Czy obecność na targach branżowych to wciąż must have?
Nowa rzeczywistość nie taka nowa
Targi były, są i pozostaną ważnym elementem działań promocyjnych – choć takie stanowisko można spotkać wśród przedstawicieli wielu firm, to w różnych branżach pojawiają się głosy przeciwne. Jak wskazuje Anna Garmada, CEO firmy SLODKIE:
Czasy pandemii rzeczywiście bardzo mocno wpłynęły na kształt różnego rodzaju spotkań, wydarzeń, w tym również targów. Od tego czasu coraz częściej słyszymy w rozmowach z przedstawicielami sektora słodyczy, że przedsiębiorcy, którzy jeszcze kilka lat wcześniej inwestowali w rozbudowane stoiska, dziś zastanawiają się nad ponownym wystawieniem.
Częstym argumentem są oczywiście koszty, a nie ma co ukrywać, również w świecie targów ceny nie spadają. Choć trudna sytuacja firm wynikająca z kryzysu nie sprzyja poprawie nastrojów, to wciąż hale targowe – ku zdziwieniu wielu – są pełne. Jaki potencjał dostrzegają firmy w tych inwestycjach?
Korzyści dla wystawców
Zasada jest w gruncie rzeczy bardzo prosta – gdyby nie było korzyści finansowych, nie byłoby też wystawców, bo jak wiemy, w dobie inflacji wiele firm ostrożnie planuje wydatki. Choć wynajęcie przestrzeni wystawienniczej, mebli i zakup materiałów promocyjnych to koszt od kilkuset złotych do nawet kilkudziesięciu tysięcy, zyski z tej inwestycji okazują się często bardzo korzystne.
Pieniądze to oczywiście nie wszystko. Warto pamiętać też o korzyściach promocyjnych i wizerunkowych, ponieważ im więcej osób zetknie się z daną marką, porozmawia z jej przedstawicielem, dotknie, spróbuje, obejrzy produkty, tym lepiej zapamięta producenta, co może przynieść korzyści nawet w dłuższej perspektywie. By w jeszcze większym stopniu zwracać na siebie uwagę, wystawcy chętnie przygotowują niestandardowe formy promocji stanowisk, które przyciągają nie tylko wzrok, ale i smartfony uczestników targów.
Warto wspomnieć o jeszcze jednej korzyści, która bywa wręcz kluczowa. Od lat uczestnicząc w naprawdę wielu targach, widzimy, w którym momencie i którzy spośród naszych konkurentów odpuścili tę formę wyjścia do klienta. I muszę przyznać, że te firmy po prostu… zostały w tyle. Ich oferta, obsługa, jakość nie dorównują tym firmom, które inwestują w bycie na targach, bycie na bieżąco z trendami. Targi to przecież także najlepsza przestrzeń do bezpośredniego podpatrzenia konkurencji, a ta wiedza bywa bezcenna – komentuje Anna Garmada.
Jak najlepiej wybrać targi dla swojej marki?
Ślubne, reklamowe, spożywcze, motoryzacyjne, gastronomiczne – a w każdym obszarze mnóstwo wydarzeń. Jak podjąć decyzję, w których targach warto wziąć udział?
Na podstawie własnej perspektywy w roli wystawcy wiemy, które wydarzenia odpowiadają nam bardziej, a które przynoszą mniejsze korzyści. Z pewnością warto przyjrzeć się nie tylko tym obszarom, które bezpośrednio dotyczą naszych produktów lub usług, ale i wydarzeniom zgoła pokrewnym. Jak robimy to w SLODKIE? Jako producent słodyczy reklamowych można nas spotkać zarówno na targach reklamowych, spożywczych, jak i opakowaniowych. Dlaczego? Ponieważ podczas wszystkich tych wydarzeń spotykamy naszych potencjalnych klientów, a w tych mniej typowych dla naszej branży wydarzeniach spotykamy… mniej naszej konkurencji. Nie warto więc ograniczać się wyłącznie do swojego sektora, lecz spojrzeć szerzej na przekrój proponowanych spotkań – dodaje Anna Garmada.
Jeśli mowa o konkurencji – warto prześledzić, gdzie wystawiają się nasi bezpośredni konkurenci i jakich wystawców możemy spodziewać się na danych targach. Ważne jest też miejsce. Choć targi zwykle odbywają się w dużych miastach, to nie zawsze dojazd okazuje się tak komfortowy, jak się spodziewaliśmy. W zależności od tego, jak wiele rzeczy mamy do przetransportowania, może być to dość problematyczne.
O czym pamiętać, przygotowując stanowisko targowe?
Przestrzeń, którą mamy do zagospodarowania, pozwala nam określić, jakich mebli i przedmiotów będziemy potrzebować na stoisku. Na naszej liście z pewnością nie powinno zabraknąć:
-
materiałów promocyjnych (np. ulotki),
-
zapasu wizytówek,
-
stolika i krzeseł,
-
katalogów/ofert zaprezentowanych w dowolnej formie,
-
zszywacza do spięcia kilku materiałów,
-
czegoś, czym skusimy przechodzących obok uczestników (np. brandowane czekoladki).
Na czas targów warto także zaopatrzyć się w energetyczne przekąski, wodę i/lub ekspres do kawy. Długie godziny intensywnej pracy nie mogą obejść się bez odpowiedniego wsparcia naszego organizmu. Wartościowa przekąska czy kubek ciepłej kawy z pewnością w tym pomoże. Jak dodają eksperci z firmy SLODKIE:
Przygotowując się do targów zagranicznych, warto z wyprzedzeniem zaplanować transport niezbędnych mebli i materiałów promocyjnych we wskazane miejsce, ponieważ przy dużej odległości mamy bardzo małe pole manewru w przypadku, gdy z jakiegoś powodu transport nie dotrze na czas czy utknie na granicy.
Pierwsze targi to zawsze duże wyzwanie dla wystawcy. Warto jednak przełamać się i spróbować sił swoich oraz swojego zespołu w prezentacji bezpośredniej przed potencjalnymi klientami. Kto wie, może takie spotkanie zaowocuje cennymi kontraktami, opiewającymi na bardzo zadowalające kwoty?

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.