Komunikaty PR

„Pozytywna energia” – czyli dobry start z Zakładami Mięsnymi Silesia

2022-08-02  |  12:00
Biuro prasowe

Przez pierwszy rok realizacji projektu Zakłady Mięsne Silesia, producent wędlin marki Duda Nasze Polskie, nawiązały współpracę z 3 ośrodkami opiekuńczo - wychowawczymi. Przez pierwszy okres trwania projektu, zakwalifikowało się do niego 25 osób, z czego 9 kontynuuje współpracę do dzisiaj. Młodzież pod pieczą powołanych przez Zarząd Spółki opiekunów miała możliwość zapoznania się z różnymi stanowiskami pracy i dołączenia do profesjonalnego zespołu pracowników. Młodzi ludzie zapoznali się z pracą w dziale konfekcjonowania wędlin, gdzie uczestnicząc w procesie pakowania i etykietowania pracowali przy liniach produkcyjnych, czy w dziale plastrowania wędlin, gdzie mieli okazję pracy przy nowoczesnych liniach plastrujących. Młodzież, która ma w planach kontynuowanie nauki w szkołach wyższych, poznała także organizację pracy w dziale marketingu oraz w dziale organizacyjno- administracyjnym.

Inicjatywa z jaką wyszły Zakłady Mięsne Silesia S.A. jest innowacyjnym projektem, który w naszej opinii powinien być kontynuowany, a nadto powinien być wzorem dla innych firm. Wychowankowie naszych placówek są bardzo zadowoleni z możliwości zatrudnienia w Zakładach Mięsnych Silesia S.A i chętnie chodzą do pracy. Projekt pozwala na rozwijanie ich samodzielności i odpowiedzialności – mówi mgr Renata Zaremba, zastępca dyrektora Dąbrowskich Placówek Opiekuńczo Wychowawczych.

Organizując i wdrażając w życie projekt Zakłady Mięsne Silesia mają na uwadze pozyskanie pracowników, którzy zamierzają związać swoją przyszłość zawodową właśnie z marką Duda Nasze Polskie. Dlatego szczególna uwaga w projekcie poświęcona jest wdrożeniu i  wsparciu młodych w pierwszej w życiu pracy. Wskazana w wypełnianych przez młodzież ankietach potrzeba bezpieczeństwa w pracy jest dla Spółki priorytetem w organizacji pracy. Takie działania zostały także pozytywnie oceniane przez samych beneficjentów projektu. Dodatkowo Zarząd z okazji rozpoczęcia roku szkolnego przyznał wytrwałym uczestnikom biorącym udział w projekcie nagrody pieniężne, co również było dla nich miłym dodatkiem.

Realizacja działań objętych projektem jest koordynowana przez Dział HR – mówi Dyrektor Personalny Zakładów Mięsnych Silesia SA Sabina Miczek. Jednak w gronie osób odpowiedzialnych za powodzenie projektu są nasi kierownicy, którzy sprawują bezpośredni nadzór nad pracą naszej młodzieży. Widzimy, że podjęta inicjatywa przynosi efekty, bo młodzież z chęcią chce wrócić do pracy w okresie kolejnych wakacji. W naszej ocenie krótkoterminowe założenia projektu zostały tym samym osiągnięte, ale na tym nie koniec, zaczynamy pracować nad kolejnymi celami – długoterminowymi, o których napiszemy wkrótce – dodaje.

Kolejne cele zawierają się m.in. w liście intencyjnym, podpisanym 25 lipca 2022 roku z władzami Sosnowca, w którym obie strony deklarują współpracę przy projekcie, który da możliwość zatrudnienia w Zakładach Mięsnych Silesia SA oraz wynajęcia młodym pracownikom wchodzącym na rynek pracy lokalu mieszkaniowego znajdującego się w zasobach mieszkaniowych Gminy Sosnowiec. To jednak nie koniec wsparcia dla ośrodków opiekuńczo-wychowawczych.

Działania jakie podejmujemy w związku z realizacją projektu nie kończą się jednak na wsparciu tylko 25 uczestników. Spółka zorganizowała wsparcie dla 200 podopiecznych z Ośrodków Opiekuńczo Wychowawczych z którymi współpracujemy, z Sosnowca, Dąbrowy Górniczej i Pszczyny z okazji świąt Bożego Narodzenia oraz Świąt Wielkanocnych przekazując paczki produktowe. Pamiętaliśmy również o święcie naszej młodzieży i  na pierwszy projektowy Dzień Dziecka każdy podopieczny otrzymał od spółki do wykorzystania w szkole i na wakacyjnych wycieczkach firmowe upominki. W planach mamy także wsparcie w związku z organizacją pikników – tłumaczy Edyta Zębala, Dyrektor Marketingu Zakładów Mięsnych Silesia SA.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.