Komunikaty PR

Badanie PMR: Kto kupuje dania gotowe?

2021-05-04  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego w listopadzie 2020 r. na próbie reprezentatywnej, 56% Polaków w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie zdarzyło się kupić danie przygotowywane na ciepło w miejscu zakupu (np. hot-doga, hamburgera, zapiekankę). Z kolei po paczkowane dania gotowe sięgnęło w tym czasie niemal 2/3 badanych.

 

Spośród dań gotowych, najpowszechniej kupowane są dania garmażeryjne (naleśniki, pierogi, krokiety), po które sięga 82% kupujących dania gotowe. Sałatki świeże wybiera 43% zaś majonezowe 26%. Niemal co czwarty respondent kupuje gotowe zestawy obiadowe, zarówno te oferujące kuchnię polską (z kotletami schabowym, mielonym czy bigosem) jak i smaki świata (zestawy kuchni azjatyckiej, włoskiej, itd.). Niewiele mniej badanych (22%) kupuje zupy gotowe do podgrzania. Gotowe sushi w opakowaniu w badanym okresie kupiło 16% badanych. Po sushi ze sklepowych półek równie często sięgali kobiety i mężczyźni. W przypadku sałatek majonezowych oraz gotowych dań obiadowych i zup zaznaczała się przewaga mężczyzn.  Z kolei na zakup kategorii sałatek świeżych i dań garmażeryjnych częściej wskazywały kobiety.

 

Wybory skorelowane z wiekiem

Respondenci w wieku 55 lat i więcej rzadziej deklarowali zakup gotowych zestawów obiadowych, zup i sushi. W przypadku sałatek majonezowych odsetek wskazań był zbliżony do średniej zaś w kategorii sałatek świeżych i dań garmażeryjnych nawet wyższy.

Po zestawy obiadowe sięgali natomiast najczęściej badani między 18-tym a 34-tym rokiem życia. Zwłaszcza dania „kuchni świata” były przez nich wybierane częściej (35%) niż przez respondentów  z przedziału wiekowego 35-54 (27%) oraz starszych (13%).

 

Wegetarianie chętnie sięgają po dania gotowe

Osoby na diecie wegetariańskiej bądź wegańskiej częściej niż ogół respondentów deklarują zakup dań gotowych (78% vs. 64%), co może wiązać się z faktem, że na takiej diecie częściej byli badani z młodszych grup wiekowych. W porównaniu z osobami spożywającymi mięso, weganie i wegetarianie powszechniej kupowali sałatki świeże (60% vs. 42%), dania kuchni świata (35% vs. 24%) oraz zupy (37% vs. 21%).

 

Więcej informacji w raporcie PMR: Rynek produktów food to go w Polsce 2020/2021 ► https://bit.ly/pmr-food-to-go-2021

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.