Komunikaty PR

Czekolada przyszłości. Jaka będzie?

2023-07-03  |  15:00
Biuro prasowe

Zmiany nie tylko smakowe

Łagodzi stres, towarzyszy wielu spotkaniom, świetnie dopełnia upominek dla bliskiej osoby – po czekoladę sięgamy w różnych sytuacjach życia społecznego, rodzinnego, ale i biznesowego. Kiedyś tylko od święta, dziś – swobodnie dostępna – kusi różnymi smakami, nadzieniami czy dodatkami. Choć wydawać by się mogło, że w kwestii rozwoju rynku czekolad osiągnęliśmy już wszystko, to eksperci przekonują, że ciągle jeszcze wiele przed nami.

Każdy rok to kolejne połączenia smakowe. W tym roku jako pierwsi w polskiej branży słodyczy reklamowych wprowadziliśmy czekoladę sugarfree, która jest kolejną rewolucją w naszym środowisku. Jest to także następny krok w naszej strategii rozwoju, którą poprzedziła czekolada WholeFruit stworzona z całego owocu kakaowca, a także czekolada NXT, pozbawiona choćby śladowych ilości mleka – komentuje Anna Garmada, CEO firmy SLODKIE, producent brandowanych słodyczy reklamowych.

Jak wskazuje dalej przedstawicielka warszawskiej czekoladowni, rozwój czekolady, to jednak nie tylko kwestia smaku. Kolejnym ważnym składnikiem są wprowadzane rozwiązania technologiczne, które – zdaniem ekspertki – zmieniły w ostatnim ćwierćwieczu fabrykę czekolady niemal nie do poznania. Kiedyś nie śniliśmy o pewnych rozwiązaniach, a dziś są one u nas standardem – dodaje Anna Garmada. Wśród nich innowacyjny park maszynowy, umożliwiający precyzyjną produkcję ton czekolady przy jednoczesnej optymalizacji w zakresie odpadów produkcyjnych, czy jedna z najlepszych na świecie drukarek do opakowań – Revoria Press PC1120 – odwzorowująca ponad miliard barw. 

Słodycze w harmonii z naturą

Jak podkreśla właścicielka warszawskiej czekoladowni – przyszłość czekoladowego rynku, poza intensywnym rozbudowywaniem oferty i unowocześnieniami technologicznymi, stoi pod znakiem zrównoważonego rozwoju. Co to oznacza? Chodzi o odpowiedzialne podejście w prowadzeniu biznesu, z uwzględnieniem potrzeb ludzi, zwierząt i środowiska.

Jednym z kluczowych elementów wprowadzania zrównoważonego rozwoju w produkcji czekolady jest stosowanie certyfikowanych surowców. Głównym składnikiem czekolady jest kakao, którego uprawa często wiąże się z deforestacją, wykorzystywaniem pracy dzieci oraz niskimi zarobkami dla plantatorów. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na zakup kakao pochodzącego z certyfikowanych upraw. Jak wskazuje Anna Garmada: Certyfikat, którym cieszą się nasze produkty to Cocoa Horizons. Jest on dla nas, ale i dla naszych klientów gwarancją, że nie tylko kakao, ale i wszystkie składniki czekolady pochodzą ze zrównoważonych źródeł, z poszanowaniem środowiska naturalnego i z uwzględnieniem godziwych warunków pracy rolników.

Kolejnym istotnym aspektem zrównoważonej czekolady jest zastosowanie ekologicznych opakowań. Te tradycyjne często bywają plastikowe i trudne do zrecyklingowania. W odpowiedzi na te problemy producenci wprowadzają opakowania wykonane nie tylko z materiałów biodegradowalnych lub nadających się do recyklingu, ale też kompostowalnych. Wielu przyświeca także idea zero waste, która zakłada zminimalizowanie do zera odpadów poprzez wprowadzanie ekorozwiązań, zoptymalizowanie produkcji czy logistyki.

Transport neutralny dla środowiska to kolejna ważna kwestia w kontekście zrównoważonej czekolady. Ograniczenie emisji CO2 związanej z transportem jest coraz bardziej istotne dla konsumentów, a w efekcie – producentów. Firmy czekoladowe podejmują działania mające na celu redukcję emisji, np. poprzez wybór lokalnych dostawców surowców lub inwestowanie we flotę pojazdów elektrycznych. Jak wskazuje Anna Garmada: Nie mieliśmy wątpliwości, że nasz nowy samochód firmowy będzie elektryczny, ale to nie wszystko. 100% wykorzystywanej przez nas energii pochodzi z tzw. zielonych źródeł. Jesteśmy z tego szalenie dumni! Wprowadzanie transportu neutralnego dla środowiska i innych rozwiązań redukujących emisję CO2 wpływa zarówno na zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza, jak i ochronę klimatu, a tym samym – zieloną przyszłość naszej planety.

Czekolada w nurcie CSR

Producenci słodyczy wdrażają coraz to lepsze proekologiczne rozwiązania, które odmieniają zarówno produkcję jak i dystrybucję. Działania te spotykają się nie tylko z uznaniem klientów, ale też organizacji wspierających zmiany o charakterze CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu). W tym roku w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, czyli zestawieniu największych inicjatyw CSR, znalazła się m.in. innowacyjna czekolada NXT generation, którą SLODKIE wprowadziło do oferty w minionym roku. „Mleczna” czekolada bez mleka, czyli alternatywa dla osób unikających laktozy, nie tylko znalazła zwolenników wśród europejskich firm zamawiających brandowane słodkości dla swoich pracowników, ale także wśród przedstawicieli polskiego środowiska CSR.

Przyszłość czekolady to z pewnością mnogość ciekawych połączeń smakowych, nowe kształty, gramatura czy opakowania. Nie należy jednak pomijać ważnego trendu, jakim jest wprowadzanie polityki zrównoważonego rozwoju, która znacząco determinuje rozwój czekoladowej branży. Jest to istotny krok w stronę ochrony planety i troski o dobro przyszłych pokoleń. Warto jednak pamiętać, że nie tylko decyzje producentów, ale i nasze codzienne wybory konsumenckie mają znaczenie dla ludzkości oraz naszego wspólnego domu, jakim jest Ziemia

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu Biuro prasowe
2024-11-26 | 03:22

Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu

Gdy słyszysz „Knorr”, myślisz o kostkach bulionowych, Gorącym Kubku, gotowych daniach typu fix i sosach sałatkowych. Marka Knorr, znana i ceniona na całym świecie, ma już 186
Przemysł spożywczy Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
2024-11-19 | 14:00

Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce

  Lantmannen Unibake, wiodący dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie działalności w Polsce. W tym czasie wprowadził na rynek szereg innowacyjnych produktów,
Przemysł spożywczy Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
2024-11-14 | 12:45

Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL

13 listopada br. producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny. Głównym zadaniem spółki KAUCJA.PL – Krajowy System

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.