Komunikaty PR

Uchwała reklamowa budzi kontrowersje wśród krakowskich przedsiębiorców

2022-05-18  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Bogdan Setlak
KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy SKA

ul. Kącik 4
30-549 Kraków
bogdan.setlak@kwkr.pl; marketing@kwkr.pl
+48504034729; +48123957161
https://koniecznywierzbicki.pl/

Już 1 lipca 2022r. w Krakowie zacznie obowiązywać w pełni tzw. uchwała reklamowa. Oznacza to, że wszystkie podmioty prowadzące na terenie miasta działalność reklamową, które wzniosły swoje nośniki reklamowe przed tym dniem mają niewiele czasu na dostosowanie ich do nowych wymogów prawnych.
 

Nowy porządek reklamowy – szczegóły uchwały

Uchwała dzieli teren Krakowa na 3 Strefy, przy czym 3 Strefa została dodatkowo podzielona na 3 Podobszary. Ponadto wyodrębniono także tereny towarzyszące obiektom usług oraz ulice wlotowe. W każdym z tych obszarów obowiązują inne zasady prawne dotyczące sytuowania nośników reklamowych. Z tego względu każdy podmiot, prowadzący działalność reklamową, w pierwszej kolejności powinien ustalić, w której strefie lub podstrefie znajduje się nieruchomość, na której ta działalność jest prowadzana. Ponadto w uchwale reklamowej ustalono katalog dopuszczalnych nośników reklamowych.
 

Chaos reklamowy zastąpiony przez chaos prawny

Dzięki nowelizacji przepisów mieszkańcy powinni czuć się mniej przytłoczeni ilością nośników reklamowych, rozlokowanych na terenie Krakowa. Chociaż działania Rady były motywowane dobrem mieszkańców, budząca wątpliwości treść uchwały reklamowej wprowadza porządek na ulicach aglomeracji, jednak generuje spory chaos prawny.
 
Dlaczego jedyną szansą na ujednolicenie skomplikowanych przepisów jest apelacja w TK? O szczegółach uchwały reklamowej opowiada Karolina Suchoń - prawniczka działu nieruchomości kancelarii KWKR.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy SKA
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Prawo Dlaczego lektura DORA przypomina bieg z przeszkodami? Biuro prasowe
2024-12-31 | 12:30

Dlaczego lektura DORA przypomina bieg z przeszkodami?

  DORA, czyli unijne rozporządzenie o odporności cyfrowej sektora finansowego, to ważny i potrzebny akt. Dzięki niemu wzrośnie cyberbezpieczeństwo finansowe w Unii, w tym także w
Prawo Sztuczna inteligencja na sali rozpraw. Narzędzie czy ryzyko?
2024-12-30 | 16:51

Sztuczna inteligencja na sali rozpraw. Narzędzie czy ryzyko?

Współczesny rozwój technologii, a szczególnie sztucznej inteligencji (AI), otwiera nowe perspektywy w wielu dziedzinach życia, w tym w obszarze prawa.
Prawo PROMOTECH nagrodzony za dbałość o bezpieczeństwo pracowników
2024-12-29 | 12:30

PROMOTECH nagrodzony za dbałość o bezpieczeństwo pracowników

Białostocka spółka zajęła pierwsze miejsce w podlaskim konkursie „Pracodawca – Organizator Pracy Bezpiecznej”, w kategorii firm średnich. Nagroda Państwowej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.