Ponad 7200 opon, 100 techników i inżynierów – Goodyear gotowy na Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Tegoroczny wyścig Le Mans będzie największym przedsięwzięciem dla Goodyear od czasu powrotu marki do motorsportu w 2020 roku. Producent jest wyłącznym dostawcą opon dla klasy LMGT3, gdzie wystartują 23 samochody, oraz dla kategorii LMP2 z udziałem 16 załóg. Goodyear dostarczy zawodnikom około 7250 opon wyprodukowanych w niemieckim zakładzie w Hanau, a nad wsparciem technicznym będzie czuwał ponad 100-osobowy zespół inżynierów i techników. Zużyte opon zostaną poddane recyklingowi - pozyskany w ten sposób materiał jest wykorzystywany m.in. do produkcji wykładzin podłogowych.
"Przygotowania do wyścigu Le Mans oraz jego realizacja stanowią największe wyzwanie dla naszego zespołu w ciągu całego roku. Wiele procesów powtarza się przez cały rok, ale skala Le Mans jest nieporównywalna. To najważniejsze wydarzenie dla Goodyear w motorsporcie od czasu naszego ponownego dołączenia do WEC prawie pięć lat temu, dlatego czujemy dużą odpowiedzialność. Mam zaszczyt pracować z zespołem, który intensywnie pracuje za kulisami, aby zapewnić spektakularne zmagania na torze," powiedział Mike McGregor, kierownik programu wyścigów długodystansowych w Goodyear Racing.
Goodyear obsłuży w sumie 39 zespołów – rok temu było ich 24. W dostawę opon i budowę stref montażowych dla ponad 100 członków zespołu przygotowujących zawodników do Le Mans, będzie zaangażowanych ponad 20 ciężarówek. Goodyear zadba o maksymalną ładowność każdej z nich w celu optymalizacji wydajności. Dodatkowo każdy pojazd będzie wyposażony w paliwooszczędne opony producenta, a trasa przejazdu konwoju została zoptymalizowana pod kątem dbałości o środowisko. Co więcej, w przypadku wyścigów długodystansowych Goodyear wykorzystuje fracht morski do transportu opon na całym świecie, który, choć zwiększa złożoność logistyczną, emituje 47 razy mniej gazów cieplarnianych w przeliczeniu tony na milę w porównaniu z transportem lotniczym [1].
Istotnym elementem wyścigu będzie strefa montażu ogumienia. Obsługa tysięcy opon podczas wyścigowego weekendu wymaga dokładnego monitorowania danych, zarządzania dostawami i dobrej koordynacji pracy zespołowej, szczególnie że opony powinny pokonać równowartość dwóch dystansów Grand Prix Formuły 1. W śledzeniu zużycia opon w trakcie wyścigu pomoże technologia RFID. Pozyskane informacje będą przekazywane m.in. osobom odpowiedzialnym za tor, aby zapewnić zgodność działań zespołów z obowiązującymi przepisami.
Podczas zarządzania akcją na torze, zespół inżynierów Goodyear będzie analizował dane w czasie rzeczywistym, porównując osiągi z założeniami. Informacje o parametrach takich jak temperatura toru i prognozy pogody będą przekazywane inżynierom Goodyear oraz dedykowanym zespołom, aby dopasować strategię i ustawienia.
Poza torem
Goodyear przywiązuje dużą uwagę do zrównoważonej działalności, szukając zastosowań dla zużytych opon - są one wykorzystywany między innymi do produkcji wykładzin podłogowych. W 2023 r. Goodyear zaprezentował strefę montażową z podłogą wykonaną z setek opon pochodzących z recyklingu.
[1] Ślad węglowy frachtu lotniczego i morskiego (dane rzeczywiste z 2023 r.) https://8billiontrees.com/carbon-offsets-credits/carbon-ecological-footprint-calculators/air-freight-vs-sea-freight-carbon-footprint/

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.