Komunikaty PR

Czy obecność na targach branżowych to wciąż must have?

2023-05-16  |  01:00
Biuro prasowe

Nowa rzeczywistość nie taka nowa

Targi były, są i pozostaną ważnym elementem działań promocyjnych – choć takie stanowisko można spotkać wśród przedstawicieli wielu firm, to w różnych branżach pojawiają się głosy przeciwne. Jak wskazuje Anna Garmada, CEO firmy SLODKIE:

Czasy pandemii rzeczywiście bardzo mocno wpłynęły na kształt różnego rodzaju spotkań, wydarzeń, w tym również targów. Od tego czasu coraz częściej słyszymy w rozmowach z przedstawicielami sektora słodyczy, że przedsiębiorcy, którzy jeszcze kilka lat wcześniej inwestowali w rozbudowane stoiska, dziś zastanawiają się nad ponownym wystawieniem.

Częstym argumentem są oczywiście koszty, a nie ma co ukrywać, również w świecie targów ceny nie spadają. Choć trudna sytuacja firm wynikająca z kryzysu nie sprzyja poprawie nastrojów, to wciąż hale targowe – ku zdziwieniu wielu – są pełne. Jaki potencjał dostrzegają firmy w tych inwestycjach?

Korzyści dla wystawców

Zasada jest w gruncie rzeczy bardzo prosta – gdyby nie było korzyści finansowych, nie byłoby też wystawców, bo jak wiemy, w dobie inflacji wiele firm ostrożnie planuje wydatki. Choć wynajęcie przestrzeni wystawienniczej, mebli i zakup materiałów promocyjnych to koszt od kilkuset złotych do nawet kilkudziesięciu tysięcy, zyski z tej inwestycji okazują się często bardzo korzystne.

Pieniądze to oczywiście nie wszystko. Warto pamiętać też o korzyściach promocyjnych i wizerunkowych, ponieważ im więcej osób zetknie się z daną marką, porozmawia z jej przedstawicielem, dotknie, spróbuje, obejrzy produkty, tym lepiej zapamięta producenta, co może przynieść korzyści nawet w dłuższej perspektywie. By w jeszcze większym stopniu zwracać na siebie uwagę, wystawcy chętnie przygotowują niestandardowe formy promocji stanowisk, które przyciągają nie tylko wzrok, ale i smartfony uczestników targów.

Warto wspomnieć o jeszcze jednej korzyści, która bywa wręcz kluczowa. Od lat uczestnicząc w naprawdę wielu targach, widzimy, w którym momencie i którzy spośród naszych konkurentów odpuścili tę formę wyjścia do klienta. I muszę przyznać, że te firmy po prostu… zostały w tyle. Ich oferta, obsługa, jakość nie dorównują tym firmom, które inwestują w bycie na targach, bycie na bieżąco z trendami. Targi to przecież także najlepsza przestrzeń do bezpośredniego podpatrzenia konkurencji, a ta wiedza bywa bezcenna – komentuje Anna Garmada.

Jak najlepiej wybrać targi dla swojej marki?

Ślubne, reklamowe, spożywcze, motoryzacyjne, gastronomiczne – a w każdym obszarze mnóstwo wydarzeń. Jak podjąć decyzję, w których targach warto wziąć udział?

Na podstawie własnej perspektywy w roli wystawcy wiemy, które wydarzenia odpowiadają nam bardziej, a które przynoszą mniejsze korzyści. Z pewnością warto przyjrzeć się nie tylko tym obszarom, które bezpośrednio dotyczą naszych produktów lub usług, ale i wydarzeniom zgoła pokrewnym. Jak robimy to w SLODKIE? Jako producent słodyczy reklamowych można nas spotkać zarówno na targach reklamowych, spożywczych, jak i opakowaniowych. Dlaczego? Ponieważ podczas wszystkich tych wydarzeń spotykamy naszych potencjalnych klientów, a w tych mniej typowych dla naszej branży wydarzeniach spotykamy… mniej naszej konkurencji. Nie warto więc ograniczać się wyłącznie do swojego sektora, lecz spojrzeć szerzej na przekrój proponowanych spotkań – dodaje Anna Garmada.

Jeśli mowa o konkurencji – warto prześledzić, gdzie wystawiają się nasi bezpośredni konkurenci i jakich wystawców możemy spodziewać się na danych targach. Ważne jest też miejsce. Choć targi zwykle odbywają się w dużych miastach, to nie zawsze dojazd okazuje się tak komfortowy, jak się spodziewaliśmy. W zależności od tego, jak wiele rzeczy mamy do przetransportowania, może być to dość problematyczne.

O czym pamiętać, przygotowując stanowisko targowe?

Przestrzeń, którą mamy do zagospodarowania, pozwala nam określić, jakich mebli i przedmiotów będziemy potrzebować na stoisku. Na naszej liście z pewnością nie powinno zabraknąć:

  • materiałów promocyjnych (np. ulotki),

  • zapasu wizytówek,

  • stolika i krzeseł,

  • katalogów/ofert zaprezentowanych w dowolnej formie,

  • zszywacza do spięcia kilku materiałów,

  • czegoś, czym skusimy przechodzących obok uczestników (np. brandowane czekoladki).

Na czas targów warto także zaopatrzyć się w energetyczne przekąski, wodę i/lub ekspres do kawy. Długie godziny intensywnej pracy nie mogą obejść się bez odpowiedniego wsparcia naszego organizmu. Wartościowa przekąska czy kubek ciepłej kawy z pewnością w tym pomoże. Jak dodają eksperci z firmy SLODKIE: 

Przygotowując się do targów zagranicznych, warto z wyprzedzeniem zaplanować transport niezbędnych mebli i materiałów promocyjnych we wskazane miejsce, ponieważ przy dużej odległości mamy bardzo małe pole manewru w przypadku, gdy z jakiegoś powodu transport nie dotrze na czas czy utknie na granicy.

Pierwsze targi to zawsze duże wyzwanie dla wystawcy. Warto jednak przełamać się i spróbować sił swoich oraz swojego zespołu w prezentacji bezpośredniej przed potencjalnymi klientami. Kto wie, może takie spotkanie zaowocuje cennymi kontraktami, opiewającymi na bardzo zadowalające kwoty?

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Nowość od Lajkonika – Dobry Chrup, czyli przekąski pełne smaku i pysznych ziaren Biuro prasowe
2024-08-20 | 18:00

Nowość od Lajkonika – Dobry Chrup, czyli przekąski pełne smaku i pysznych ziaren

Wypiekane w piecu, chrupiące i pełne ziaren – przekąski Dobry Chrup to nowy subbrand produktów marki Lajkonik. Krakersy, paluchy oraz bajgle z ziołami prowansalskimi są
Przemysł spożywczy Nawet co piąty uczeń cierpi na odwodnienie. Może to mieć wpływ na naukę
2024-08-19 | 14:30

Nawet co piąty uczeń cierpi na odwodnienie. Może to mieć wpływ na naukę

Odpowiednie nawodnienie jest istotne dla każdego człowieka, jednak okazuje się, że może być szczególnie ważne dla uczniów, o czym warto pamiętać w kontekście zbliżającego
Przemysł spożywczy Salad Story otworzyła dwa nowe lokale
2024-08-14 | 15:04

Salad Story otworzyła dwa nowe lokale

Salad Story powiększyła liczbę swoich restauracji o kolejne dwie, tym samym firma łącznie posiada ich obecnie aż 54 w całym kraju. Marka widzi potencjał na niemal podwojenie liczby

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.