Komunikaty PR

Promotech otwiera spółkę w Niemczech

2021-09-29  |  13:21
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania promo ( 0.02 MB )

Promotech Deutschland GmbH to najnowsza spółka-córka białostockiego Promotechu. Jej zadaniem jest m.in. rozbudowa sieci i wzrost sprzedaży maszyn na rynkach państw niemieckojęzycznych. 

Białostocki producent innowacyjnych narzędzi i automatów spawalniczych na rynku niemieckim sprzedawał swoje urządzenia już od lat.

- Jednak cały czas była to sprzedaż jedynie incydentalna, co nas nie satysfakcjonowało. W końcu rynek niemiecki to najbardziej uprzemysłowiony i najbogatszy rynek w Europie i jeden z najważniejszych na świecie. Dodatkowo, w tej chwili nie ma na tym rynku żadnego producenta urządzeń małej mechanizacji spawania takich, jak np. wózki spawalnicze – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu.

Jednak, by skutecznie sprzedawać i rozwijać się na takim rynku, jak Niemcy trzeba dysponować nie tylko właściwymi urządzeniami. Trzeba przede wszystkim stworzyć profesjonalną strukturę, której zaufają lokalni klienci i dystrybutorzy. Najważniejszym elementem takiej struktury są oczywiście właściwi ludzie. Takim człowiekiem okazał się Tobias Leicher, specjalista od rynku spawalniczego, z którym Promotech nawiązał bezpośrednią współpracę jeszcze w 2018 r., podczas jednych z branżowych targów w Niemczech. To wtedy plany utworzenia własnej spółki-córki, która zajęłaby się budowaniem marki Promotech na niemieckojęzycznych rynkach  tj., Niemiec, Austrii i Szwajcarii (w skrócie zwanych DACH) oraz dystrybucją i serwisem maszyn w tych krajach – zyskały realne kształty.

- Już po kilku pierwszych spotkaniach wydawało się, że nowa firma Promotech Deutschland powstanie w kilka miesięcy. Jednak przyszła pandemia i choć sprzedaż na rynki DACH rozwijała się sukcesywnie, to z punktu widzenia naszego nowego projektu wszystko musiało poczekać – opowiada Bogdan Zaleski.

Ostatecznie w sierpniu 2021 nowa niemiecka spółka Promotechu została zarejestrowana, a jej oficjalne otwarcie miało miejsce 24 września w mieście Aulendorf, które ze względu na swoje położenie w południowej części Niemiec, jest świetną lokalizacją do obsługi południowych Niemiec oraz Szwajcarii i Austrii. Również w sierpniu do firmy do łączył drugi doświadczony handlowiec – Thomas Schmidt, który zajmuje się obsługą centralnych i północnych Niemiec.

- Jesteśmy ogromnie zadowoleni, tym bardziej, że posiadanie zagranicznych oddziałów kreujących markę Promotech oraz generujących sprzedaż jest niesłychanie istotne dla przyszłości naszej firmy – mówi Bohdan Zaleski. -  Dzięki współpracy z Tobiasem Leicherem w tym roku wysłaliśmy do niemieckich, austriackich i szwajcarskich kontrahentów dziesiątki ofert, których cześć już zaowocowała zamówieniami. Jestem przekonany, że nasz nowy oddział w Niemczech bardzo szybko stanie się największą i najważniejszą zagraniczną spółką Promotechu.

Nad sprawnym uruchomieniem Promotech Deutschland GmbH pracował od początku roku dział sprzedaży i marketingu Promotechu, który wykonał niemieckojęzyczne katalogi i materiały reklamowe, uruchomił też stronę internetową spółki – www.promotech-deutschland.de.

 

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie Biuro prasowe
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Bankowość

Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).

Handel

E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.