Tokarka karuzelowa firmy RAFAMET S.A. wyruszy do Peru
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
Obrabiarka karuzelowa KCI 500 N już w sierpniu tego roku znajdzie się za oceanem. Zanim jednak trafi do klienta, przejdzie żmudny proces zaplanowanej w najdrobniejszych szczegółach wysyłki.
Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z siedzibą w Kuźni Raciborskiej jest jednym z wiodących na świecie producentów innowacyjnych, wydajnych i wielkogabarytowych obrabiarek skrawających do metalu. RAFAMET w swojej ofercie posiada obrabiarki dla przedsiębiorstw ek Obrabiarka karuzelowa KCI 500 N już w sierpniu tego roku znajdzie się za oceanem. Zanim jednak trafi do klienta, przejdzie żmudny proces zaplanowanej w najdrobniejszych szczegółach wysyłki. sploatujących tabor szynowy (tokarki nadtorowe, tokarki podtorowe, tokarki do kół, tokarki do osi, frezarki do ram wózków), szynowo-drogowe wózki manewrowe, tokarki karuzelowe, tokarki horyzontalne, frezarki bramowe, systemy informatyczne, pomiarowe i diagnostyczne. Firma opracowuje programy technologiczne dla obróbki części na obrabiarkach CNC oraz wdraża specjalistyczne oprogramowania do stosowania w produkowanych obrabiarkach. Zakres świadczonych usług dotyczy remontów i modernizacji obrabiarek, a także obróbki mechanicznej na maszynach wielkogabarytowych.
KCI 500 N wyruszy za ocean
Dwustojakowe tokarki karuzelowe serii KCI przeznaczone są do wykonywania operacji obróbkowych w zakresie toczenia, wytaczania powierzchni cylindrycznych, stożkowych i krzywoliniowych wielkogabarytowych przedmiotów o skomplikowanych kształtach i wadze do 150 ton. Sama obrabiarka waży ok 200 ton. - Obecnie przygotowujemy się do wysyłki obrabiarki typu KCI 500 N dla naszego kontrahenta Thyssenkrupp Industrial Solutions S.A. z przeznaczeniem do Peru. Tokarka będzie transportowana drogą lądową i morską. Pakowanie i wysyłka takiej obrabiarki oraz jej montaż u klienta jest dużym logistycznym wyzwaniem. Biorąc pod uwagę to, że niektóre elementy tokarki mają wagę do 40 ton oraz duże wymiary. Transport poszczególnych elementów odbędzie się w 3 skrzyniach wielkogabarytowych oraz w 8 kontenerach. Wszystko musi być zaplanowane w najdrobniejszych szczegółach – mówi Krzysztof Staworzyński, Kierownik Działu Realizacji Sprzedaży w RAFAMET S.A.
W procesie przygotowania maszyny do wysyłki osoby odpowiedzialne Spółki z Kuźni Raciborskiej muszą przewidzieć odpowiedni dobór środków transportów, opakowań a także zabezpieczenie ładunku przed warunkami atmosferycznymi. - Musimy także uwzględnić dobór kontenerów, mocowań na samochodach oraz na kontenerach a także to, jak będzie wyglądał przeładunek skrzyń z samochodów do kontenerów typu FLAT RACK i załadunek na statek - dodaje K. Staworzyński.
Decydujące znaczenie ma również miejsce instalacji tokarki. - Należy ustalić jakimi środkami dźwigowymi dysponuje odbiorca, czy posiada miejsce na składowanie tych elementów w obrębie fundamentu na którym zainstalowana zostanie tokarka. Ważna jest także sama droga dojazdu na samo miejsce przeznaczenia. Jednym z największych wyzwań jest zgranie czasowe dostawy obrabiarki z wynajęciem urządzeń dźwigowych oraz przyjazdem naszej ekipy monterskiej, która po dostawie towaru rozpoczyna wyładunek obrabiarki, wstawia elementy obrabiarki do fundamentu i rozpoczyna montaż – tłumaczy Krzysztof Staworzyński.
