Komunikaty PR

8 sposobów na home office

2020-03-31  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Jarosław Kril
Nowicki PR

ul. Filtrowa 68 lok. 86
02-057 Warszawa
jaroslaw.kril|nowickipr.com| |jaroslaw.kril|nowickipr.com
502 538 324
nowickipr.com
Do pobrania 03 ( 0.02 MB )

Praca w domu wymaga nowego jej stylu – takiego, który równoważy potrzebę obsługi klientów, współpracy w zespole, pozostawania w kontakcie z kolegami, ale także wygospodarowania czasu na pracę indywidualną. Rodzice pozostający w domu z dziećmi mają dodatkowe wyzwania. Muszą wypełniać swoje obowiązki, a równocześnie zapewnić opiekę pociechom. Podpowiadamy jak efektywnie zorganizować pracę w domu. 

Lokalizacja ma znaczenie. Znajdź jedno miejsce, w którym możesz pracować w domu. Najlepiej byłoby, gdyby był to obszar, w którym rzeczy potrzebne do pracy mogą pozostać na stałe. Wybierz to miejsce, które zasygnalizuje reszcie rodziny, że tam właśnie pracujesz i nie powinno się w nim tobie przeszkadzać. Nie wszyscy mają szczęście mieć własny gabinet. Nie jest to jednak zła wiadomość. Badania potwierdzają, że pracownicy osiągają najlepsze wyniki w otwartych środowiskach pracy, w których jedynie część przestrzeni zapewnia prywatność. Dlatego możesz efektywnie pracować w otwartej przestrzeni domu przez większość dnia. Ważne jest tylko, aby mieć dostęp do zamkniętego pomieszczenia w chwilach wirtualnych zebrań czy długich rozmów telefonicznych. 

Ergonomiczne meble. Z badań wiemy, że ludzie są najbardziej skuteczni z powierzchnią roboczą i siedzeniami na odpowiedniej ergonomicznej wysokości. – W warunkach domowych do pracy powinien w zupełności wystarczyć stół, ponieważ jego blat jest na tej samej wysokości co w biurku. Dużo bardziej wymagające jest zorganizowanie sobie odpowiedniego siedziska, które zapewni ergonomiczne podparcie ciała. Jeżeli wykonujemy pracę w domu powyżej trzech godzin dziennie, to warto jest zainwestować w odpowiedni fotel. Nasze plecy będą mniej przeciążone i praca będzie mniej męcząca. Wśród dostępnych na rynku foteli z pewnością znajdziemy model, który nie będzie bardzo kojarzył się z biurem. Z kolei w sytuacji, gdy nasza praca wymaga przechowywania dokumentów, to warto pokusić się o zorganizowanie stałego kącika do pracy. Najlepiej sprawdzają się wszelkie zamykane rozwiązania, które pozwolą odciąć się od pracy po jej zakończeniu – komentują Karina Snuszka i Dorota Kuć z pracowni MoodWorks. www.moodworks.pl

Zarządzanie hałasem. Przez cały dzień większość ludzi przełącza się między pracą w pojedynkę a koniecznością komunikacji. Wybierz miejsce, w którym możesz rozmawiać przez telefon nie przeszkadzając rodzinie lub współlokatorowi. Naukowcy twierdzą, że dochodzące do nas dźwięki rozmów innych osób wyzwalają mimowolnie efekt „trzeba słuchać". Pamiętaj więc, że jeśli dzielisz z kimś miejsce używaj zestawu słuchawkowego podczas rozmów telefonicznych, czy też aby odseparować się słuchając ulubionej muzyki. 

Małe odmiany. Wiele danych potwierdza, że praca w różnych miejscach sprzyja produktywności. Dotyczy to również home office. Mając podstawową przestrzeń pracy w domu, pozwól sobie na jej zmianę od czasu do czasu. Przenieś się na kanapę w czasie rozmowy z klientem, wykorzystaj blat kuchenny do pracy na stojąco, wyjdź na chwilę na taras czy balkon. Poruszanie się sprawia, że jest się bardziej aktywnym, zaangażowanym i kreatywnym.

Eksperymentowanie. Odkryj nowe sposoby współpracy on-line. Szukaj nowych platform komunikacji i eksperymentuj z nowymi aplikacjami do dokumentów i plików. Okresy pracy w domu mogą być okazją do odkrycia nowych narzędzi i sposobów rozwiązywania najbardziej prozaicznych problemów. Są to pomysły, z których najlepsze ostatecznie możemy włączyć do naszego repertuaru na stałe.

Zrób sobie przerwę. Podobnie jak w biurze poruszaj się trochę – zrób sobie przerwę na kawę lub przekąskę. Gdy stanie się cieplej, możesz czasowo pracować na tarasie lub balkonie. Tak jak ma to miejsce w biurze, naturalne światło, widok na zewnątrz i świeże powietrze zwiększają nasz komfort i pomagają utrzymać motywację. 

Bądź w kontakcie. Praca z domu może sprzyjać poczuciu izolacji, zwłaszcza jeśli mieszkasz sam. Ale znajdź sposoby na kontakt ze współpracownikami i pozostanie częścią społeczności swojej firmy. Zrób to za pomocą oprogramowania do wideokonferencji, w którym można udostępniać pliki i po prostu niezobowiązująco porozmawiać. Ważne jest, aby koledzy czuli, że mają do ciebie taki sam dostęp jak w biurze.

Pamiętaj, aby się rozłączyć. Wiemy, że odpoczynek ma kluczowe znaczenie dla naszej wydajności. Teraz, gdy będziemy spędzać znacznie więcej naszego czasu na pracy zdalnej, jeszcze ważniejszy jestwork-life balance. Po wykonaniu swoich obowiązków zamknij laptopa i jasno oddziel czas pracy od czasu prywatnego. To samo dotyczy ciągłych wiadomości o COVID-19. Weź głęboki oddech i staraj się psychicznie „odłączyć". To wszystko, aby uniknąć wypalenia zawodowego i zwykłego zmęczenia. 

Nowe pomysły powstają z konieczności. Home office może być okazją do znalezienia nowych sposobów kreatywnej pracy i nawiązania kontaktu z naszymi klientami, a także ze sobą nawzajem. Wszyscy jesteśmy razem na tym niezbadanym terytorium, więc eksperymentujmy i pozostańmy otwarci na zmiany. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Uchodźcy na rynku pracy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Uchodźcy na rynku pracy

Norwegia jest jednym z europejskich liderów, która rozwija różnorodne metody wsparcia dla uchodźców, ułatwiając im integrację na lokalnym rynku pracy. Badania
Praca Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?
2024-04-17 | 15:26

Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?

Budowanie odporności psychicznej to nie tylko klucz do przetrwania kryzysu, ale także droga do osobistego i zawodowego rozwoju. Przygotujmy się na trudne czasy, szukając wsparcia i stosując
Praca Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
2024-04-17 | 08:30

Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl

Samozatrudnieni stanowią blisko 19% wszystkich pracujących Polaków. Węższa grupa wolnych strzelców realizujących projekty na zlecenie różnych firm obejmuje 330 tys.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.