Rozprawy wideo i mniej papieru. Polska kancelaria dołącza do Greener Litigation
Korespondencja elektroniczna zamiast papierowej, ograniczenie drukowania dokumentów sądowych do minimum oraz zeznania świadków i same rozprawy sądowe przez łącze wideo. B2RLaw, posiadająca wiodącą i jedną z największych praktyk postępowań sądowych w Polsce, jako pierwsza polska kancelaria podpisała zobowiązanie „Greener Litigation Pledge”.
B2RLaw zobowiązała się do podjęcia aktywnych kroków w celu zmniejszenia wpływu praktyki sporów sądowych kancelarii na środowisko naturalne oraz do redukcji emisji zanieczyszczeń, w celu ograniczenia globalnego ocieplenia o 1,5°C. W ramach zobowiązania B2RLaw podejmie następujące działania:
- promowanie korzystania z korespondencji drogą elektroniczną w branży prawniczej;
- zachęcanie do ograniczania drukowania dokumentów sądowych i innych dokumentów w wersji papierowej, jeśli tylko jest to możliwe;
- chodzenie pieszo, jeżdżenie rowerem lub korzystanie z transportu publicznego w drodze do sądów, jeśli jest to wykonalne i właściwe;
- popieranie zasadności składania zeznań przez świadków za pośrednictwem łącza wideo;
- uznając znaczenie osobistego stawiennictwa dla wymiaru sprawiedliwości, kancelaria zobowiązuje się aktywnie rozważać możliwość przeprowadzenia każdej rozprawy na odległość, w całości lub w części, w tym za pośrednictwem telefonu lub łącza wideo. B2RLaw będzie promować takie rozwiązanie w polskim systemie prawnym.
Zainspirowana przez kampanię na rzecz Greener Arbitrations i jej założycielkę, Lucy Greenwood, oraz zgodnie z przyjętą strategią dotyczącą zmian klimatycznych, brytyjska kancelaria prawna Mishcon de Reya zaangażowała grupę podobnie myślących, wiodących brytyjskich i międzynarodowych kancelarii procesowych w celu opracowania zobowiązania „Greener Litigation Pledge” – deklaracji określającej praktyczne zmiany, do których zobowiązują się prawnicy w ramach dążenia do osiągnięcia zerowego śladu węglowego. Członkami założycielami są kancelarie prawne Mishcon de Reya, Freshfields, Kennedys, Simmons & Simmons, HFW, Addleshaw Goddard, Herbert Smith Freehills, jak również kancelarie adwokackie Fountain Court i 3 Hare Court.
– B2RLaw posiada jedną z największych praktyk sporów sądowych w Polsce, w skład której wchodzi 30 prawników zajmujących się doradztwem w wielu rodzajach postępowań, począwszy od sporów korporacyjnych po przestępstwa „białych kołnierzyków”. Podpisanie i zaangażowanie w program Greener Litigation Pledge jest dla B2RLaw naturalnym kierunkiem działania, z uwagi na nasze zaangażowanie w obszar ESG, nie tylko w zakresie doradztwa wdrożeniowego, ale także faktycznego stosowania polityk i procedur ESG – komentuje Edyta Zalewska, partner w praktyce sporów B2RLaw. Jak dodaje, zespół kancelarii wraz z brytyjskimi partnerami zdecydował o przeniesieniu kampanii „Greener Litigation” do Polski poprzez utworzenie inicjatywy „Greener Litigation Poland”. – Będziemy aktywnie zachęcać naszych kolegów i koleżanki do zaangażowania się w akcję, a także do promowania zmian, które przyczynią się do stworzenia bardziej ekologicznego środowiska w polskim systemie prawnym – uzupełnia.
– Jesteśmy zachwyceni, że B2RLaw podpisała „Greener Litigation Pledge” i jest liderem tej inicjatywy w Polsce. Mamy nadzieję, że wiele firm w Polsce i innych jurysdykcjach pójdzie w ślady B2RLaw, podpisując zobowiązanie i pracując nad zmniejszeniem wpływu swoich praktyk procesowych na środowisko – mówi z kolei Alex Rhodes, Head of Purpose w Mishcon de Reya, londyńskiej firmie prawniczej, która założyła i zainicjowała „Greener Litigation Pledge”.
Przedstawiciele kancelarii B2RLaw zgłaszają też gotowość do opowiedzenia o inicjatywie „Greener Litigation Pledge” wszystkim zainteresowanym oraz tym kancelariom, które chciałyby podpisać zobowiązanie.
Więcej szczegółów można znaleźć na stronie: www.greenerlitigation.org

Dlaczego lektura DORA przypomina bieg z przeszkodami?

Sztuczna inteligencja na sali rozpraw. Narzędzie czy ryzyko?

PROMOTECH nagrodzony za dbałość o bezpieczeństwo pracowników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.