Opakowanie ma znaczenie
Bezpieczne dostarczenie towaru stało się ważnym elementem logistyki, a odpowiednie pakowanie maszyn do transportu gwarancją sukcesu. Bardzo dobrą praktyką jest projektowanie maszyny z myślą o tym, jak ją potem przetransportować. - Dobrze przemyślana konstrukcja daje się łatwo podzielić na mniejsze elementy, które zmieszczą się w kontenerze. Pakowanie maszyn do transportu nie jest wtedy pracochłonne i czasochłonne. Istnieją także sytuacje, gdy maszyna musi zostać wysłana w całości, lub jej elementy składowe są duże, co wiąże się z transportem ładunku ponadgabarytowego – mówi Henryk Baron, zastępca Głównego Konstruktora w RAFAMET S.A.
Podstawowym zadaniem opakowania transportowego jest ochrona towaru przed niekorzystnym oddziaływaniem czynników zewnętrznych i to zarówno klimatycznych, biologicznych, chemicznych, jak i mechanicznych. Ładunek może być na nie narażony w czasie przewozu, składowania czy magazynowania. Zaprojektowanie odpowiedniego opakowania jest rzeczą bardzo odpowiedzialną i wymaga specjalistycznej wiedzy.
- Konstruktor, decydując się na wybór opakowania odpowiedniego dla danego wyrobu, musi wziąć pod uwagę cały szereg istotnych czynników: rodzaj towaru, tzn. jego wymiary, masę i kształt, własności mechaniczne wyrobu, czyli jego odporność na wstrząsy, wytrzymałość na ściskanie itp., a także odporność na działanie warunków atmosferycznych. Na końcową postać opakowania ma również wpływ rodzaj użytego środka transportu i sposób przeładunku towarów oraz warunki składowania – wyjaśnia H. Baron. Ważną sprawą jest także uwzględnienie wartości pakowanego produktu. Opakowanie powinno być estetyczne, lekkie i tanie. Wykonanie opakowania nie może być bardzo skomplikowane i pracochłonne. Powinno ułatwiać zapakowanie i rozpakowanie towaru. Rodzaj i jakość zastosowanego opakowania transportowego ma wpływ na wysokość kosztów transportu.
- Planowanie jest bardzo ważną częścią procesu pakowania do transportu. Warto się do niego odpowiednio przygotować, jak również skorzystać z usług doświadczonej firmy wykonującej opakowania i pakującej towary – tłumaczy Henryk Baron. - Do każdej przesyłki trzeba podejść indywidualnie. Praktycznie rzadko się zdarza, by wysyłki były powtarzalne. Nawet ta sama obrabiarka może być za każdym razem inaczej pakowana. Nieustannie zmieniają się też wymagania dotyczące transportu. Zmieniają się jego metody, środki transportu, materiały i sposoby zabezpieczenia ładunku. Modyfikacjom ulegają również przepisy międzynarodowe. Musimy cały czas nad tym wszystkim czuwać i za każdym razem poszukiwać optymalnych rozwiązań dostawy – dodaje na koniec Henryk Baron.
Wysyłka maszyn w dobie COVID-19
Mimo panującej pandemii RAFAMET S.A. produkuje obrabiarki zgodnie z zawartymi kontraktami. - Ograniczony przepływ towarów spowodowany kontrolami na granicy, przestoje i opóźnienia w dostawach oraz duże utrudnienia związane z wyjazdami personelu poza teren zakładu pracy, powoduje dodatkowe wyzwania, które należy uwzględniać przy takich dużych projektach. Dlatego też do każdej wysyłki tokarki trzeba podejść indywidualnie, analizując wiele zmiennych na, które trzeba na bieżąco reagować. Mimo tych utrudnień związanych z pandemią RAFAMET S.A. dobrze sobie radzi z tą sytuacją i nie odczuwamy w wyraźny sposób ograniczeń jakie są z tym związane – mówi na koniec Krzysztof Staworzyński.
W tym roku Fabryka Obrabiarek RAFAMET wysłała maszyny dla klientów z Polski, Chin, Korei Południowej, Azerbejdżanu, Izraela a także Czech, Niemiec, Francji, Turcji, Norwegii a także do wspomnianego Peru.
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
Biegły rewident w raportowaniu ESG – jakie wyzwania warto uwzględnić już teraz?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.