Co wspólnego ma gastronomia z IT?
POS-y, które zrewolucjonizowały gastro
Współczesne sprzęty do obsługi gastronomii posiadają zaawansowane funkcje, pozwalające na prowadzenie sprzedaży w sposób zautomatyzowany i bardziej precyzyjny. W efekcie wzrasta szybkość obsługi, na czym zależy nie tylko właścicielom lokali, ale i gościom.
Nowoczesne systemy chmurowe POS (Point of Sale) od lat zyskują coraz większą popularność w branży. Są to oprogramowania które integrują wiele funkcji gastronomicznych w jednym miejscu. Wśród nich m.in.: zamówienia, obsługa stolików, modyfikacja menu, raportowanie, wystawianie faktur czy rozliczanie. Dzięki temu pracownicy restauracji są w stanie działać znacznie efektywniej.
Oprogramowania do systemów POS
Programy POS dla gastronomii są w pełni dostosowane do tego, z jakimi problemami czy wyzwaniami mierzą się pracownicy gastro. Nowoczesne oprogramowania cechują się łatwą obsługą i dostosowaniem do specyfiki danego lokalu. Za ich pomocą można łatwo zarządzać kuchnią, a także tworzyć menu czy listy składników, w tym przepisów na potrawy. Ułatwia to zarówno planowanie jak i kontrolę kosztów.
Tworząc nowe oprogramowanie dla gastronomii, iD POS, koncentrowaliśmy się na tym, by zapewnić właścicielom lokali narzędzie tak proste w obsłudze jak używanie smartfona. Chcieliśmy maksymalnie obniżyć subskrybentom próg wejścia, by czuli, że sami, za pomocą kilku kliknięć mogą modyfikować ustawienia i zarządzać biznesem. Obserwowaliśmy, że w tym kierunku zmierza rynek technologiczny, który staje się dostępny dla każdego, i przełożyliśmy to na rynek gastronomii – komentuje Mateusz Dudek, przedstawiciel marki iD POS.
Integracje oprogramowań z urządzeniami
Integracja systemów POS z urządzeniami mobilnymi, takimi jak tablety i smartfony, staje się coraz bardziej popularna w gastronomii. Pozwala to na szybsze i bardziej wydajne obsługiwanie klientów. Kelnerzy mogą przeglądać menu, przyjmować zamówienia, drukować paragony i rozliczać rachunki bezpośrednio z urządzenia mobilnego.
Śledzimy nowości na rynku technologii dla gastronomii, ponieważ chcemy, by nasz zespół korzystał z rekomendowanych, najlepszych rozwiązań. Zupełnie nie wyobrażam dziś sobie pracy w systemie analogowym. Zapisywanie wszystkich danych w chmurze, do której mamy stały dostęp z dowolnego urządzenia, znacznie usprawnia nam prowadzenie lokalu – wskazuje Konrad Czekański z Restauracji Paradiso Kitchen & Cocktails.
Choć w restauracjach czy barach z reguły nie szukamy nowości technologicznych, to trudno dziś o lokal, który nie korzysta z takich rozwiązań. Zdaniem ekspertów trend ten będzie się pogłębiał, a kolejne lata przyniosą nam jeszcze silniejsze zespolenie tych dwóch, na pozór odległych sobie branż

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.