Bakalland zmienia się i startuje z wielokanałową komunikacją
-
Bakalland po 10 latach przechodzi kompleksowy rebranding i zmienia identyfikacje wizualną.
-
Marka rozpoczyna długofalową kampanię reklamową pod hasłem „JESZ, co dobre”. Zaprojektowana w modelu 360˚ kampania rusza 13 marca i obejmuje m.in. TV, OOH/DOOH, digital, influencer marketing oraz silne działania in-store.
-
Bakalland odświeżył logotyp, unowocześnił i ujednolicił opakowania wszystkich swoich produktów.
-
Od jesieni 2022 r. brand funkcjonuje w strukturach FoodWell – marki korporacyjnej, powstałej z połączenia spółek Bakalland i Purella Superfoods.
- Przed nami nowe, mocne otwarcie Bakallandu. Marka po kilku latach przerwy wraca do szerokiej komunikacji marketingowej 360˚ i po raz pierwszy od 2017 roku pojawi się w telewizji. W kampanii prezentujemy ją jako nowoczesną i dynamiczną. Odświeżyliśmy logotyp, zmieniliśmy opakowania, dodając im świeżości i apetyczności. Wyraźnie odmładzamy grupę naszych odbiorców, zamierzamy komunikować się z nimi w oparciu o optymistyczny i pozytywny przekaz. Jest to pierwsza komunikacja dla bakalii w Europie, która nie podkreśla tylko generycznych wartości tego produktu. Skala naszych działań promocyjnych potwierdza ambicje rynkowe Bakallandu, polskiego lidera w bakaliach i batonach musli, a także obrazuje kluczową pozycję marki w strategii rozwoju naszego biznesu – mówi Marian Owerko, prezes zarządu FoodWell.
Nowe hasło marki: „Bakalland, JESZ co dobre”
Kampania startuje 13 marca i zakłada długoterminowe działania oparte o platformę komunikacyjną pod hasłem „JESZ, co dobre”. Bazując na słowie „JESZ”, użytym w kreatywny sposób, Bakalland będzie podpowiadać odbiorcom, że jego produkty świetnie odpowiadają na różne okazje konsumpcji w codziennych sytuacjach. Ponadto hasło „JESZ, co dobre” nawiązuje do wysokiej jakości produktów Bakalland - lidera rynkowego i marki „Top of mind” w kategorii bakalii.
- „JESZ, co dobre” to długofalowa platforma dla marki – nasza BIG IDEA, która w nowoczesny sposób komunikuje połączenie życiowych aktywności i naturalnych momentów konsumpcji z naszymi produktami. To duża zmiana w pozycjonowaniu marki, która pozwala targetować przekaz do grupy młodszych klientów i prezentować ofertę Bakallandu jako grupę różnorodnych, wysokojakościowych produktów, których spożywanie wiąże się z przyjemnością i pasuje do wielu codziennych sytuacji. Chcemy inspirować Polaków do przyjemności, płynącej ze zdrowia i naturalności – tłumaczy Artur Gajewski, CMO w FoodWell.
Zgodnie ze strategią marketingową, marka wykorzysta do promocji swoje charakterystyczne zasoby, co przyczyni się do zwiększenia jej penetracji na rynku. Kampania zakłada emisję spotu w telewizji w marcu i kwietniu, a także szereg innych działań komunikacyjnych. To przede wszystkim stałe działania VOD i digital, influencer marketing, obecność w formatach outdoorowych, oraz akcje in-store i POS we współpracy z sieciami sklepów.
- W samej komunikacji robimy małą rewolucję - tak bliski mi „disruption”. Stawiamy na konsekwentne budowanie spójnego wizerunku oraz optymalne wykorzystanie omnichanel marketingu. Po tak długiej przerwie nie mogło zabraknąć nas w TV, dodatkowe działania DOOH oraz ambientowe utrwalą nowy przekaz marki – Bakalland już w kwietniu będzie obecny na najbardziej rozpoznawalnym muralu w Warszawie - przy stacji Metro Politechnika. Duży nacisk będzie także położony na wykorzystanie SoMe i influencer marketingu - dodaje Artur Gajewski.
Za ideę kreatywną odpowiada agencja Przestrzeń, za kreacje i realizacje GPD Agency, planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu Starcome.
Pierwszy od dekady rebranding marki
Celem rebrandingu było odświeżenie i odmłodzenie marki oraz podkreślenie aspektów bakalii i batonów jako naturalnych, ale przede wszystkim smacznych przekąsek. Projekt objął zmianę opakowań wszystkich należących do marki produktów.
Charakterystycznym elementem w designie bakalii są umieszczone w centralnej części opakowania miseczki, wypełnione orzechami, suszonymi owocami czy ziarnami, które wskazują na przekąskowy charakter bakalii. Ten zabieg ujednolica wygląd opakowań. Batony BA! również zyskały nową identyfikację wizualną. Położono nacisk na atrakcyjną prezentację produktu w celu podkreślenia jego apetyczności. Design batonów został zunifikowany, dzięki czemu opakowania są spójne.
Uwagę przykuwa także żywszy niż dotychczas kolor: pastelowy żółty i cieniowania zostały zastąpione wyrazistym odcieniem żółtego, który jest silnym assetem marki. Ponadto wyróżnia on produkty na półce i jeszcze bardziej wzmacnia widoczność marki. Będzie on także mocno wykorzystywany w komunikacji marki.
- Z przeprowadzonych badań wynika, że w porównaniu z poprzednimi, nowe opakowania łatwiej zauważyć na półce. Budzą bardzo pozytywne skojarzenia z marką Bakalland. Co ważne, zdecydowanej większości konsumentów podoba się także nasz nowy logotyp – pozytywnie oceniło go ponad 70% zapytanych klientów. Nowa identyfikacja wizualna w całości idealnie wpisuje się w dzisiejszy trend projektowania opakowań – prosty, ale zarazem wyrazisty flat design – mówi Artur Gajewski.
Lifting logotypu miał na celu jego unowocześnienie. Zrezygnowano z ostrych kątów oraz białego outline’u. Nowa wersja wpisuje się w obecne trendy, a jednocześnie zachowuje charakterystyczną dla marki kolorystykę oraz większe litery B i D.
Za redesign marki Bakalland odpowiadają agencje brandingowe Czteryczwarte oraz HacketHamilton.
Założenia i przebieg procesu rebrandingu prezentuje materiał wideo DOSTEPNY POD LINKIEM.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.