Dzięki MLEKOVICIE utrzymuje się milion osób
Grupa MLEKOVITA umacnia się na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej m.in. dzięki skutecznej strategii, dokonywanym inwestycjom i rosnącemu eksportowi. Wszystko to nie byłoby jednak możliwe bez zaplecza osobowego – pracowników, dostawców i całego otoczenia biznesowego.
Grupa MLEKOVITA zatrudnia ok. 5 000 pracowników w 21 zakładach produkcyjnych firmy, 32 centrach dystrybucyjnych, 138 sklepach firmowych Mlekovitka oraz w 2 sklepach internetowych: mlekovitka.pl z szerokim asortymentem produktów i sba.com.pl z ofertą dla osób aktywnych. MLEKOVITA cały czas konsekwentnie się rozwija, inwestuje w nowe linie technologiczne, a w związku z tym na bieżąco, w zależności od aktualnych potrzeb, powiększa również zespół pracowników. Na jej pozycję rynkową pracuje także 15 tysięcy rolników – dostawców najlepszego surowca, bez którego nie byłaby możliwa produkcja ponad 1000 najwyższej jakości wyrobów i nieustanny rozwój asortymentu, wytwarzanego na ponad 180 liniach produkcyjnych.
– MLEKOVITA ściśle współdziała z szeregiem firm: dostawców surowców i półproduktów wykorzystywanych w produkcji, dostawców opakowań, rozwiązań technicznych i technologicznych oraz dostawców różnego rodzaju usług. Nieustanne inwestowanie z myślą o przyszłości, rozbudowa zakładów i linii produkcyjnych oraz systemu handlowo-logistycznego – dzięki prowadzonej działalności MLEKOVITA pośrednio zapewnia też pracę w swoim otoczeniu biznesowym: w firmach będących jej dostawcami i podwykonawcami – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Szacujemy, że dynamiczny rozwój całej Grupy MLEKOVITA pozwala utrzymać się ok. milionowi osób. Co ważne, również podczas pandemii nasza firma nie zwolniła tempa, utrzymując stabilne zatrudnienie i dając utrzymanie współpracującym z nią przedsiębiorstwom – podkreśla.
Świetne wyniki, w tym historyczny poziom 5,6 mld złotych przychodów w ubiegłym roku, Grupa MLEKOVITA zawdzięcza w dużej mierze zaangażowanym pracownikom i dostawcom mleka. W zeszłym roku uruchomiona została pierwsza w Polsce linia technologiczna do produkcji batoników twarogowych w zakładzie w Pilicy, a także linia do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku w zakładzie w Świeciu. Pomimo pandemii firma cały czas inwestuje – obecnie powstają duże inwestycje, w tym największy magazyn logistyczny w mleczarstwie o powierzchni ponad 1 hektara.
MLEKOVITA inwestuje w najlepszą i profesjonalną kadrę pracowniczą, kursy i szkolenia oraz wspiera dostawców mleka, oferując im m.in. doradztwo ekspertów, z myślą o dbałości o najwyższą jakość skupowanego surowca. Praca w zakładach Grupy MLEKOVITA to nie tylko duma i prestiż z zatrudnienia w renomowanej firmie, możliwość bycia częścią wielkiej mlecznej rodziny najbardziej uznanej polskiej marki spożywczej oraz największej grupy mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej. Pozycja firmy na rynku zapewnia bowiem poczucie bezpieczeństwa, stabilizację finansową i stabilność zatrudnienia nawet w czasach kryzysu. Ponadto, dbając o rozwój kadry pracowniczej, firma daje możliwość doszkalania podczas kursów i szkoleń, a programy motywacyjne są kierowane do wszystkich jej pracowników. Dzięki temu zespół jest na bieżąco z najnowocześniejszymi technikami i technologiami, co przekłada się na wysoki poziom obsługi i dbałość o najwyższą jakość oferowanych produktów.
Wszystko to sprawia, że jako pracodawca Grupa MLEKOVITA jest regularnie nagradzana. Zdobyła m.in. tytuły TOP Pracodawca Polski Wschodniej (2015) i Pracodawca Godny Zaufania (2018). Znalazła się także w zestawieniu Najlepsi Pracodawcy, przygotowanym przez redakcję Gazety Finansowej (2020). Ostatnio zaś firma została uhonorowana tytułem Poland’s Best Employers 2021 w rankingu miesięcznika Forbes i firmy badawczej Statista, uwzględniającym 300 firm o wybitnych osiągnięciach w zakresie HR, działających w Polsce.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.