Rady nadzorcze na nowo
Bogdan Setlak
KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy SKA
ul. Kącik 4
30-549 Kraków
bogdan.setlak@kwkr.pl; marketing@kwkr.pl
+48504034729; +48123957161
https://koniecznywierzbicki.pl/
Nowelizacja Kodeksu spółek handlowych, która weszła w życie dnia 13 października 2022 roku wywołała niemałe zainteresowanie, gdyż wprowadziła dużo nowości. Uwaga była skupiona głównie na przepisach dotyczących zasad tworzenia i funkcjonowania grup spółek. Warto również pochylić się nad zmianami dotyczącymi rad nadzorczych, albowiem przepisy te można traktować jako minimum dobrych praktyk co do sposobu funkcjonowania organów nadzorczych w spółkach. Jakie to zmiany?
1. Prawo do informacji - zgodnie z art. 3801 k.s.h. zarząd zobowiązany jest – bez dodatkowego wezwania – do udzielenia radzie nadzorczej informacji między innymi o uchwałach zarządu i ich przedmiocie, sytuacji spółki (w tym w zakresie jej majątku), a także istotnych okolicznościach z zakresu prowadzenia spraw spółki.
2. Prawo do korzystania z usług eksperta - nowość stanowi taże ustanowienie instytucji doradcy rady nadzorczej, który może zbadać określoną sprawę dotyczącą spółki lub jej majątku, czy też przygotować określoną analizę bądź opinię.
3. Obowiązek przygotowania dodatkowego sprawozdania - rady nadzorcze zostały zobowiązane do sporządzenia corocznego sprawozdania za ubiegły rok obrotowy, w którym zawarta ma zostać między innymi ocena sytuacji spółki.
W krótkim opracowaniu, którego autorką jest Dominika Lara - associate kancelarii KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy - zostały wskazane wszystkie najważniejsze zmiany dotyczące rad nadzorczych w spółkach akcyjnych. Zachęcamy Państwa do lektury pełnego tekstu na naszej stronie internetowej.
Polityka migracyjna
Zapomnij o awizo. Nadchodzi czas e-Doręczeń.
15 sierpnia mija ostateczny termin wdrożenia standardów ochrony małoletnich
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
Akcesja Ukrainy do UE będzie oznaczać duże zmiany dla polskiego rolnictwa i potencjalne problemy na rynku pracy. Z drugiej strony to też szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą wziąć udział w powojennej odbudowie tego kraju. Jednak polski rząd powinien wykazać w tym celu aktywniejszą postawę i poprawić relacje z Ukrainą, które w ostatnim czasie uległy pogorszeniu – ocenia Marek Budzisz, ekspert ds. Rosji i obszarów postsowieckich w Strategy and Future.
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.