Komunikaty PR

Da Grasso zmienia komunikację wizualną i stawia na nowe hasło

2024-01-19  |  10:11
Biuro prasowe
Do pobrania Informacja ( 0.1 MB )

Jedna z największych sieci pizzerii w Polsce zmienia swoją komunikację wizualną. Odświeżone logo, nowe barwy, motyw graficzny i porządek typograficzny to tylko pierwsze kroki w tej zmianie. Da Grasso wprowadza jednocześnie nowe hasło przewodnie: „Wszystko dobrze” oraz nowość w komunikacji z klientami - wlepki. Pierwsza seria powstała przy współpracy ze znanym łódzkim artystą - Bartkiem ILLCAT™ Bojarczukiem. To skoordynowane działanie wprowadza nowy, świeży język do świata brandu.


Da Grasso, lider rynku gastronomicznego, a od ponad roku również integralna część TEPC, zmienia identyfikację wizualną. Nowa strategia komunikacji graficznej to odejście od dotychczasowej konwencji, znanej wszystkim, ku czemuś nowemu, świeżemu i odważnemu.


„Analizując dotychczasową strategię marki, doszliśmy do wniosku, że konieczne są głębokie zmiany. Mimo że marka jest szeroko rozpoznawalna w Polsce, szczególnie ze względu na kultowe dwa sosy gratis, które stały się niejako symbolem firmy, brakowało jej jednoznacznego charakteru. Po gruntownych badaniach i pracach nad strategią, nadeszła pora na rozpoczęcie procesu rebrandingu, którego elementy już od pewnego czasu można obserwować między innymi na naszych profilach w mediach społecznościowych i w materiałach reklamowych. To jedynie skrawek większego procesu transformacyjnego, jaki obecnie przechodzi nasza sieć licząca 180 pizzerii. Zmiany będą wprowadzane stopniowo, ale klienci z pewnością zauważą różnicę.” – podkreśla Rafał Piasecki, Manager Operacyjny ds. Marketingu i Sprzedaży Da Grasso. 


Współpraca z łódzkimi artystami i nowe hasło 


Nowa komunikacja wizualna Da Grasso czerpie inspiracje z przeszłości, ale też ukazuje ją w zupełnie nowym świetle. Zmiany będą zauważalne dla klientów w wielu wymiarach:  


„Re–stylizowaliśmy logo oraz przewodni motyw graficzny, skorygowaliśmy barwy marki, stworzyliśmy nowy porządek typograficzny i dodaliśmy system ilustracji, których głównym nośnikiem będą wlepki. Nowe logo leje się więc niczym sos polewany od serca. Czosnkowy, bo logo jest w kolorze Garlic White. Słynna krata nie znika z pudełek, ani z identyfikacji. Gubi jednak charakter obrusa, a zyskuje skojarzenia z pikselami i szachownicą. Odrywa się od stołu w kierunku zabawy. Barwy czerpiąc ze składników stają się przede wszystkim naturalne i apetyczne. Znajdziecie w nich pomidory, liście bazylii czy jagodowy shake, ale nigdy neonowy zielony” – tłumaczy Łukasz Słotwiński, Chief Happiness Officer, Redkroft. 


Niezwykłym dopełnieniem nowej identyfikacji są naklejki, które z czasem staną się platformą dla lokalnych artystów. Przy tworzeniu pierwszej edycji wlepek, odnoszącej się do łódzkich korzeni marki, Da Grasso nawiązało współpracę z utalentowanym lokalnym twórcą - Bartkiem ILLCAT™ Bojarczukiem.


Da Grasso zmienia także hasło i całą narrację brandu. Jak tłumaczy Łukasz Słotwiński: „Żegnamy gangsterskie klimaty, które towarzyszyły nam w jednej z ostatnich kampanii reklamowych, i rozpoczynamy komunikację opartą na motywie wolności.  Wolności do eksperymentowania z pizzą z ananasem i oderwania się od utartych schematów. Nowe hasło marki: „Wszystko dobrze!”, to nie tylko pozdrowienie, lecz także troska, zapewnienie i serdeczne zaproszenie do odkrywania nowych smaków”.


W ramach rebrandingu Da Grasso jeszcze bardziej skupia się na esencji pizzy, jednocześnie kierując się w stronę kultury tego popularnego dania. 


„Wprowadzamy bardziej swobodny styl komunikacji, który oddaje charakter pizzy jako potrawy łączącej ludzi – bez niepotrzebnego dystansu. Pizza to danie, które zdobyło serca Polaków na równi z tradycyjnym schabowym. I widać to w badaniach, bo aż 89%  mieszkańców naszego kraju sięga po nią równie często, jak po wspomnianego schabowego. Pizza staje się symbolem niezobowiązującego i egalitarnego podejścia. Bo przecież, kto z nas nie kocha pizzy? Zmiana, której jesteśmy świadkiem, otwiera nowy rozdział w historii marki” - podsumowuje Rafał Piasecki, Manager Operacyjny ds. Marketingu i Sprzedaży Da Grasso.


Za rebranding odpowiada agencja Redkroft. Działania w mediach społecznościowych realizowane są przez Altavia Kamikaze K2. Dział marketingu i kreacji Da Grasso pełni natomiast kluczową rolę w zarządzaniu reklamą dla franczyzobiorców i komunikacją reklamową w lokalach. Obsługą PR zajmuje się Agencja Garden of Words. 

 

 

1. Raport: „Eksploracja kategorii sieciowych pizzerii oraz potencjał rozwoju marki Da Grasso”, Zymetria, lipiec 2023 r. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.