Komunikaty PR

Bakalland zmienia się i startuje z wielokanałową komunikacją

2023-03-09  |  14:00
  • Bakalland po 10 latach przechodzi kompleksowy rebranding i zmienia identyfikacje wizualną.

  • Marka rozpoczyna długofalową kampanię reklamową pod hasłem „JESZ, co dobre”. Zaprojektowana w modelu 360˚ kampania rusza 13 marca i obejmuje m.in. TV, OOH/DOOH,  digital, influencer marketing oraz silne działania in-store.

  • Bakalland odświeżył logotyp, unowocześnił i ujednolicił opakowania wszystkich swoich produktów.

  • Od jesieni 2022 r. brand funkcjonuje w strukturach FoodWell – marki korporacyjnej, powstałej z połączenia spółek Bakalland i Purella Superfoods. 

- Przed nami nowe, mocne otwarcie Bakallandu. Marka po kilku latach przerwy wraca do szerokiej komunikacji marketingowej 360˚ i po raz pierwszy od 2017 roku pojawi się w telewizji. W kampanii prezentujemy ją jako nowoczesną i dynamiczną. Odświeżyliśmy logotyp, zmieniliśmy opakowania, dodając im świeżości i apetyczności. Wyraźnie odmładzamy grupę naszych odbiorców, zamierzamy komunikować się z nimi w oparciu o optymistyczny i pozytywny przekaz. Jest to pierwsza komunikacja dla bakalii w Europie, która nie podkreśla tylko generycznych wartości tego produktu. Skala naszych działań promocyjnych potwierdza ambicje rynkowe Bakallandu, polskiego lidera w bakaliach i batonach musli, a także obrazuje kluczową pozycję marki w strategii rozwoju naszego biznesu – mówi Marian Owerko, prezes zarządu FoodWell.

Nowe hasło marki: „Bakalland, JESZ co dobre”

Kampania startuje 13 marca i zakłada długoterminowe działania oparte o platformę komunikacyjną pod hasłem „JESZ, co dobre”. Bazując na słowie „JESZ”, użytym w kreatywny sposób, Bakalland będzie podpowiadać odbiorcom, że jego produkty świetnie odpowiadają na różne okazje konsumpcji w codziennych sytuacjach. Ponadto hasło „JESZ, co dobre” nawiązuje do wysokiej jakości produktów Bakalland - lidera rynkowego i marki „Top of mind” w kategorii bakalii. 

- „JESZ, co dobre” to długofalowa platforma dla marki – nasza BIG IDEA, która w nowoczesny sposób komunikuje połączenie życiowych aktywności i naturalnych momentów konsumpcji z naszymi produktami. To duża zmiana w pozycjonowaniu marki, która pozwala targetować przekaz do grupy młodszych klientów i prezentować ofertę Bakallandu jako grupę różnorodnych, wysokojakościowych produktów, których spożywanie wiąże się z przyjemnością i pasuje do wielu codziennych sytuacji. Chcemy inspirować Polaków do przyjemności, płynącej ze zdrowia i naturalności – tłumaczy Artur Gajewski, CMO w FoodWell.

Zgodnie ze strategią marketingową, marka wykorzysta do promocji swoje charakterystyczne zasoby, co przyczyni się do zwiększenia jej penetracji na rynku. Kampania zakłada emisję spotu w telewizji w marcu i kwietniu, a także szereg innych działań komunikacyjnych. To przede wszystkim stałe działania VOD i digital, influencer marketing, obecność w formatach outdoorowych, oraz akcje in-store i POS we współpracy z sieciami sklepów.

- W samej komunikacji robimy małą rewolucję - tak bliski mi „disruption”. Stawiamy na konsekwentne budowanie spójnego wizerunku oraz optymalne wykorzystanie omnichanel marketingu. Po tak długiej przerwie nie mogło zabraknąć nas w TV, dodatkowe działania DOOH oraz ambientowe utrwalą nowy przekaz marki – Bakalland już w kwietniu będzie obecny na najbardziej rozpoznawalnym muralu w Warszawie - przy stacji Metro Politechnika. Duży nacisk będzie także położony na wykorzystanie SoMe i influencer marketingu - dodaje Artur Gajewski.

Za ideę kreatywną odpowiada agencja Przestrzeń, za kreacje i realizacje GPD Agency, planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu Starcome. 

Pierwszy od dekady rebranding marki

Celem rebrandingu było odświeżenie i odmłodzenie marki oraz podkreślenie aspektów bakalii i batonów jako naturalnych, ale przede wszystkim smacznych przekąsek. Projekt objął zmianę opakowań wszystkich należących do marki produktów.

Charakterystycznym elementem w designie bakalii są umieszczone w centralnej części opakowania miseczki, wypełnione orzechami, suszonymi owocami czy ziarnami, które wskazują na przekąskowy charakter bakalii. Ten zabieg ujednolica wygląd opakowań. Batony BA! również zyskały nową identyfikację wizualną. Położono nacisk na atrakcyjną prezentację produktu w celu podkreślenia jego apetyczności. Design batonów został zunifikowany, dzięki czemu opakowania są spójne. 

Uwagę przykuwa także żywszy niż dotychczas kolor: pastelowy żółty i cieniowania zostały zastąpione wyrazistym odcieniem żółtego, który jest silnym assetem marki.  Ponadto wyróżnia on produkty na półce i jeszcze bardziej wzmacnia widoczność marki. Będzie on także mocno wykorzystywany w komunikacji marki.

- Z przeprowadzonych badań wynika, że w porównaniu z poprzednimi, nowe opakowania łatwiej zauważyć na półce. Budzą bardzo pozytywne skojarzenia z marką Bakalland. Co ważne, zdecydowanej większości konsumentów podoba się także nasz nowy logotyp – pozytywnie oceniło go ponad 70% zapytanych klientów. Nowa identyfikacja wizualna w całości idealnie wpisuje się w dzisiejszy trend projektowania opakowań – prosty, ale zarazem wyrazisty flat design – mówi Artur Gajewski.

Lifting logotypu miał na celu jego unowocześnienie. Zrezygnowano z ostrych kątów oraz białego outline’u. Nowa wersja wpisuje się w obecne trendy, a jednocześnie zachowuje charakterystyczną dla marki kolorystykę oraz większe litery B i D.

 

Za redesign marki Bakalland odpowiadają agencje brandingowe Czteryczwarte oraz HacketHamilton.
Założenia i przebieg procesu rebrandingu prezentuje materiał wideo DOSTEPNY POD LINKIEM.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.