Czy obecność na targach branżowych to wciąż must have?
Nowa rzeczywistość nie taka nowa
Targi były, są i pozostaną ważnym elementem działań promocyjnych – choć takie stanowisko można spotkać wśród przedstawicieli wielu firm, to w różnych branżach pojawiają się głosy przeciwne. Jak wskazuje Anna Garmada, CEO firmy SLODKIE:
Czasy pandemii rzeczywiście bardzo mocno wpłynęły na kształt różnego rodzaju spotkań, wydarzeń, w tym również targów. Od tego czasu coraz częściej słyszymy w rozmowach z przedstawicielami sektora słodyczy, że przedsiębiorcy, którzy jeszcze kilka lat wcześniej inwestowali w rozbudowane stoiska, dziś zastanawiają się nad ponownym wystawieniem.
Częstym argumentem są oczywiście koszty, a nie ma co ukrywać, również w świecie targów ceny nie spadają. Choć trudna sytuacja firm wynikająca z kryzysu nie sprzyja poprawie nastrojów, to wciąż hale targowe – ku zdziwieniu wielu – są pełne. Jaki potencjał dostrzegają firmy w tych inwestycjach?
Korzyści dla wystawców
Zasada jest w gruncie rzeczy bardzo prosta – gdyby nie było korzyści finansowych, nie byłoby też wystawców, bo jak wiemy, w dobie inflacji wiele firm ostrożnie planuje wydatki. Choć wynajęcie przestrzeni wystawienniczej, mebli i zakup materiałów promocyjnych to koszt od kilkuset złotych do nawet kilkudziesięciu tysięcy, zyski z tej inwestycji okazują się często bardzo korzystne.
Pieniądze to oczywiście nie wszystko. Warto pamiętać też o korzyściach promocyjnych i wizerunkowych, ponieważ im więcej osób zetknie się z daną marką, porozmawia z jej przedstawicielem, dotknie, spróbuje, obejrzy produkty, tym lepiej zapamięta producenta, co może przynieść korzyści nawet w dłuższej perspektywie. By w jeszcze większym stopniu zwracać na siebie uwagę, wystawcy chętnie przygotowują niestandardowe formy promocji stanowisk, które przyciągają nie tylko wzrok, ale i smartfony uczestników targów.
Warto wspomnieć o jeszcze jednej korzyści, która bywa wręcz kluczowa. Od lat uczestnicząc w naprawdę wielu targach, widzimy, w którym momencie i którzy spośród naszych konkurentów odpuścili tę formę wyjścia do klienta. I muszę przyznać, że te firmy po prostu… zostały w tyle. Ich oferta, obsługa, jakość nie dorównują tym firmom, które inwestują w bycie na targach, bycie na bieżąco z trendami. Targi to przecież także najlepsza przestrzeń do bezpośredniego podpatrzenia konkurencji, a ta wiedza bywa bezcenna – komentuje Anna Garmada.
Jak najlepiej wybrać targi dla swojej marki?
Ślubne, reklamowe, spożywcze, motoryzacyjne, gastronomiczne – a w każdym obszarze mnóstwo wydarzeń. Jak podjąć decyzję, w których targach warto wziąć udział?
Na podstawie własnej perspektywy w roli wystawcy wiemy, które wydarzenia odpowiadają nam bardziej, a które przynoszą mniejsze korzyści. Z pewnością warto przyjrzeć się nie tylko tym obszarom, które bezpośrednio dotyczą naszych produktów lub usług, ale i wydarzeniom zgoła pokrewnym. Jak robimy to w SLODKIE? Jako producent słodyczy reklamowych można nas spotkać zarówno na targach reklamowych, spożywczych, jak i opakowaniowych. Dlaczego? Ponieważ podczas wszystkich tych wydarzeń spotykamy naszych potencjalnych klientów, a w tych mniej typowych dla naszej branży wydarzeniach spotykamy… mniej naszej konkurencji. Nie warto więc ograniczać się wyłącznie do swojego sektora, lecz spojrzeć szerzej na przekrój proponowanych spotkań – dodaje Anna Garmada.
Jeśli mowa o konkurencji – warto prześledzić, gdzie wystawiają się nasi bezpośredni konkurenci i jakich wystawców możemy spodziewać się na danych targach. Ważne jest też miejsce. Choć targi zwykle odbywają się w dużych miastach, to nie zawsze dojazd okazuje się tak komfortowy, jak się spodziewaliśmy. W zależności od tego, jak wiele rzeczy mamy do przetransportowania, może być to dość problematyczne.
O czym pamiętać, przygotowując stanowisko targowe?
Przestrzeń, którą mamy do zagospodarowania, pozwala nam określić, jakich mebli i przedmiotów będziemy potrzebować na stoisku. Na naszej liście z pewnością nie powinno zabraknąć:
-
materiałów promocyjnych (np. ulotki),
-
zapasu wizytówek,
-
stolika i krzeseł,
-
katalogów/ofert zaprezentowanych w dowolnej formie,
-
zszywacza do spięcia kilku materiałów,
-
czegoś, czym skusimy przechodzących obok uczestników (np. brandowane czekoladki).
Na czas targów warto także zaopatrzyć się w energetyczne przekąski, wodę i/lub ekspres do kawy. Długie godziny intensywnej pracy nie mogą obejść się bez odpowiedniego wsparcia naszego organizmu. Wartościowa przekąska czy kubek ciepłej kawy z pewnością w tym pomoże. Jak dodają eksperci z firmy SLODKIE:
Przygotowując się do targów zagranicznych, warto z wyprzedzeniem zaplanować transport niezbędnych mebli i materiałów promocyjnych we wskazane miejsce, ponieważ przy dużej odległości mamy bardzo małe pole manewru w przypadku, gdy z jakiegoś powodu transport nie dotrze na czas czy utknie na granicy.
Pierwsze targi to zawsze duże wyzwanie dla wystawcy. Warto jednak przełamać się i spróbować sił swoich oraz swojego zespołu w prezentacji bezpośredniej przed potencjalnymi klientami. Kto wie, może takie spotkanie zaowocuje cennymi kontraktami, opiewającymi na bardzo zadowalające kwoty?

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.