Komunikaty PR

Celebruj Światowy Dzień Czekolady z Mars Wrigley!

2023-07-07  |  11:00
Biuro prasowe

Historycy spierają się o to, kiedy powstała czekolada. Najprawdopodobniej miało to miejsce już trzy, cztery tysiące lat temu[1]. Co do jednego nie ma wątpliwości – dziś trudno wyobrazić sobie świat bez czekolady. Jak pokazują badania, gości ona w niemal każdym polskim domu[2], a do zakupowego koszyka trafia minimum raz w tygodniu[3]. 7 lipca świętujemy Światowy Dzień Czekolady. Mało kto wie jednak jak długą i skomplikowaną drogę przebywa ziarenko kakaowca, zanim stanie się integralną częścią uwielbianego na całym świecie przysmaku. Uprawa kakao nie jest prosta i wiąże się z wyzwaniami. Dlatego Mars Wrigley koncentruje wysiłki, żeby surowiec ten był pozyskiwany w sposób odpowiedzialny, by mogły się nim cieszyć kolejne pokolenia.

Kakao jest wymagające…

Sztuka uprawy kakao jest wymagająca. W społecznościach rolniczych jest przekazywana z pokolenia na pokolenie. Drzewka kakaowca rosną jedynie w bardzo specyficznym klimacie – w pasie terenu o 18° na północ i południe od równika. Służy im cień palm kokosowych lub bananowców, które chronią je także przed nadmiernym wiatrem. Po zbiorach owoce zostają poddane procesowi fermentacji, który wydobywa z nich głęboki smak i kolor. Następnie, aby uwolnić, aromat ziarna są suszone w promieniach słońca. 

Więcej o uprawie kakao oraz życiu na plantacji więcej dowiesz się tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=fxUfwKCCR84&t=1s

Rozgryź produkcję czekolady!

W Janaszówku, niedaleko Sochaczewa, znajduje się jedna z kluczowych fabryk wyrobów czekoladowych Mars Wrigley w Europie zatrudniająca blisko 600 pracowników i eksportująca słodycze na ponad 40 rynków. To do niej trafia wstępnie poddana obróbce pasta kakaowa, z której eksperci Mars Wrigley mogą wyczarować kultowe przysmaki. Początkowo scala się ją z odpowiedniej jakości mlekiem oraz cukrem, a połączenie smaków jest wzmocnione poprzez proces rozdrabniania wszystkich składników do wielkości cząstek mierzonych w mikrometrach. Ten etap nadaje czekoladzie wyjątkową gładkość. Następnie czekolada jest konszowana, czyli poddana zaawansowanemu, kilkugodzinnemu procesowi mieszania, który sprawia, że smaki składników zaczynają się przenikać, a czekolada jest płynna i gładka. 

Kolejnym ważnym procesem jest temperowanie, które przeprowadzane jest w urządzeniach nazywanych temperówkami. Nazwa procesu pochodzi od angielskiego tempering, czyli hartowanie. Polega on na początkowym szybkim schłodzeniu, a później delikatnym podgrzaniu. Doprowadza to czekoladę do końcowej struktury oraz do nadania jej połysku i kruchości.  Temperowanie sprawia, że czekolada nie topi się w temperaturze pokojowej, a pełnię aromatu uwalnia na języku. Na sam koniec produkt należy jeszcze raz ostatecznie schłodzić, aby przybrał on ostateczną postać oraz nienaganną prezentację.

Cały ten proces pokazuje, jak Mars Wrigley kultywuje tradycyjny sposób produkcji czekolady, czyli mieszanie i rozdrabnianie jej składników tak, by otrzymać niepowtarzalną konsystencję, smak oraz aromat. Każda marka Mars Wrigley posiada unikalną strukturę i specyfikę produkcji, a każda z receptur ma wyjątkową teksturę, smak, a nawet historię – tłumaczy Tomasz Haber, Kierownik Projektu w fabryce wyrobów czekoladowych Mars Wrigley w Janaszówku

Wciąż głodny wiedzy? Obejrzyj na naszym kanale YouTube dwa filmy, w których Tomasz Haber opowiada o produkcji czekolady:

https://www.youtube.com/watch?v=LMFuoniyT8s

https://www.youtube.com/watch?v=jzFXntN2qfI

Aby kakao wystarczyło dla kolejnych pokoleń…

Kakao jest źródłem dochodu dla ponad 350 000 rolników, od których Mars Wrigley pozyskuje surowiec niezbędny dla produkcji czekolady będącej najważniejszym składnikiem słodyczy kultowych marek jak Snickers®, Twix®, Milky Way®, M&M’s® czy Maltesers®. Dlatego właśnie Mars realizuje globalny program „Kakao dla Pokoleń” (ang. Cocoa for Generations). Strategia ta opiera się na systemowych rozwiązaniach w 3 obszarach: 

  • Poprawie poszanowania praw człowieka – m.in.  poprzez wzmacnianie społecznej i ekonomicznej pozycji kobiet, monitorowanie i zapobieganie pracy dzieci oraz zwiększanie dostępu do wysokiej jakości edukacji i możliwości rozwoju.  
  • Ochrona środowiska – poprzez budowanie łańcucha dostaw bez wylesiania (dla 100% źródeł kakao do 2025 roku). Wprowadzenie szeregu przyjaznych dla klimatu rozwiązań z wykorzystaniem nowoczesnego rolnictwa, praktyk regeneracyjnych i nauki o ochronie upraw. 
  • Wzmacnianie źródeł dochodu rolników – Mars dzieli się z rolnikami swoimi najlepszymi praktykami i wspiera ich przedsiębiorczość.

Od 2023 roku 100% kakao kupowanego dla bezpośredniej działalności fabryk Mars Wrigley w całej Europie pochodzi z odpowiedzialnych źródeł. Firma zobowiązała się również do tego, aby do 2025 roku 100% globalnie wykorzystywanego kakao było pozyskiwane odpowiedzialnie.

Kakao to najważniejszy surowiec, bez którego nie byłoby naszych kultowych produktów czekoladowych. Dlatego sposób w jaki je pozyskujemy jest dla nas szczególnie ważny. Mars Wrigley w 2018 roku, zdefiniował globalną strategię „Kakao dla Pokoleń”. Jej celem jest zapewnienie realnych trwałych i pozytywnych zmian w łańcuchu dostaw tego surowca. Działania, które podejmujemy pomagają zachować lasy, chronić dzieci i zwiększać dochody rolników. Wszystko po to, aby rodziny uprawiające kakao mogły dobrze prosperować. – podkreśla Monika Piekarska, kierowniczka ds. korporacyjnych. 

Dowiedz się więcej o działaniach Mars Wrigley na rzecz gospodarstw rolnych uprawiających kakao tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=SMGCE77Z9jg

https://www.youtube.com/watch?v=slL3804CInw

 


[1] M.D Coe, S. D. Coe, Prawdziwa historia czekolady, tłum. Ewa Klekot, Warszawa 2000. 

[2] Penetracja kategorii czekoladowych to 99,5% gospodarstw domowych w perspektywie MAT Mar’22, stała versus 2021 r., na podstawie raportu GfK-a, kategoria: Produkty Czekoladowe, rynek: Cała Polska, grupa populacyjna: Polskie Gospodarstwa Domowe.

[3] Na podstawie danych GfK-a, kategoria: Produkty Czekoladowe, rynek: Cała Polska, grupa populacyjna: Polskie Gospodarstwa Domowe.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe Biuro prasowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie
Przemysł spożywczy Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
2024-04-29 | 12:00

Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.

W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days.
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok

Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.

Problemy społeczne

Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami

Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.