Komunikaty PR

Dynamiczny rozwój rynku FMCG w Polsce

2024-05-27  |  06:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kucia
Infomedia Group Sp. z o.o.

ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/

 

Rynek FMCG (Fast Moving Consumer Goods – produkty szybkozbywalne) obejmuje codzienne produkty takie jak żywność, napoje, kosmetyki, produkty do sprzątania, alkohol i wyroby tytoniowe. W Polsce sektor ten przechodzi znaczącą transformację, napędzaną przez zmieniające się preferencje konsumentów oraz postpandemiczne zmiany nawyków zakupowych.


Polska liderem w produkcji FMCG

Polska jest jednym z głównych krajów w Europie w produkcji mięsa, zwłaszcza drobiu, mleka, warzyw i owoców. Ogólna sprzedaż detaliczna w kraju zanotowała wzrost o 6,1% w porównaniu do poprzedniego roku, z żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi jako dominującymi produktami, których sprzedaż wzrosła o 1,3%.

E-grocery i zdrowa żywność na fali wznoszącej

Jednym z kluczowych trendów jest rozwój sektora e-grocery, który zyskał na znaczeniu szczególnie w czasie pandemii. Konsumenci coraz częściej wybierają zakupy online, co prowadzi do wzrostu znaczenia platform takich jak Allegro oraz dedykowanych aplikacji do codziennych zakupów spożywczych, jak Glovo, Wolt czy Lisek app.

Wzrost zainteresowania zdrową żywnością i produktami ekologicznymi również jest widoczny. Chociaż Polacy wydają na żywność ekologiczną znacznie mniej niż średni Europejczyk (4 euro na osobę rocznie w porównaniu do 90-195 euro), prognozuje się roczny wzrost popytu na tego typu produkty o 20%.

Nowe segmenty: Nutraceutyka i EcoFood

Rosnącą popularność zdobywa nutraceutyką spożywcza. Konsumenci poszukują produktów bogatych w korzystne składniki odżywcze, dodatki dietetyczne, zioła i suplementy, które wspierają zdrowie i aktywność fizyczną.

Podobnie EcoFood zaczyna zajmować coraz większe miejsce na polskim rynku. Przewiduje się, że w dłuższej perspektywie popyt na żywność ekologiczną będzie dynamicznie rosnąć.

Wiodący detaliści FMCG

W Polsce najwyższe przychody w branży detalicznej FMCG osiągają sieci sklepów takie jak Jeronimo Martins (Biedronka), Lidl i Eurocash. Firmy te dominują rynek, dostosowując swoje strategie do zmieniających się potrzeb konsumentów.

Przyszłość rynku FMCG

Rynek FMCG w Polsce przechodzi dynamiczne zmiany, dostosowując się do nowych realiów i oczekiwań konsumentów. Zrównoważony rozwój, rozwój e-commerce oraz wykorzystanie big data to tylko niektóre z trendów, które kształtują przyszłość tego sektora. Dzięki nim polski rynek FMCG ma szansę na dalszy rozwój i umocnienie swojej pozycji w Europie.


O MarketHub: Założona w 2006 roku firma MarketHub specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych analiz rynkowych, wspierając dynamiczny rozwój przedsiębiorstw. Z sukcesem zrealizowali ponad 800 projektów, często angażując się w badania specjalistyczne, niszowe lub wyjątkowo skomplikowane, dla szerokiego spektrum branż. Ich usługi cieszą się uznaniem przede wszystkim wśród małych i średnich przedsiębiorstw z Polski oraz międzynarodowych rynków.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Infomedia Group Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.