Komunikaty PR

Litowo-jonowe wózki widłowe w Michelin Polska

2024-04-29  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

Wdrażając swoją strategię zrównoważonego rozwoju, firma Michelin Polska wyposażyła nową, przeznaczoną do produkcji gumowych mieszanek butylowych halę w wózki widłowe z bateriami w technologii litowo-jonowej.

Grupa Michelin jest technologicznym liderem światowej branży opon, produkującym ogumienie do samochodów osobowych, ciężarowych, sprzętu rolniczego i budowlanego, samolotów, motocykli i rowerów. Firma zatrudnia w skali globu ponad 125 tys. osób i jest obecna w 177 krajach. Produkuje rocznie około 170 mln opon w ponad 120 zakładach na całym świecie. Jednym z nich jest fabryka zlokalizowana w Olsztynie.

Charakterystyka obiektu, w którym dokonano wdrożenia

Olsztyńska fabryka Grupy Michelin jest największą fabryką ogumienia w Polsce. Zatrudnia ponad 5 tys. osób i produkuje rocznie około 11 milionów opon marek Michelin, Kleber oraz BFGoodrich. W zakładzie powstaje ogumienie do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz do pojazdów rolniczych, a także formy, kordy i półfabrykaty. Ponad 80 procent produkcji trafia na eksport, na wszystkie kontynenty. Fabryka zajmuje powierzchnię około 200 hektarów. Ma na swoim terenie nowoczesne Centrum Logistyczne o powierzchni 90 tys. mkw., które jest jednym z największych magazynów Michelin na świecie. W olsztyńskiej fabryce mieści się także Centrum Testów realizujące badania opon i materiałów na potrzeby Grupy Michelin. Firma przykłada dużą wagę do działań na rzecz ochrony środowiska. W ostatnich latach w zakładzie zredukowano zużycie wody o połowę oraz zainwestowano w ciepłownię gazową – tak, by całkowicie zrezygnować z wykorzystywania węgla. Kolejnym krokiem w stronę zrównoważonego rozwoju było wzniesienie hali do odzysku gumy z opon po zakończeniu podstawowego cyklu życia produktu. Zadbano także o wyposażenie obiektu w energooszczędne i wydajne środki transportu wewnętrznego.

Zastosowane rozwiązanie

Od ponad 18 lat dostawcą wózków widłowych do olsztyńskiego zakładu Michelin Polska Sp. z o.o. jest firma STILL Polska. W fabryce funkcjonuje około 400 sztuk „pomarańczowych” pojazdów transportu wewnętrznego, w tym między innymi wózki unoszące, ciągniki elektryczne i wózki czołowe. Dotąd w ich wyposażeniu dominowały baterie kwasowo-ołowiowe. W nowej hali zdecydowano się jednak wdrożyć pojazdy z akumulatorami w technologii Li-Ion. – Po konsultacji z ekspertami STILL Polska oraz wnikliwej analizie przeprowadzonej przez służby utrzymania ruchu, siły produkcji, dział BHP i zakładową straż pożarną Michelin zdecydowało się na przetestowanie w ramach nowej inwestycji wózków widłowych z bateriami litowo-jonowymi – relacjonuje Marek Trzeszczkowski, Senior Manager ds. Klientów Strategicznych STILL Polska obsługujący Michelin. – Technologia jest korzystna z punktu widzenia redukcji śladu węglowego – zarówno ze względu na zwiększoną efektywność energetyczną podczas ładowania, jak i żywotność baterii nawet 2-3 razy większą niż w przypadku konwencjonalnych akumulatorów. Brak konieczności uzupełniania wody i zapewnienia wentylowanej akumulatorowni stanowi dodatkowo o oszczędności czasu i pieniędzy oraz podwyższonym komforcie obsługi wózków – dodaje.

Efekt wdrożenia

Wdrożone rozwiązanie zapewniło skuteczny transport wewnętrzny w nowej hali przy jednoczesnym spełnieniu założeń strategii zrównoważonego rozwoju Michelin Polska. – Od lat cenimy współpracę ze STILL Polska ze względu na wysoką jakość produktów i serwisu, szybki dostęp do części zamiennych oraz elastyczność działania. Przy okazji naszej najnowszej inwestycji firma dowiodła, że jest także dobrym partnerem technologicznym w procesie wdrożenia energooszczędnych technologii zasilania wózków widłowych – mówi Michał Zdunkiewicz, Kierownik Projektów Przemysłowych w Zakładzie Półproduktów Michelin Polska. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z dostępności, łatwości obsługi i zmniejszonych poborów energetycznych pojazdów z bateriami litowo-jonowymi. Rozwiązanie pozwala w długofalowym ujęciu oszczędzać czas, pieniądze i prąd oraz redukować ślad węglowy utrzymania i eksploatacji floty. Przypuszczam, że to nie ostatnie wózki Li-Ion w zakładzie Michelin w Olsztynie – podsumowuje.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł tesa przedstawia tesa® 60418 Biuro prasowe
2024-11-28 | 12:00

tesa przedstawia tesa® 60418

Taśma tesa® 60418 posiada bardzo cienki materiał nośnika z poliestru, który w 85% składa się z materiału pochodzącego z recyklingu pokonsumenckiego, co stanowi 60% całego
Przemysł Nowe kompaktowe wózki czołowe
2024-11-28 | 11:15

Nowe kompaktowe wózki czołowe

Firma STILL Polska wprowadza na rynek nową serię wózków elektrycznych. Należące do portfolio Classic Line pojazdy RCE 15-20 są zoptymalizowane pod kątem dostępności,
Przemysł Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
2024-11-21 | 13:00

Zakup stali przez internet – jakie są zalety?

W dobie dynamicznego rozwoju cyfryzacji zakupy online stają się standardem również w branżach przemysłowych. Coraz więcej firm decyduje się na zakup stali przez internet,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.