Komunikaty PR

Poznaj lokalne atrakcje. W Galerii Jurajskiej szykują się nietypowe targi turyst

2024-04-11  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

 

W Galerii Jurajskiej będzie można znaleźć pomysł na to, jak ciekawie spędzić weekend, majówkę lub letnie wakacje. Już 13 kwietnia odbędą się tam Targi Atrakcji Turystycznych i Wyrobów Regionalnych - wydarzenie, które wspiera lokalne podróże.


Jura Krakowska-Częstochowska, a także położone niedaleko Częstochowy miejscowości obfitują w atrakcje turystyczne, o czym często się zapomina. Teraz pojawia się okazja, aby je poznać. Wszystko za sprawą organizowanych w Galerii Jurajskiej Targów Atrakcji Turystycznych i Wyrobów Regionalnych.

Impreza, goszcząca w centrum handlowym po raz drugi, gromadzi niemal 20 wystawców m.in. z województwa śląskiego, łódzkiego czy opolskiego. Dla planujących urlop jest ona okazją do tego, aby poznać oferty wypadów weekendowych, majówkowych czy wakacyjnych w swojej najbliższej okolicy.

– Kiedy myślimy o atrakcjach turystycznych, wyobrażamy sobie spektakularne miejsca w Egipcie, we Włoszech czy Francji. Tymczasem nieraz zapominamy o tym, że po sąsiedzku, w swoim regionie, a nawet w swoim mieście, też można znaleźć unikalne miejsca, które przyciągają turystów z całego świata – mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej.

– Organizowane w Jurajskiej targi mają na celu przypomnienie o ich istnieniu oraz pokazanie walorów spędzania czasu wolnego lokalnie, niedaleko miejsca zamieszkania. To destynacje, które często są ukrytymi perełkami, ale ciekawie mogą wypełnić urlop całej rodzinie, bawiąc, ale także zachęcając do odkrywania świata czy poznawania historii – dodaje.

Przykład? Wśród wystawców będzie można znaleźć Muzeum 303 im. ppłk. pil. Jana Zumbacha w Napoleonie, które gromadzi pamiątki poświęcone lotnictwu, w tym legendarnej Bitwie o Anglię i dywizjonowi 303. Nie zabraknie też Planetarium Wydziału Nauk Ścisłych, Przyrodniczych i Technicznych Uniwersytetu Jana Długosza, które umożliwia obserwację nieba z różnych punktów na Ziemi i wszechświata.

Targi przyciągną także m.in. Miejski Ośrodek Kultury w Olkuszu, które organizuje „Święto Srebra”, Przystań Siewierz, czyli „małe Mazury na skraju Jury”, będące popularną destynacją dla osób uprawiających sporty wodne, Słoneczny Brzeg, Łódzką Organizację Turystyczną, Stajnię Don Camillo z Konopisk, która prowadzi zajęcia z jazdy konnej czy Legendię Śląskie Wesołe Miasteczko, które dziś oferuje ponad 40 atrakcji.

Coś dla siebie znajdą tutaj także miłośnicy agroturystyki oraz ekstremalnych przygód. Swoją ofertę na targach zaprezentuje m.in. Stowarzyszenie Gospodarstw Edukacyjnych Województwa Śląskiego - Gospodarstwo Ekologiczne ,,Niezapominajka'' z Garnka oraz Stowarzyszenie Jurajska Szkoła Surwiwalu – Bądź Przygotowany, które organizuje zajęcia z przetrwania w terenie.

– Urlop to nie tylko wylegiwanie się na plaży. Na targach tak dobrano wystawców, aby zachęcić do aktywnego spędzania czasu wolnego i poznawania Polski w ruchu. Pomysł dla siebie znajdą tu zarówno osoby lubiące wieś i jej klimat, sporty i aktywności na świeżym powietrzu, jak również miłośnicy historii czy nauk przyrodniczych, a nawet rollercoasterów – dodaje Anna Borecka.

To jednak nie jedyne atrakcje wydarzenia. Oprócz ofert turystycznych, na odwiedzających czekać będą też produkty lokalne i regionalne. Organizatorzy szykują również pokazy tradycji, specjały kulinarne, stoiska z rękodziełem i biżuterią, konkursy z nagrodami oraz ciekawe prelekcje. Nie zabraknie także ludowych brzmień.

O wojażowaniu i przygodach jakie przynoszą podróże, opowie natomiast Kuba Bociąga – globtroter oraz autor książki „100 krajów przed 40-stką". Dodatkowo w czasie targów będzie można także wziąć udział w warsztatach z surwiwalu oraz etyki outdoorowej. Targi odbywają się w godzinach od 10.00 do 18.00. Wstęp na imprezę jest bezpłatny.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc Biuro prasowe
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy
Turystyka Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
2024-12-11 | 14:00

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami

Hilton ogłosił dziś, że na mocy umowy franczyzowej z Grupą Hotele Polskie w północnej Polsce zostaną otwarte dwa nowe obiekty Spark by Hilton. Jest to krajowy debiut marki Hilton w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.