Komunikaty PR

Przedświąteczna gorączka w pracy – te rzeczy mówimy w stresie i później żałujemy

2023-12-20  |  14:00
  • 87% osób mówi pod wpływem stresu rzeczy, których później żałuje – wynika z badania o komunikacji w stresie, przeprowadzonego przez twórców platformy Preply.

  • Zwroty, których użycia w pracy najczęściej żałujemy, to: „Nie obchodzi mnie to”, „To nie jest moje zadanie” oraz „To strata czasu”.

  • W przypadku 62% badanych negatywne nastawienie współpracowników osłabia motywację i satysfakcję z pracy. Prawie 2 na 5 osób czuje się jednak zmuszonych do angażowania się w skargi czy plotki.

  • Ankietę przeprowadzono w październiku 2023 r. na grupie blisko 1000 Amerykanów. Jej wyniki dają wgląd w słowa, które najbardziej nas prowokują i uspokajają. 

U jednych wywołuje wybuch emocji, innych skłania do milczenia. Mowa o stresie, którego w grudniu nie brakuje nam zarówno w miejscu pracy, jak i domowej przestrzeni. Ankieta przeprowadzona wśród mieszkańców USA pozwoliła odkryć, jak radzimy sobie w chwilach, gdy nerwy biorą górę.

Zdecydowana większość (93%) sądzi, że stres negatywnie wpływa na ich słowa. Za jego sprawą wygłaszamy krzywdzące uwagi, a konsekwencje nieugryzienia się w język są znaczące. Ponad 2/5 badanych przyznaje, że ich wypowiedzi pod wpływem stresu wywołały nieporozumienia lub konflikty w zespole. Zjawisko to występuje częściej wśród mężczyzn – blisko połowa (47%) z nich deklaruje, że ich nieprzemyślane słowa spowodowały sprzeczki w porównaniu z 41% kobiet.

Najbardziej toksycznymi miejscami pracy okazują się firmy z branży przemysłowej i produkcyjnej. 2/3 osób zatrudnionych w tych sektorach przyznaje, że kultura ich miejsca pracy dopuszcza nieprzyjazny język bez konsekwencji. To tam także najczęściej się plotkuje. Jak wynika z badania, największą presję, aby dostosować się do negatywnej atmosfery w pracy, odczuwają przedstawiciele pokolenia Z.

Zła atmosfera w miejscu pracy przekłada się na życie osobiste Amerykanów. Spędzają oni w domu średnio 11 minut dziennie, dając upust frustracji nagromadzonej w pracy. Do kłótni z bliskimi prowadzą często takie słowa, jak „Nie obchodzi mnie to”, „Nigdy mnie nie słuchasz” czy „Zawsze chodzi tylko o ciebie”. To właśnie ich wypowiedzenia najczęściej żałują ankietowani.

Jak zauważają twórcy badania, brak odpowiedniego zarządzania stresem prowadzi do pogorszenia relacji – zarówno zawodowych, jak i osobistych. Korzystna, a wręcz niezbędna staje się dziś uważna komunikacja. Tworząc wspierające i pozbawione stresu środowisko, Preply pomaga osobom uczestniczącym w kursach językowych online nie tylko w zrozumieniu języka, ale także w stawaniu się bardziej świadomymi nadawcami komunikatów.

Z pełną treścią raportu z badania nt. wpływu stresu na naszą komunikację można zapoznać się na blogu Preply.com.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie Biuro prasowe
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)
Praca Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.