Przed rozpoczęciem roku szkolnego… zakupy robimy w sieci
Tegoroczna wyprawka szkolna kosztowała średnio 656 zł, czyli o 146 zł mniej niż rok temu, a większość rodziców i opiekunów zaopatruje ucznia w wyposażenie niezbędne do rozpoczęcia nowego roku szkolnego systematycznie przez całe wakacje, dzięki czemu rozkładają ten koszt na kilka miesięcy – wynika z raportu Barometr Providenta[1]. Warto zauważyć, że współczesna wyprawka szkolna to nie tylko tornister, zeszyty i książki. Rodzice muszą zadbać o wyposażenie swojej pociechy w produkty elektroniczne takie jak laptopy, tablety, smartfony czy drukarki oraz odpowiednio wyposażyć ich garderobę. Konsumenci coraz częściej decydują się na skorzystanie z oferty sklepów internetowych, aby skompletować wyprawkę z wyprzedzeniem.
E-sklepy współpracujące z IdoSell, które sprzedają produkty w kategorii elektronika, artykuły papiernicze oraz ubrania odnotowały wzrost GMV o 18%, gdy porównamy wyniki z maja do lipca 2024 r.
Dane IdoSell obrazują, że zakup wyprawki w sieci z roku na rok zyskuje na popularności – wskaźnik GMV e-sklepów, specjalizujących się w sprzedaży towarów w wymienionych wyżej kategoriach wzrósł w lipcu i sierpniu 2024 r. o 59% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. Co ciekawe znaczny wzrost GMV w lipcu i sierpniu 2024 r. – w porównaniu z 2023 r. – odnotowują produkty z kategorii elektronika (90%) i artykuły papiernicze (43%). Warto zauważyć, że ubrania nie cieszyły się tak imponującą dynamiką – przyrost o 8%. Wraz ze wzrostem całkowitej wartości wszystkich towarów sprzedanych w e-sklepach, o 28% zwiększyła się również liczba transakcji w 2024 r.
„Przed rozpoczęciem roku szkolnego sklepy internetowe współpracujące z IdoSell, które posiadają w swojej ofercie artykuły papiernicze, elektronikę oraz ubrania odnotowują wzrost sprzedaży oraz liczbę samych transakcji. Widzimy, że konsumentom zależy na szerokiej ofercie i możliwości sprawnego skompletowania wyprawki szkolnej bez wychodzenia z domu. Po zawartości koszyków możemy wywnioskować, że zakupy przez Internet są ich metodą na zapewnienie uczniom produktów najwyższej jakości w przystępnej cenie” – komentuje Michał Dmitrowicz Szef Marketingu w firmie IdoSell, która należy do portfolio IAI.
Konsumenci, którzy zdecydowali się na zakupy artykułów papierniczych, elektroniki oraz ubrań w ramach kompletowania wyprawki w sierpniu zdecydowanie wybierali płatności bezgotówkowe. Aż 30% e-sklepów wskazało, że kupujący najczęściej decydowali się na płatność za pośrednictwem Allegro Finanse. Dużą popularnością wśród konsumentów cieszyło się również IdoPay (22%) oraz Przelew 24 (11%). Formą dostawy, którą preferują klienci sklepów IdoSell, jest InPost Paczkomaty 24/7 (26%) znaczną popularnością cieszą się również Allegro Paczkomaty 24/7 Inpost (22%) oraz kurier DPD (21%).
Zakupy internetowe pozwalają rodzicom i opiekunom usprawnić proces kompletowania wyprawki szkolnej. To rozwiązanie zyskuje na popularności – konsument coraz częściej decyduje się na zweryfikowanie możliwości zakupu produktów dla uczniów przez Internet. Warto jednak zauważyć, że to po stronie właściciela e-sklepu leży konieczność dopasowania oferty, wyglądu strony oraz sposobu płatności i dostawy do preferencji potencjalnego klienta.
[1] https://media-provident.pl/pr/839099/barometr-providenta-na-wyprawke-szkolna-wydamy-srednio-656-zl

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.