Komunikaty PR

Poznaj najbardziej innowacyjne polskie produkty już 16 czerwca

2021-06-01  |  18:00
Biuro prasowe
Kontakt
Urszula Kostrzewa
Ro

Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team

Najlepsze produkty świadczące o innowacyjności i przedsiębiorczości polskich firm w jednym miejscu. Już 16 czerwca, podczas gali online, poznamy laureatów konkursu. „Polski Produkt Przyszłości”. W tym roku do finału zgłoszono rekordową liczbę 219 projektów. Konkurs organizują wspólnie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Inicjatywa jest współfinansowana z funduszy europejskich programu Inteligentny Rozwój.

O tym, jakie innowacyjne rozwiązania proponują polskie firmy i naukowcy oraz kto zostanie nagrodzony, dowiemy się podczas gali finałowej XXIII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości”, która odbędzie się 16 czerwca o godz. 16:00. Gala była pierwotnie zaplanowana na 25 marca br. Jej termin został zmieniony ze względu na sytuację pandemiczną. 

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i nie wymaga wcześniejszej rejestracji.

Transmisja on-line będzie dostępna na stronie PARP.

Projektanci innowacji

W konkursie „Polski Produkt Przyszłości” mogą wziąć udział uczelnie, instytuty naukowe i badawcze oraz przedsiębiorcy prowadzący działalność na terenie Polski. Uczestnicy konkurują o nagrody w trzech kategoriach: Produkt Przyszłości Przedsiębiorcy, Produkt Przyszłości Instytucji Szkolnictwa Wyższego i Nauki oraz Wspólny Produkt Przyszłości Instytucji Szkolnictwa Wyższego i Nauki oraz Przedsiębiorcy.

Oprócz nagrody pieniężnej w wysokości po 100 tys. zł, zwycięzcy otrzymają prawo posługiwania się znakiem i hasłem „Polski Produkt Przyszłości”. Mogą także  liczyć na szeroką promocję produktów m.in.: w materiałach prasowych, filmowych oraz katalogu laureatów konkursu, dostępnego do pobrania w internecie oraz w formie drukowanej. Poza laurami dla zwycięzców w głównych kategoriach przewidziane są także wyróżnienia, a także nagrody specjalne: Produkt zgłoszony przez młodego przedsiębiorcę (funkcjonującego na rynku nie dłużej niż 3 lata), Produkt z branży technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) oraz Produkt w obszarze ekoinnowacji. Swoje nagrody mogą również przyznać instytucje uczestniczące w pracach kapituły konkursu.

„Polski Produkt Przyszłości” to jedyny w swoim rodzaju konkurs, w ramach którego wyłaniane i nagradzane są projekty z globalnym potencjałem. To wyjątkowe pomysły, które są dowodem na innowacyjność i przedsiębiorczość polskich firm. Wiele produktów zgłoszonych w konkursie, odniosło gospodarczy sukces. Nasz konkurs jest też zachętą dla tych, którzy dopiero wchodzą na rynek. To oni tworzą przyszłość. Chcemy, żeby uwierzyli w swoje możliwości już na starcie – mówi Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP.

Projekty zgłoszone do rywalizacji oceniane są przez ekspertów branżowych oraz Kapitułę Konkursu, w której zasiadają przedstawiciele Kancelarii Prezydenta RP. Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii, Ministerstwa Edukacji i Nauki, Urzędu Patentowego RP, Polskiego Funduszu Rozwoju , Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Naczelnej Organizacji Technicznej, Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu Warszawskiego, dziennika „Rzeczpospolita” a także Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz PARP.

W dotychczasowej historii „Polskiego Produktu Przyszłości” zgłoszono ponad 1200 projektów, spośród których nagrodzono 60, a 129 wyróżniono. Konkurs został objęty patronatem: Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Edukacji i Nauki.

www.parp.gov.pl/konkursppp

Program jest współfinansowany z UE z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój w ramach projektu 2.4.1 Centrum analiz i pilotaży nowych instrumentów – INNO LAB.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ro
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie Biuro prasowe
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.