Badanie PMR: Kto kupuje dania gotowe?

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego w listopadzie 2020 r. na próbie reprezentatywnej, 56% Polaków w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie zdarzyło się kupić danie przygotowywane na ciepło w miejscu zakupu (np. hot-doga, hamburgera, zapiekankę). Z kolei po paczkowane dania gotowe sięgnęło w tym czasie niemal 2/3 badanych.
Spośród dań gotowych, najpowszechniej kupowane są dania garmażeryjne (naleśniki, pierogi, krokiety), po które sięga 82% kupujących dania gotowe. Sałatki świeże wybiera 43% zaś majonezowe 26%. Niemal co czwarty respondent kupuje gotowe zestawy obiadowe, zarówno te oferujące kuchnię polską (z kotletami schabowym, mielonym czy bigosem) jak i smaki świata (zestawy kuchni azjatyckiej, włoskiej, itd.). Niewiele mniej badanych (22%) kupuje zupy gotowe do podgrzania. Gotowe sushi w opakowaniu w badanym okresie kupiło 16% badanych. Po sushi ze sklepowych półek równie często sięgali kobiety i mężczyźni. W przypadku sałatek majonezowych oraz gotowych dań obiadowych i zup zaznaczała się przewaga mężczyzn. Z kolei na zakup kategorii sałatek świeżych i dań garmażeryjnych częściej wskazywały kobiety.
Wybory skorelowane z wiekiem
Respondenci w wieku 55 lat i więcej rzadziej deklarowali zakup gotowych zestawów obiadowych, zup i sushi. W przypadku sałatek majonezowych odsetek wskazań był zbliżony do średniej zaś w kategorii sałatek świeżych i dań garmażeryjnych nawet wyższy.
Po zestawy obiadowe sięgali natomiast najczęściej badani między 18-tym a 34-tym rokiem życia. Zwłaszcza dania „kuchni świata” były przez nich wybierane częściej (35%) niż przez respondentów z przedziału wiekowego 35-54 (27%) oraz starszych (13%).
Wegetarianie chętnie sięgają po dania gotowe
Osoby na diecie wegetariańskiej bądź wegańskiej częściej niż ogół respondentów deklarują zakup dań gotowych (78% vs. 64%), co może wiązać się z faktem, że na takiej diecie częściej byli badani z młodszych grup wiekowych. W porównaniu z osobami spożywającymi mięso, weganie i wegetarianie powszechniej kupowali sałatki świeże (60% vs. 42%), dania kuchni świata (35% vs. 24%) oraz zupy (37% vs. 21%).
Więcej informacji w raporcie PMR: Rynek produktów food to go w Polsce 2020/2021 ► https://bit.ly/pmr-food-to-go-2021
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.