Litowo-jonowe wózki widłowe w Michelin Polska
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Wdrażając swoją strategię zrównoważonego rozwoju, firma Michelin Polska wyposażyła nową, przeznaczoną do produkcji gumowych mieszanek butylowych halę w wózki widłowe z bateriami w technologii litowo-jonowej.
Grupa Michelin jest technologicznym liderem światowej branży opon, produkującym ogumienie do samochodów osobowych, ciężarowych, sprzętu rolniczego i budowlanego, samolotów, motocykli i rowerów. Firma zatrudnia w skali globu ponad 125 tys. osób i jest obecna w 177 krajach. Produkuje rocznie około 170 mln opon w ponad 120 zakładach na całym świecie. Jednym z nich jest fabryka zlokalizowana w Olsztynie.
Charakterystyka obiektu, w którym dokonano wdrożenia
Olsztyńska fabryka Grupy Michelin jest największą fabryką ogumienia w Polsce. Zatrudnia ponad 5 tys. osób i produkuje rocznie około 11 milionów opon marek Michelin, Kleber oraz BFGoodrich. W zakładzie powstaje ogumienie do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz do pojazdów rolniczych, a także formy, kordy i półfabrykaty. Ponad 80 procent produkcji trafia na eksport, na wszystkie kontynenty. Fabryka zajmuje powierzchnię około 200 hektarów. Ma na swoim terenie nowoczesne Centrum Logistyczne o powierzchni 90 tys. mkw., które jest jednym z największych magazynów Michelin na świecie. W olsztyńskiej fabryce mieści się także Centrum Testów realizujące badania opon i materiałów na potrzeby Grupy Michelin. Firma przykłada dużą wagę do działań na rzecz ochrony środowiska. W ostatnich latach w zakładzie zredukowano zużycie wody o połowę oraz zainwestowano w ciepłownię gazową – tak, by całkowicie zrezygnować z wykorzystywania węgla. Kolejnym krokiem w stronę zrównoważonego rozwoju było wzniesienie hali do odzysku gumy z opon po zakończeniu podstawowego cyklu życia produktu. Zadbano także o wyposażenie obiektu w energooszczędne i wydajne środki transportu wewnętrznego.
Zastosowane rozwiązanie
Od ponad 18 lat dostawcą wózków widłowych do olsztyńskiego zakładu Michelin Polska Sp. z o.o. jest firma STILL Polska. W fabryce funkcjonuje około 400 sztuk „pomarańczowych” pojazdów transportu wewnętrznego, w tym między innymi wózki unoszące, ciągniki elektryczne i wózki czołowe. Dotąd w ich wyposażeniu dominowały baterie kwasowo-ołowiowe. W nowej hali zdecydowano się jednak wdrożyć pojazdy z akumulatorami w technologii Li-Ion. – Po konsultacji z ekspertami STILL Polska oraz wnikliwej analizie przeprowadzonej przez służby utrzymania ruchu, siły produkcji, dział BHP i zakładową straż pożarną Michelin zdecydowało się na przetestowanie w ramach nowej inwestycji wózków widłowych z bateriami litowo-jonowymi – relacjonuje Marek Trzeszczkowski, Senior Manager ds. Klientów Strategicznych STILL Polska obsługujący Michelin. – Technologia jest korzystna z punktu widzenia redukcji śladu węglowego – zarówno ze względu na zwiększoną efektywność energetyczną podczas ładowania, jak i żywotność baterii nawet 2-3 razy większą niż w przypadku konwencjonalnych akumulatorów. Brak konieczności uzupełniania wody i zapewnienia wentylowanej akumulatorowni stanowi dodatkowo o oszczędności czasu i pieniędzy oraz podwyższonym komforcie obsługi wózków – dodaje.
Efekt wdrożenia
Wdrożone rozwiązanie zapewniło skuteczny transport wewnętrzny w nowej hali przy jednoczesnym spełnieniu założeń strategii zrównoważonego rozwoju Michelin Polska. – Od lat cenimy współpracę ze STILL Polska ze względu na wysoką jakość produktów i serwisu, szybki dostęp do części zamiennych oraz elastyczność działania. Przy okazji naszej najnowszej inwestycji firma dowiodła, że jest także dobrym partnerem technologicznym w procesie wdrożenia energooszczędnych technologii zasilania wózków widłowych – mówi Michał Zdunkiewicz, Kierownik Projektów Przemysłowych w Zakładzie Półproduktów Michelin Polska. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z dostępności, łatwości obsługi i zmniejszonych poborów energetycznych pojazdów z bateriami litowo-jonowymi. Rozwiązanie pozwala w długofalowym ujęciu oszczędzać czas, pieniądze i prąd oraz redukować ślad węglowy utrzymania i eksploatacji floty. Przypuszczam, że to nie ostatnie wózki Li-Ion w zakładzie Michelin w Olsztynie – podsumowuje.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.