Komunikaty PR

Z tego prawa Polacy rzadko korzystają. UNICEF uruchamia kampanię, aby to zmienić

2022-09-21  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

Sporządzenie testamentu to nic innego, jak podjęcie decyzji o sposobie, w jaki chcielibyśmy podzielić dorobek naszego życia. Przemawia za nim wiele argumentów. Dokument ten upraszcza postępowanie spadkowe, pozwala uniknąć wielu nieporozumień oraz kłótni rodzinnych, a także oszczędza bliskim problemów z ustaleniem prawowitych spadkobierców. Jedynie w testamencie możemy podzielić majątek tak, jak sobie tego życzymy i obdarować np. osoby spoza rodziny czy organizacje, które wspieraliśmy całe życie. Dlaczego zatem tylko 13 procent Polaków korzysta z tego prawa i sporządza testament?

Ustawa o dziedziczeniu, w której wielu z nas pokłada nadzieję na uregulowanie kwestii majątkowych, nie przewiduje wielu indywidualnych sytuacji rodzinnych ani naszych preferencji. Zatem jeżeli chcemy przekazać część majątku albo pamiątki rodzinne np. wnukom czy swojemu rodzeństw, musimy wyrazić taką wolę w formie testamentu. Tylko w testamencie możemy też uwzględnić fundacje czy stowarzyszenia, które są nam bliskie. Majątek, niezależnie czy duży, czy mały, ma największą wartość wtedy, kiedy można dzięki niemu zdziałać coś dobrego i pomóc drugiemu człowiekowi. Testament to świadectwo tego, co jest dla nas w życiu ważne.

 

Kiedy i jak spisać testament? Dowiesz się z akcji UNICEF Polska

UNICEF zachęca do sporządzenia testamentu, ponieważ wierzy, że każde życie ludzkie ma sens i znaczenie, a spisanie ostatniej woli to cenna decyzja. Niestety wielu Polaków nie wie kiedy i jak spisać testament. Dlatego UNICEF Polska rozpoczął kampanię, w której zachęca do udziału w bezpłatnych spotkaniach z prawnikiem.

Akcja UNICEF Polska będzie pierwszą tak szeroko zakrojoną kampanią informacyjną dotyczącą kwestii spadkowych w naszym kraju. Spotkania z prawnikami w formie webinarów, do których zaprasza organizacja, są przewidziane na listopad tego roku. Można się na nie zapisać przez stronę: www.unicef.pl/testament. Prawnicy wyjaśnią, na czym polega dziedziczenie ustawowe i jak można rozporządzić majątkiem inaczej, niż przewiduje ustawa. Będzie również czas na zadawanie pytań.

Kampanii towarzyszą również spoty telewizyjne. W spocie występują Ritwa i Marek, którzy zdecydowali się spisać testament, zostawiając spadek swoim dzieciom i wnukom. Nie zapomnieli jednak o najbardziej potrzebujących dzieciach na świecie. Testament sporządzili przy wsparciu UNICEF.

UNICEF Polska ma nadzieję, że dzięki tej akcji jak najwięcej osób w naszym kraju zdecyduje się spisać testament i nadać swojemu życiu szczególną trwałość. Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 56 80 345.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Stowarzyszenie UNICEF Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Prawo Dlaczego lektura DORA przypomina bieg z przeszkodami? Biuro prasowe
2024-12-31 | 12:30

Dlaczego lektura DORA przypomina bieg z przeszkodami?

  DORA, czyli unijne rozporządzenie o odporności cyfrowej sektora finansowego, to ważny i potrzebny akt. Dzięki niemu wzrośnie cyberbezpieczeństwo finansowe w Unii, w tym także w
Prawo Sztuczna inteligencja na sali rozpraw. Narzędzie czy ryzyko?
2024-12-30 | 16:51

Sztuczna inteligencja na sali rozpraw. Narzędzie czy ryzyko?

Współczesny rozwój technologii, a szczególnie sztucznej inteligencji (AI), otwiera nowe perspektywy w wielu dziedzinach życia, w tym w obszarze prawa.
Prawo PROMOTECH nagrodzony za dbałość o bezpieczeństwo pracowników
2024-12-29 | 12:30

PROMOTECH nagrodzony za dbałość o bezpieczeństwo pracowników

Białostocka spółka zajęła pierwsze miejsce w podlaskim konkursie „Pracodawca – Organizator Pracy Bezpiecznej”, w kategorii firm średnich. Nagroda Państwowej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.