POROZMAWIAJMY O INTERESACH. DZIEWIĄTA DEBATA Z CYKLU „JAK TWORZYĆ MODĘ NA ŁÓDŹ?”
POROZMAWIAJMY O INTERESACH. DZIEWIĄTA DEBATA Z CYKLU „JAK TWORZYĆ MODĘ NA ŁÓDŹ?”
Czy Łódź to dobre miejsce, żeby robić biznes? Czym może przyciągać do miasta inwestorów? To temat kolejnej odsłony cyklu debat „Jak tworzyć modę na Łódź” z udziałem firm członkowskich loży łódzkiej Business Centre Club, która odbędzie się w najbliższą środę, 18 października, o godz. 17.30 w Teatrze Komedii Impro. Wstęp wolny.
Spotkania z serii „JAK TWORZYĆ MODĘ NA ŁÓDŹ?" odbywają się regularnie co miesiąc, łącząc przedstawicieli różnych środowisk, wspólnie poszukujących sposobów na kreowanie mody na miasto i wzmacnianie jego pozytywnego wizerunku. W najbliższą środę uczestnicy skoncentrują się na zagadnieniach związanych z biznesowym obliczem Łodzi. Będą rozmawiać o tym, czy nasze miasto sprzyja zakładaniu i rozwojowi przedsiębiorstw, jakie są perspektywy miasta na przyciąganie znaczących inwestorów.
– W czasie naszych comiesięcznych spotkań szukamy odpowiedzi na pytanie, co może być konkurencyjnym wyróżnikiem Łodzi. Chcemy też, żeby sami łodzianie dostrzegli, jak wiele miasto ma do zaoferowania – podkreśla Michał Styś, prezes OPG Property Professionals, pomysłodawca cyklu debat. – Na nadchodzącym spotkaniu porozmawiamy z gośćmi o wizerunku Łodzi, jako miasta biznesowego, jego potencjale i tym, jakie perspektywy miasto ma w tym zakresie.
Gościem debaty będzie Dorota Mariańska, partner w Mariański Group i prezes zarządu w Mariański Group Marketing będąca odpowiedzialną za strategie dla całej grupy i poszczególnych spółek.
Kolejnym gościem będzie Mateusz Stypułkowski, założyciel akademii szkoleniowej PTA oraz PTA Studio, przedsiębiorca i właściciel firmy doradczej Businessland, która zajmuje się pozyskiwaniem funduszy unijnych, a także świadczeniem usług rozwojowych, wpływających na rentowność partnerów biznesowych.
Trzecim gościem będzie Izabela Witaszek, od trzech lat pełniąca funkcję Dyrektora Loży Łódzkiej Business Centre Club, posiadająca wieloletnie doświadczenie w pozyskiwaniu środków unijnych, budowaniu strategii rozwoju dla MSP i sektora publicznego.
Spotkanie odbędzie się w środę, 18 października, o godzinie 17.30, w Teatrze Komedii Impro w Łodzi, OFF Piotrkowska Centre, ul. Piotrkowska 138/140.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.