Komunikaty PR

Ponad 7200 opon, 100 techników i inżynierów – Goodyear gotowy na Le Mans

2024-06-11  |  14:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.29 MB )

Tegoroczny wyścig  Le Mans będzie największym przedsięwzięciem dla Goodyear od czasu powrotu marki do motorsportu w 2020 roku. Producent jest wyłącznym dostawcą opon dla klasy LMGT3, gdzie wystartują 23 samochody, oraz dla kategorii LMP2 z udziałem 16 załóg. Goodyear dostarczy zawodnikom około 7250 opon wyprodukowanych w niemieckim zakładzie w Hanau, a nad wsparciem technicznym będzie czuwał ponad 100-osobowy zespół inżynierów i techników. Zużyte opon zostaną poddane recyklingowi - pozyskany w ten sposób materiał jest wykorzystywany m.in. do produkcji wykładzin podłogowych.

"Przygotowania do wyścigu Le Mans oraz jego realizacja stanowią największe wyzwanie dla naszego zespołu w ciągu całego roku. Wiele procesów powtarza się przez cały rok, ale skala Le Mans jest nieporównywalna. To najważniejsze wydarzenie dla Goodyear w motorsporcie od czasu naszego ponownego dołączenia do WEC prawie pięć lat temu, dlatego czujemy dużą odpowiedzialność. Mam zaszczyt pracować z zespołem, który intensywnie pracuje za kulisami, aby zapewnić spektakularne zmagania na torze," powiedział Mike McGregor, kierownik programu wyścigów długodystansowych w Goodyear Racing.

Goodyear obsłuży w sumie 39 zespołów – rok temu było ich 24. W dostawę opon i budowę stref montażowych dla ponad 100 członków zespołu przygotowujących zawodników do Le Mans, będzie zaangażowanych ponad 20 ciężarówek. Goodyear zadba o maksymalną ładowność każdej z nich w celu optymalizacji wydajności. Dodatkowo każdy pojazd będzie wyposażony w paliwooszczędne opony producenta, a trasa przejazdu konwoju została zoptymalizowana pod kątem dbałości o środowisko. Co więcej, w przypadku wyścigów długodystansowych Goodyear wykorzystuje fracht morski do transportu opon na całym świecie, który, choć zwiększa złożoność logistyczną, emituje 47 razy mniej gazów cieplarnianych w przeliczeniu tony na milę w porównaniu z transportem lotniczym [1].

Istotnym elementem wyścigu będzie strefa montażu ogumienia. Obsługa tysięcy opon podczas wyścigowego weekendu wymaga dokładnego monitorowania danych, zarządzania dostawami i dobrej koordynacji pracy zespołowej, szczególnie że opony powinny pokonać równowartość dwóch dystansów Grand Prix Formuły 1.  W śledzeniu zużycia opon w trakcie wyścigu pomoże technologia RFID. Pozyskane informacje będą przekazywane m.in. osobom odpowiedzialnym za tor, aby zapewnić zgodność działań zespołów z obowiązującymi przepisami.

Podczas zarządzania akcją na torze, zespół inżynierów Goodyear będzie analizował dane w czasie rzeczywistym, porównując osiągi z założeniami. Informacje o parametrach takich jak temperatura toru i prognozy pogody będą przekazywane inżynierom Goodyear oraz dedykowanym zespołom, aby dopasować strategię i ustawienia.

Poza torem

Goodyear przywiązuje dużą uwagę do zrównoważonej działalności, szukając zastosowań dla zużytych opon - są one wykorzystywany między innymi do produkcji wykładzin podłogowych. W 2023 r. Goodyear zaprezentował strefę montażową z podłogą wykonaną z setek opon pochodzących z recyklingu.

[1] Ślad węglowy frachtu lotniczego i morskiego (dane rzeczywiste z 2023 r.) https://8billiontrees.com/carbon-offsets-credits/carbon-ecological-footprint-calculators/air-freight-vs-sea-freight-carbon-footprint/  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.