Komunikaty PR

Dynamiczny rozwój rynku FMCG w Polsce

2024-05-27  |  06:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kucia
Infomedia Group Sp. z o.o.

ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/

 

Rynek FMCG (Fast Moving Consumer Goods – produkty szybkozbywalne) obejmuje codzienne produkty takie jak żywność, napoje, kosmetyki, produkty do sprzątania, alkohol i wyroby tytoniowe. W Polsce sektor ten przechodzi znaczącą transformację, napędzaną przez zmieniające się preferencje konsumentów oraz postpandemiczne zmiany nawyków zakupowych.


Polska liderem w produkcji FMCG

Polska jest jednym z głównych krajów w Europie w produkcji mięsa, zwłaszcza drobiu, mleka, warzyw i owoców. Ogólna sprzedaż detaliczna w kraju zanotowała wzrost o 6,1% w porównaniu do poprzedniego roku, z żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi jako dominującymi produktami, których sprzedaż wzrosła o 1,3%.

E-grocery i zdrowa żywność na fali wznoszącej

Jednym z kluczowych trendów jest rozwój sektora e-grocery, który zyskał na znaczeniu szczególnie w czasie pandemii. Konsumenci coraz częściej wybierają zakupy online, co prowadzi do wzrostu znaczenia platform takich jak Allegro oraz dedykowanych aplikacji do codziennych zakupów spożywczych, jak Glovo, Wolt czy Lisek app.

Wzrost zainteresowania zdrową żywnością i produktami ekologicznymi również jest widoczny. Chociaż Polacy wydają na żywność ekologiczną znacznie mniej niż średni Europejczyk (4 euro na osobę rocznie w porównaniu do 90-195 euro), prognozuje się roczny wzrost popytu na tego typu produkty o 20%.

Nowe segmenty: Nutraceutyka i EcoFood

Rosnącą popularność zdobywa nutraceutyką spożywcza. Konsumenci poszukują produktów bogatych w korzystne składniki odżywcze, dodatki dietetyczne, zioła i suplementy, które wspierają zdrowie i aktywność fizyczną.

Podobnie EcoFood zaczyna zajmować coraz większe miejsce na polskim rynku. Przewiduje się, że w dłuższej perspektywie popyt na żywność ekologiczną będzie dynamicznie rosnąć.

Wiodący detaliści FMCG

W Polsce najwyższe przychody w branży detalicznej FMCG osiągają sieci sklepów takie jak Jeronimo Martins (Biedronka), Lidl i Eurocash. Firmy te dominują rynek, dostosowując swoje strategie do zmieniających się potrzeb konsumentów.

Przyszłość rynku FMCG

Rynek FMCG w Polsce przechodzi dynamiczne zmiany, dostosowując się do nowych realiów i oczekiwań konsumentów. Zrównoważony rozwój, rozwój e-commerce oraz wykorzystanie big data to tylko niektóre z trendów, które kształtują przyszłość tego sektora. Dzięki nim polski rynek FMCG ma szansę na dalszy rozwój i umocnienie swojej pozycji w Europie.


O MarketHub: Założona w 2006 roku firma MarketHub specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych analiz rynkowych, wspierając dynamiczny rozwój przedsiębiorstw. Z sukcesem zrealizowali ponad 800 projektów, często angażując się w badania specjalistyczne, niszowe lub wyjątkowo skomplikowane, dla szerokiego spektrum branż. Ich usługi cieszą się uznaniem przede wszystkim wśród małych i średnich przedsiębiorstw z Polski oraz międzynarodowych rynków.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Infomedia Group Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców

Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.

Konsument

Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich

W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciudziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.

Zdrowie

Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych

W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.