AR Packaging w pełni zintegruje BSC Drukarnia Opakowań po sukcesie wezwania
Spółki z grupy AR Packaging nabędą w ramach wezwania ponad 37% akcji BSC Drukarnia Opakowań. Z udziałem 98,17% w akcjonariacie polskiego producenta opakowań z tektury, AR Packaging zamierza w pełni zintegrować działalność firmy i tym samym wzmocnić swoją strategiczną pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej.
Po nabyciu rlc packaging i pośrednio większościowego pakietu akcji BSC Drukarnia Opakowań, oraz odkupieniu akcji należących wcześniej do menedżerów polskiej spółki, AR Packaging ogłosił wezwanie na wszystkie pozostałe akcje. Proces ten jest właśnie finalizowany, a transakcja zostanie rozliczona 3 kwietnia 2020 r. Przekroczenie progu 95% w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu BSC Drukarnia Opakowań umożliwi AR Packaging przeprowadzenie przymusowego wykupu pozostałych akcji spółki.
– Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, docelowo zamierzamy zwiększyć nasz udział w BSC Drukarnia Opakowań do 100%, wycofać akcje spółki z obrotu giełdowego i w pełni zintegrować jej działalność z naszą grupą. Cieszę się, że ten scenariusz właśnie się realizuje, umożliwiając nam osiągnięcie synergii operacyjnych i zwiększając możliwości działania spółki na coraz bardziej konkurencyjnym rynku – powiedział Harald Schulz, prezes AR Packaging. – Ten krok wpisuje się w nasze plany strategiczne. Dzięki niemu będziemy jeszcze silniejszym partnerem dla naszych kluczowych klientów i na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.
Zapisy na sprzedaż akcji BSC Drukarnia Opakowań w wezwaniu przyjmowane były od 12 lutego do 26 marca br. Inwestor strategiczny oferował 40,50 zł za każdą akcję polskiej firmy. Na wezwanie odpowiedziała zdecydowana większość akcjonariuszy mniejszościowych.
AR Packaging
AR Packaging jest jedną z wiodących firm z branży opakowań w Europie, z roczną sprzedażą netto na poziomie ponad 900 milionów euro, zatrudniającą 5500 pracowników w 28 fabrykach zlokalizowanych w 13 krajach. Główna siedziba firmy znajduje się w Lund w Szwecji.
W Polsce Grupa obecna jest w Krakowie, gdzie działa jeden z najnowocześniejszych zakładów Grupy – AR Carton Kraków, oraz w Poznaniu, dzięki przejęciu BSC Drukarnia Opakowań.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.