Ekspansja Green Factory w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
Spółka Green Factory została większościowym udziałowcem wiodącej na rynku litewskim firmy UAB Salpronė.Tym samym lider w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem produkcji świeżych, mytych, paczkowanych warzyw i dań gotowych, poszerza obszar działalności o kraje bałtyckie i po raz kolejny udowadnia konsekwencję w realizacji strategii, której celem jest umacnianie pozycji spółki w regionie.
UAB Salpronė to nowoczesna firma z okolic Kowna, która, podobnie jak Green Factory, zajmuje się przede wszystkim przygotowywaniem mieszanek sałat i mono warzyw. Połączenie sił tożsamych pod względem działalności przedsiębiorstw stanowi szansę na dynamiczne poszerzanie i uatrakcyjnianie oferty dla klientów.
Konsolidacja na rzecz rozwoju
– Firma UAB Salpronė od kilkunastu lat była partnerem handlowym jednej ze spółek działających w ramach grupy kapitałowej Green Holding, do której należy również Green Factory. Postanowiliśmy połączyć swoje siły na nowych rynkach, w myśl zasady „razem możemy więcej”. Bardzo się cieszymy z tej transakcji, bo widzimy wiele obustronnych korzyści, m.in. wymianę doświadczeń, która z pewnością zaowocuje jeszcze lepszym odpowiadaniem na potrzeby konsumentów – mówi Artur Rytel, właściciel i Prezes Zarządu Green Holding.
Przejmując zarządzanie spółką UAB Salpronė, Green Factory poszerza swój obszar działania nie tylko o Litwę, ale także o kraje nadbałtyckie tj. Łotwę i Estonię, gdzie UAB Salpronė prowadzi sprzedaż.
Dla zwiększenia efektywności pracy spółka planuje unifikację procesów oraz wypracowanie jednolitych standardów we wszystkich zakładach, przy jednoczesnym poszanowaniu istniejących w poszczególnych lokalizacjach zasobów.
Konsekwentny wzrost rynkowy
Green Factory to nowoczesne zakłady produkcyjne, działające na terenie Polski, Niemiec i Ukrainy. Przedsiębiorstwo prowadzi sprzedaż do sieci handlowych, branży HoReCa oraz na eksport. Jest również globalnym dostawcą sieci restauracji McDonald’s. W 2006 r. firma powołała do życia Fit & Easy – markę, która jako pierwsza w Polsce oferowała asortyment świeżych, umytych i pociętych warzyw oraz gotowych sałatek. Nadrzędną cechą tych produktów jest ich różnorodność, która nieustannie inspiruje kulinarnie konsumentów. Fit & Easy to dziś niekwestionowany lider rynkowy w kategorii świeżych, mytych warzyw w Polsce.
Połączenie sił z UAB Salpronė to nie pierwsza tego typu transakcja polskiego przedsiębiorstwa. Początkowym krokiem do rozwoju w regionie był zakup fabryki Fino Verde na Ukrainie w 2019 roku. Teraz, po niespełna dwóch latach, Green Factory poszerza obszar działania o kolejne kraje. Mając fabrykę na Ukrainie i Litwie firma zyskuje również możliwość wejścia na Białoruś zamykając tym samym plany rozwoju na Wschodzie.
Zgodnie z ideą konsolidacji na rynku Europy Środkowo-Wschodniej zarząd spółki Green Factory podkreśla, że na decyzję o podjętych działaniach wpłynęła zajmowana przez firmę pozycja lidera, która zobowiązuje i motywuje do dalszego rozwoju.
Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju
Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty
Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.