Komunikaty PR

Przedsiębiorcy z Podlasia zaprezentują się w Paryżu

2022-04-07  |  12:00
Biuro prasowe

Osiem przedsiębiorstw z Podlasia weźmie udział w kwietniowym podlaskim seminarium biznesowym w Paryżu organizowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Sektor metalowy będzie reprezentować między innymi alu-frost, firma z Sowlan specjalizująca się w produkcji stalowych akcesoriów samochodowych i cięciu laserem.

Swoje zgłoszenie wysłało 17 lokalnych przedsiębiorstw. W procesie rekrutacji wyłoniono osiem, które pojadą do Francji: cztery zajmujące się obróbką metalu (alu-frost, Art-Motor, Inter-Tech, Jazon) i cztery z branży spożywczej i FMCG (4 Szpaki, BioPlant Natura, Brand Distribution, Truders Dystrybucja). Każdą firmę reprezentować będzie jeden przedstawiciel.

Podlaskie seminarium biznesowe w Paryżu odbędzie się 6 kwietnia w centrum biznesowym Pullman Paris La Défense. Jak informuje Urząd Marszałkowski jego celem jest: „promocja gospodarcza województwa podlaskiego na rynku francuskim, wsparcie lokalnych przedsiębiorców oraz nawiązanie i rozwijanie relacji biznesowych z partnerami zagranicznymi”. Dlatego wszyscy uczestnicy zapraszają zainteresowanych współpracą biznesmenów z Francji i krajów sąsiednich do kontaktu podczas wizyty, która potrwa od 4 do 8 kwietnia. Agenda przewiduje zarówno prezentacje firm, jak i spotkania match-makingowe z zagranicznymi partnerami oraz późniejsze rozmowy kuluarowe.

Przedsiębiorcy z Podlasia liczą głównie na to, że podczas seminarium nawiążą nowe, rokujące kontakty biznesowe, dzięki którym zwiększą zasięg i obroty. Podobnie jest w przypadku alu-frost. Głównym asortymentem i towarem eksportowym firmy są akcesoria samochodowe - nakładki na zderzak i stopnie samochodowe oraz podstopnice. Alu-frost wytwarza je do ponad 40 popularnych modeli. Większość produkcji, aż 70 proc., kierowana jest na rynek zachodni.

- Mamy kliku stałych odbiorców akcesoriów samochodowych z Francji. Jeszcze więcej z Holandii, którzy dystrybuują je także na rynek francuski. Wiele sobie obiecujemy po paryskim seminarium w kontekście pozyskania nowych klientów, bo popyt na nasze wyroby w tym rejonie Europy zdecydowanie jest - mówi Monika Piłasiewicz, kierownik marketingu w alu-frost, która weźmie udział w wizycie. -  Liczymy też na to, że przy okazji wypromujemy nasze usługi ciecia laserem. Ponieważ dysponujemy parkiem maszynowym, w tym zaawansowanymi wycinarkami laserowymi, umożliwiającymi nam wykonywanie zleceń unikatowych w skali całej Europy.

Przedstawicielka alu-frost zachęca zainteresowanych francuskich przedsiębiorców do uczestnictwa w seminarium (można się zgłosić e-mailowo: marketing@alufrost.pl), by później, podczas bezpośredniego spotkania móc porozmawiać o swoich potrzebach i oczekiwaniach.

Seminarium organizowane jest w ramach projektu Promocja gospodarcza Województwa Podlaskiego „Podlaskie – naturalna droga rozwoju”. Realizowany jest on dzięki Regionalnemu Programowi Operacyjnemu Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.