Komunikaty PR

65 tys. paczek pomocowych dla rodzin w Zimbabwe wyruszyło z fabryki w Pudliszkac

2024-11-06  |  09:45

Dwustu wolontariuszy, jeden dzień i tony spakowanej żywności – to bilans polskiej odsłony tegorocznego Packathonu, inicjatywy firmy Kraft Heinz prowadzonej we współpracy z organizacją Rise Against Hunger. Wypełnione jedzeniem i witaminami paczki trafią z Pudliszek do potrzebujących w Zimbabwe. To część zobowiązania Kraft Heinz, którego celem jest dostarczenie 1,5 miliarda posiłków dla osób potrzebujących z 48 krajów do 2025 roku.

Pomimo postępu technologicznego i ekonomicznego nieustająco od 5 lat rośnie liczba ludzi cierpiących z powodu braku pożywienia. Według globalnego raportu o kryzysach głodu (GRFC 2024) w 2023 roku aż 281 milionów ludzi w 59 krajach zmagało się z niedoborem żywności, co stanowi wzrost w porównaniu do poprzedniego roku (257 milionów w 2022). Najbardziej dotknięte klęską regiony, takie jak Demokratyczna Republika Konga, Nigeria i Sudan, to miejsca, gdzie konflikty zbrojne i niestabilność polityczna uniemożliwiają skuteczne działania pomocowe.

– Do pogłębiania problemu przyczyniają się również globalne kryzysy gospodarcze i zmiany klimatyczne, zwiększając zapotrzebowanie na wsparcie humanitarne, które od 2016 roku jest trzykrotnie większe. Jako lider branży spożywczej czujemy, że naszym obowiązkiem jest pomóc zaspokoić tę potrzebę. W ramach tegorocznego Packathonu wesprzemy rodziny w Zimbabwe. Paczki, które spakowaliśmy wspólnie w naszej fabryce w Pudliszkach, zapewnią wyżywienie dla 300 dzieci przez cały rok szkolny. W takich akcjach ważne jest nie tylko samo wsparcie materialne, które jest oczywiście kluczowe, ale także cenny wyraz solidarności z ludźmi, którzy na co dzień mierzą się z klęską głodu – powiedziała Marta Pilczuk, General Managerka Kraft Heinz Polska.

Do inicjatywy przyłączyło się 200 osób, w tym pracownicy Kraft Heinz oraz mieszkańcy Pudliszek i okolicznych miejscowości, a także przedstawiciele lokalnych władz i mediów.

Każda z przygotowanych paczek zawiera podstawowe produkty spożywcze, takie jak: ryż, soja i soczewica oraz witaminy i mikroelementy, które są niezbędnym składnikiem codziennej diety i pomogą wesprzeć walkę z głodem w jednym z najbardziej potrzebujących regionów świata.

Pudełka z żywnością w pierwszej kolejności trafią do magazynów Rise Against Hunger we Włoszech, by dalej, wraz z darami z innych krajów, trafić do państw położonych na terenie Afryki Subsaharyjskiej.

Pomoc na globalną skalę

Kraft Heinz od 2013 roku współpracuje z Rise Against Hunger, aby wspólnie pomóc walczyć z głodem na świecie. Firma zamierza do 2025 roku dostarczyć łącznie 1,5 miliarda porcji żywności do najbardziej potrzebujących. Tylko w tym roku w fabrykach amerykańskiego producenta na całym świecie spakowanych zostanie milion posiłków.

W 2021 roku fundacja Kraft Heinz zobowiązała się również do przekazania 12 milionów dolarów na dalsze działania organizacji pomocowej, co przyczyni się do realizacji projektów zrównoważonego rolnictwa w krajach rozwijających się. Oprócz wsparcia finansowego firma angażuje się w lokalne inicjatywy na rzecz zapewnienia długoterminowego bezpieczeństwa żywnościowego, co umożliwia szybkie reagowanie w sytuacjach kryzysowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis Consultants
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.