Komunikaty PR

65 tys. paczek pomocowych dla rodzin w Zimbabwe wyruszyło z fabryki w Pudliszkac

2024-11-06  |  09:45

Dwustu wolontariuszy, jeden dzień i tony spakowanej żywności – to bilans polskiej odsłony tegorocznego Packathonu, inicjatywy firmy Kraft Heinz prowadzonej we współpracy z organizacją Rise Against Hunger. Wypełnione jedzeniem i witaminami paczki trafią z Pudliszek do potrzebujących w Zimbabwe. To część zobowiązania Kraft Heinz, którego celem jest dostarczenie 1,5 miliarda posiłków dla osób potrzebujących z 48 krajów do 2025 roku.

Pomimo postępu technologicznego i ekonomicznego nieustająco od 5 lat rośnie liczba ludzi cierpiących z powodu braku pożywienia. Według globalnego raportu o kryzysach głodu (GRFC 2024) w 2023 roku aż 281 milionów ludzi w 59 krajach zmagało się z niedoborem żywności, co stanowi wzrost w porównaniu do poprzedniego roku (257 milionów w 2022). Najbardziej dotknięte klęską regiony, takie jak Demokratyczna Republika Konga, Nigeria i Sudan, to miejsca, gdzie konflikty zbrojne i niestabilność polityczna uniemożliwiają skuteczne działania pomocowe.

– Do pogłębiania problemu przyczyniają się również globalne kryzysy gospodarcze i zmiany klimatyczne, zwiększając zapotrzebowanie na wsparcie humanitarne, które od 2016 roku jest trzykrotnie większe. Jako lider branży spożywczej czujemy, że naszym obowiązkiem jest pomóc zaspokoić tę potrzebę. W ramach tegorocznego Packathonu wesprzemy rodziny w Zimbabwe. Paczki, które spakowaliśmy wspólnie w naszej fabryce w Pudliszkach, zapewnią wyżywienie dla 300 dzieci przez cały rok szkolny. W takich akcjach ważne jest nie tylko samo wsparcie materialne, które jest oczywiście kluczowe, ale także cenny wyraz solidarności z ludźmi, którzy na co dzień mierzą się z klęską głodu – powiedziała Marta Pilczuk, General Managerka Kraft Heinz Polska.

Do inicjatywy przyłączyło się 200 osób, w tym pracownicy Kraft Heinz oraz mieszkańcy Pudliszek i okolicznych miejscowości, a także przedstawiciele lokalnych władz i mediów.

Każda z przygotowanych paczek zawiera podstawowe produkty spożywcze, takie jak: ryż, soja i soczewica oraz witaminy i mikroelementy, które są niezbędnym składnikiem codziennej diety i pomogą wesprzeć walkę z głodem w jednym z najbardziej potrzebujących regionów świata.

Pudełka z żywnością w pierwszej kolejności trafią do magazynów Rise Against Hunger we Włoszech, by dalej, wraz z darami z innych krajów, trafić do państw położonych na terenie Afryki Subsaharyjskiej.

Pomoc na globalną skalę

Kraft Heinz od 2013 roku współpracuje z Rise Against Hunger, aby wspólnie pomóc walczyć z głodem na świecie. Firma zamierza do 2025 roku dostarczyć łącznie 1,5 miliarda porcji żywności do najbardziej potrzebujących. Tylko w tym roku w fabrykach amerykańskiego producenta na całym świecie spakowanych zostanie milion posiłków.

W 2021 roku fundacja Kraft Heinz zobowiązała się również do przekazania 12 milionów dolarów na dalsze działania organizacji pomocowej, co przyczyni się do realizacji projektów zrównoważonego rolnictwa w krajach rozwijających się. Oprócz wsparcia finansowego firma angażuje się w lokalne inicjatywy na rzecz zapewnienia długoterminowego bezpieczeństwa żywnościowego, co umożliwia szybkie reagowanie w sytuacjach kryzysowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis Consultants
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.