuje go jako kluczową wartość korporacyjną. Tak wynika z trzeciej edycji raportu Goodyear Sustainable Reality Survey 2023.

W tegorocznej edycji badania Goodyear wzięła udział rekordowa w historii ankiety liczba flot. Aż 1600 firm transportowych z całej Europy, w tym z Polski, podzieliło się opinią na temat działań proekologicznych i ich miejsca w strategii biznesowej. Z danych wynika, że firmy coraz śmielej łączą troskę o środowisko z codziennymi praktykami biznesowymi.

Podobnie jak w poprzednich latach, w podziękowaniu za każdą wypełnioną ankietę, Goodyear zasadził drzewo we współpracy z organizacją non-profit TreeNation. W ciągu trzech lat prowadzenia badania posadzono już ponad 4000 drzew.

Floty na właściwej drodze do zrównoważonej przyszłości

Z badania wynika, że firmy transportowe chcą działać odpowiedzialnie, bo aż 46% z nich uznaje zrównoważony rozwój za „ważny”, a 22% za „bardzo ważny”. Tylko 4% badanych twierdzi, że nie ma on dla nich żadnego znaczenia. Co ciekawe, jest to wręcz priorytet dla największych flot (powyżej 500 pojazdów) – w tej grupie aż 59% z nich uznaje zrównoważony rozwój za „bardzo ważny”, a 35% za „ważny”. To ważne zjawisko, bo to największe floty wyznaczają standardy w branży. W przypadku mniejszych flot, pozytywny stosunek do działań proekologicznych był nieco niższy i wyniósł nieco ponad 40% w przypadku flot (w rozmiarze 1-50).

Zrównoważona redukcja kosztów

Floty wciąż postrzegają zrównoważone rozwiązania jako sposób na obniżenie kosztów operacyjnych. Takiej odpowiedzi udzieliło 39% ankietowanych.

Tu też wielkość floty pozostaje kluczowym czynnikiem. Największe floty, liczące ponad 500 pojazdów, przodują w definiowaniu i wdrażaniu celów zrównoważonego rozwoju, przy czym 75% z nich już zainicjowało tego typu działania, a 23% planuje to zrobić w najbliższych latach. Mniejsze floty nie pozostają w tyle - przedsiębiorstwa obsługujące od 251 do 500 pojazdów wykazały znaczny wzrost ambicji w kwestii zrównoważonego rozwoju, przy czym 66% z nich w 2023 roku już zdołało określić swoje konkretne cele  - rok temu takich firm było mniej (50% badanych).

„Nasze badanie dostarcza wartościowych informacji o branży i zachęcamy do zapoznania się z wynikami z lat 2021-2023. Z przyjemnością obserwujemy pozytywne tendencje w dążeniu europejskich flot transportowych do realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Te działania przynoszą korzyści zarówno środowisku, jak i efektywności operacyjnej firm” - mówi Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu opon użytkowych w Europie.

Realizacja celów zrównoważonego rozwoju stanowi kluczową wartość korporacyjną dla co trzeciej floty, będąc wyrazem troski o zmiany klimatyczne. Wśród największych flot, liczących ponad 500 pojazdów, aż 58% przykłada do tego szczególną wagę. Mniejsze floty wykazują niższe zaangażowanie. Zaledwie 29% flot w rozmiarze od 11 do 50 pojazdów oraz 31% flot liczących od 51 do 100 pojazdów traktuje te cele jako priorytetowe.

Badania Goodyear Sustainable Reality Survey z ostatnich lat pokazują, że działania proekologiczne, wcześniej często traktowane przez floty jako dodatek, coraz częściej stanowią integralny element strategii wielu europejskich firm transportowych. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów Biuro prasowe
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.