„Pozytywna energia” – czyli dobry start z Zakładami Mięsnymi Silesia

Przez pierwszy rok realizacji projektu Zakłady Mięsne Silesia, producent wędlin marki Duda Nasze Polskie, nawiązały współpracę z 3 ośrodkami opiekuńczo - wychowawczymi. Przez pierwszy okres trwania projektu, zakwalifikowało się do niego 25 osób, z czego 9 kontynuuje współpracę do dzisiaj. Młodzież pod pieczą powołanych przez Zarząd Spółki opiekunów miała możliwość zapoznania się z różnymi stanowiskami pracy i dołączenia do profesjonalnego zespołu pracowników. Młodzi ludzie zapoznali się z pracą w dziale konfekcjonowania wędlin, gdzie uczestnicząc w procesie pakowania i etykietowania pracowali przy liniach produkcyjnych, czy w dziale plastrowania wędlin, gdzie mieli okazję pracy przy nowoczesnych liniach plastrujących. Młodzież, która ma w planach kontynuowanie nauki w szkołach wyższych, poznała także organizację pracy w dziale marketingu oraz w dziale organizacyjno- administracyjnym.
– Inicjatywa z jaką wyszły Zakłady Mięsne Silesia S.A. jest innowacyjnym projektem, który w naszej opinii powinien być kontynuowany, a nadto powinien być wzorem dla innych firm. Wychowankowie naszych placówek są bardzo zadowoleni z możliwości zatrudnienia w Zakładach Mięsnych Silesia S.A i chętnie chodzą do pracy. Projekt pozwala na rozwijanie ich samodzielności i odpowiedzialności – mówi mgr Renata Zaremba, zastępca dyrektora Dąbrowskich Placówek Opiekuńczo Wychowawczych.
Organizując i wdrażając w życie projekt Zakłady Mięsne Silesia mają na uwadze pozyskanie pracowników, którzy zamierzają związać swoją przyszłość zawodową właśnie z marką Duda Nasze Polskie. Dlatego szczególna uwaga w projekcie poświęcona jest wdrożeniu i wsparciu młodych w pierwszej w życiu pracy. Wskazana w wypełnianych przez młodzież ankietach potrzeba bezpieczeństwa w pracy jest dla Spółki priorytetem w organizacji pracy. Takie działania zostały także pozytywnie oceniane przez samych beneficjentów projektu. Dodatkowo Zarząd z okazji rozpoczęcia roku szkolnego przyznał wytrwałym uczestnikom biorącym udział w projekcie nagrody pieniężne, co również było dla nich miłym dodatkiem.
– Realizacja działań objętych projektem jest koordynowana przez Dział HR – mówi Dyrektor Personalny Zakładów Mięsnych Silesia SA Sabina Miczek. – Jednak w gronie osób odpowiedzialnych za powodzenie projektu są nasi kierownicy, którzy sprawują bezpośredni nadzór nad pracą naszej młodzieży. Widzimy, że podjęta inicjatywa przynosi efekty, bo młodzież z chęcią chce wrócić do pracy w okresie kolejnych wakacji. W naszej ocenie krótkoterminowe założenia projektu zostały tym samym osiągnięte, ale na tym nie koniec, zaczynamy pracować nad kolejnymi celami – długoterminowymi, o których napiszemy wkrótce – dodaje.
Kolejne cele zawierają się m.in. w liście intencyjnym, podpisanym 25 lipca 2022 roku z władzami Sosnowca, w którym obie strony deklarują współpracę przy projekcie, który da możliwość zatrudnienia w Zakładach Mięsnych Silesia SA oraz wynajęcia młodym pracownikom wchodzącym na rynek pracy lokalu mieszkaniowego znajdującego się w zasobach mieszkaniowych Gminy Sosnowiec. To jednak nie koniec wsparcia dla ośrodków opiekuńczo-wychowawczych.
– Działania jakie podejmujemy w związku z realizacją projektu nie kończą się jednak na wsparciu tylko 25 uczestników. Spółka zorganizowała wsparcie dla 200 podopiecznych z Ośrodków Opiekuńczo Wychowawczych z którymi współpracujemy, z Sosnowca, Dąbrowy Górniczej i Pszczyny z okazji świąt Bożego Narodzenia oraz Świąt Wielkanocnych przekazując paczki produktowe. Pamiętaliśmy również o święcie naszej młodzieży i na pierwszy projektowy Dzień Dziecka każdy podopieczny otrzymał od spółki do wykorzystania w szkole i na wakacyjnych wycieczkach firmowe upominki. W planach mamy także wsparcie w związku z organizacją pikników – tłumaczy Edyta Zębala, Dyrektor Marketingu Zakładów Mięsnych Silesia SA.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.