Komunikaty PR

Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych

2024-10-31  |  15:40
Biuro prasowe

Podsumowanie Olimpiady Dobrych Relacji FDI 2024

W dniach 18-27 października blisko 100 pracowników z różnych firm wzięło udział w Olimpiadzie Dobrych Relacji organizowanej przez Fundację Dobrych Inicjatyw. Uczestnicy przez 10 dni rywalizowali ze sobą w dyscyplinach polegających na zacieśnianiu więzi z rodziną i przyjaciółmi, gromadząc punkty na konto dzieci z pieczy zastępczej. Dzięki wspólnemu spędzaniu czasu olimpijczycy zebrali 60 850 zł, które zostaną przeznaczone na wsparcie dzieci przebywających w instytucjonalnej pieczy zastępczej i usamodzielnionych wychowanków tzw. domów dziecka.

Wielkie emocje towarzyszyły pracownikom firm partnerskich Fundacji Dobrych Inicjatyw, którzy w drugiej połowie października ustanawiali kolejne rekordy czasu spędzonego z bliskimi w ramach premierowej edycji Olimpiady Dobrych Relacji.

Organizowana przez FDI olimpiada to nowatorskie podejście do charytatywnej rywalizacji – zamiast zmagań sportowych uczestnicy przez 10 dni podejmowali się różnorodnych aktywności mających na celu wzmacnianie więzi z rodziną i przyjaciółmi, czego rezultatem było około 3200 godzin spędzonych z najbliższymi oraz wykonanie łącznie 3380 zadań. Warunkiem uzyskania punktów za zrealizowane zadania było udokumentowanie w dedykowanej aplikacji aktywności wykonanej z bliską osobą. Zdobyte punkty zostały finalnie zamienione na środki finansowe.

W działania włączyło się prawie 500 osób bliskich uczestnikom – przyjaciół i członków rodziny, tworząc szeroką społeczność zaangażowaną w pomoc dzieciom i młodym dorosłym, których relacje z bliskimi z różnych powodów zostały zaburzone.

- Potrzeba zrealizowania tego projektu wyrosła bezpośrednio z działalności Fundacji Dobrych Inicjatyw i sytuacji naszych beneficjentów, którym bliskich relacji w życiu zabrakło. Jako Fundacja na co dzień wspieramy dzieci i młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych, które zostały zawiedzione we własnej rodzinie, zmagają się z traumą odrzucenia i samotnością. Dlatego chcemy promować ideę pielęgnowania relacji, szczególnie w czasie kiedy wiele osób z braku czasu czy chęci odstępuje od wartościowego spędzania czasu z drugim człowiekiem. Cieszymy się, że z tak dużym zaangażowaniem pracownicy firm partnerskich wsparli naszą inicjatywę, pokazując, że dobro może być wynikiem codziennych, prostych działań – mówi Anna Wrzosk-Piechowska z Fundacji Dobrych Inicjatyw.

Dzięki zaangażowaniu partnerów biznesowych fundacji oraz aktywny udział w projekcie pracowników tych firm, Fundacja Dobrych Inicjatyw ma szansę nadal wspierać młodych ludzi w ich dążeniu do samodzielności i integracji społecznej, wzmacniając ich szanse na pomyślną przyszłość. Zgromadzone fundusze zostaną przeznaczone na programy wsparcia dla dzieci i młodzieży z pieczy zastępczej, obejmujące zarówno pomoc w edukacji, rozwijanie zainteresowań, jak i wsparcie psychologiczne dla wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i młodych dorosłych wychodzących z systemu opieki instytucjonalnej.

Olimpiada Dobrych Relacji była nie tylko sukcesem finansowym, ale również wzorem dla innych organizacji, jak skutecznie angażować zespoły w działania charytatywne, które pozytywnie wpływają na ich życie osobiste oraz społeczną odpowiedzialność.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fundacja Dobrych Inicjatyw (FDI) wspiera dzieci i młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych (tzw. domów dziecka) w zakresie rozwoju ich kompetencji, umiejętności i pasji pozaszkolnych. Zbudowaliśmy społeczność ponad 1200 wolontariuszy, ponad 400 wychowanków mieszkających w 28 placówkach opiekuńczo-wychowawczych z małych miejscowości i terenów wiejskich w Polsce. Więcej na stronie: www.fdi.org.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Urodziny Kanga Foundation – nowoczesna dobroczynność w działaniu Biuro prasowe
2024-11-18 | 15:15

Urodziny Kanga Foundation – nowoczesna dobroczynność w działaniu

29 listopada w Gdańsku Kanga Foundation zaprasza Przyjaciół Fundacji na wyjątkową uroczystość urodzinową. To wydarzenie będzie okazją, by podsumować dotychczasowe sukcesy oraz
Problemy społeczne Czy bon senioralny realnie wesprze potrzeby seniorów?
2024-11-14 | 07:35

Czy bon senioralny realnie wesprze potrzeby seniorów?

14 listopada w Polsce obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Seniora. To dzień, w którym organizacje pozarządowe, stowarzyszenia oraz instytucje aktywizujące osoby starsze
Problemy społeczne Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
2024-11-04 | 09:00

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Równowaga między dobrem społecznym a korzyściami dla biznesu jest możliwa i wzajemnie korzystna. Dowodem na to są liczne działania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.