Komunikaty PR

Z tego prawa Polacy rzadko korzystają. UNICEF uruchamia kampanię, aby to zmienić

2022-09-21  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

Sporządzenie testamentu to nic innego, jak podjęcie decyzji o sposobie, w jaki chcielibyśmy podzielić dorobek naszego życia. Przemawia za nim wiele argumentów. Dokument ten upraszcza postępowanie spadkowe, pozwala uniknąć wielu nieporozumień oraz kłótni rodzinnych, a także oszczędza bliskim problemów z ustaleniem prawowitych spadkobierców. Jedynie w testamencie możemy podzielić majątek tak, jak sobie tego życzymy i obdarować np. osoby spoza rodziny czy organizacje, które wspieraliśmy całe życie. Dlaczego zatem tylko 13 procent Polaków korzysta z tego prawa i sporządza testament?

Ustawa o dziedziczeniu, w której wielu z nas pokłada nadzieję na uregulowanie kwestii majątkowych, nie przewiduje wielu indywidualnych sytuacji rodzinnych ani naszych preferencji. Zatem jeżeli chcemy przekazać część majątku albo pamiątki rodzinne np. wnukom czy swojemu rodzeństw, musimy wyrazić taką wolę w formie testamentu. Tylko w testamencie możemy też uwzględnić fundacje czy stowarzyszenia, które są nam bliskie. Majątek, niezależnie czy duży, czy mały, ma największą wartość wtedy, kiedy można dzięki niemu zdziałać coś dobrego i pomóc drugiemu człowiekowi. Testament to świadectwo tego, co jest dla nas w życiu ważne.

 

Kiedy i jak spisać testament? Dowiesz się z akcji UNICEF Polska

UNICEF zachęca do sporządzenia testamentu, ponieważ wierzy, że każde życie ludzkie ma sens i znaczenie, a spisanie ostatniej woli to cenna decyzja. Niestety wielu Polaków nie wie kiedy i jak spisać testament. Dlatego UNICEF Polska rozpoczął kampanię, w której zachęca do udziału w bezpłatnych spotkaniach z prawnikiem.

Akcja UNICEF Polska będzie pierwszą tak szeroko zakrojoną kampanią informacyjną dotyczącą kwestii spadkowych w naszym kraju. Spotkania z prawnikami w formie webinarów, do których zaprasza organizacja, są przewidziane na listopad tego roku. Można się na nie zapisać przez stronę: www.unicef.pl/testament. Prawnicy wyjaśnią, na czym polega dziedziczenie ustawowe i jak można rozporządzić majątkiem inaczej, niż przewiduje ustawa. Będzie również czas na zadawanie pytań.

Kampanii towarzyszą również spoty telewizyjne. W spocie występują Ritwa i Marek, którzy zdecydowali się spisać testament, zostawiając spadek swoim dzieciom i wnukom. Nie zapomnieli jednak o najbardziej potrzebujących dzieciach na świecie. Testament sporządzili przy wsparciu UNICEF.

UNICEF Polska ma nadzieję, że dzięki tej akcji jak najwięcej osób w naszym kraju zdecyduje się spisać testament i nadać swojemu życiu szczególną trwałość. Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 56 80 345.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Stowarzyszenie UNICEF Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Prawo Dlaczego lektura DORA przypomina bieg z przeszkodami? Biuro prasowe
2024-12-31 | 12:30

Dlaczego lektura DORA przypomina bieg z przeszkodami?

  DORA, czyli unijne rozporządzenie o odporności cyfrowej sektora finansowego, to ważny i potrzebny akt. Dzięki niemu wzrośnie cyberbezpieczeństwo finansowe w Unii, w tym także w
Prawo Sztuczna inteligencja na sali rozpraw. Narzędzie czy ryzyko?
2024-12-30 | 16:51

Sztuczna inteligencja na sali rozpraw. Narzędzie czy ryzyko?

Współczesny rozwój technologii, a szczególnie sztucznej inteligencji (AI), otwiera nowe perspektywy w wielu dziedzinach życia, w tym w obszarze prawa.
Prawo PROMOTECH nagrodzony za dbałość o bezpieczeństwo pracowników
2024-12-29 | 12:30

PROMOTECH nagrodzony za dbałość o bezpieczeństwo pracowników

Białostocka spółka zajęła pierwsze miejsce w podlaskim konkursie „Pracodawca – Organizator Pracy Bezpiecznej”, w kategorii firm średnich. Nagroda Państwowej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.