Uchwała reklamowa budzi kontrowersje wśród krakowskich przedsiębiorców
Bogdan Setlak
KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy SKA
ul. Kącik 4
30-549 Kraków
bogdan.setlak@kwkr.pl; marketing@kwkr.pl
+48504034729; +48123957161
https://koniecznywierzbicki.pl/
Już 1 lipca 2022r. w Krakowie zacznie obowiązywać w pełni tzw. uchwała reklamowa. Oznacza to, że wszystkie podmioty prowadzące na terenie miasta działalność reklamową, które wzniosły swoje nośniki reklamowe przed tym dniem mają niewiele czasu na dostosowanie ich do nowych wymogów prawnych.
Nowy porządek reklamowy – szczegóły uchwały
Uchwała dzieli teren Krakowa na 3 Strefy, przy czym 3 Strefa została dodatkowo podzielona na 3 Podobszary. Ponadto wyodrębniono także tereny towarzyszące obiektom usług oraz ulice wlotowe. W każdym z tych obszarów obowiązują inne zasady prawne dotyczące sytuowania nośników reklamowych. Z tego względu każdy podmiot, prowadzący działalność reklamową, w pierwszej kolejności powinien ustalić, w której strefie lub podstrefie znajduje się nieruchomość, na której ta działalność jest prowadzana. Ponadto w uchwale reklamowej ustalono katalog dopuszczalnych nośników reklamowych.
Chaos reklamowy zastąpiony przez chaos prawny
Dzięki nowelizacji przepisów mieszkańcy powinni czuć się mniej przytłoczeni ilością nośników reklamowych, rozlokowanych na terenie Krakowa. Chociaż działania Rady były motywowane dobrem mieszkańców, budząca wątpliwości treść uchwały reklamowej wprowadza porządek na ulicach aglomeracji, jednak generuje spory chaos prawny.
Dlaczego jedyną szansą na ujednolicenie skomplikowanych przepisów jest apelacja w TK? O szczegółach uchwały reklamowej opowiada Karolina Suchoń - prawniczka działu nieruchomości kancelarii KWKR.
Dlaczego lektura DORA przypomina bieg z przeszkodami?
Sztuczna inteligencja na sali rozpraw. Narzędzie czy ryzyko?
PROMOTECH nagrodzony za dbałość o bezpieczeństwo pracowników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.