Ekspansja Green Factory w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
Spółka Green Factory została większościowym udziałowcem wiodącej na rynku litewskim firmy UAB Salpronė.Tym samym lider w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem produkcji świeżych, mytych, paczkowanych warzyw i dań gotowych, poszerza obszar działalności o kraje bałtyckie i po raz kolejny udowadnia konsekwencję w realizacji strategii, której celem jest umacnianie pozycji spółki w regionie.
UAB Salpronė to nowoczesna firma z okolic Kowna, która, podobnie jak Green Factory, zajmuje się przede wszystkim przygotowywaniem mieszanek sałat i mono warzyw. Połączenie sił tożsamych pod względem działalności przedsiębiorstw stanowi szansę na dynamiczne poszerzanie i uatrakcyjnianie oferty dla klientów.
Konsolidacja na rzecz rozwoju
– Firma UAB Salpronė od kilkunastu lat była partnerem handlowym jednej ze spółek działających w ramach grupy kapitałowej Green Holding, do której należy również Green Factory. Postanowiliśmy połączyć swoje siły na nowych rynkach, w myśl zasady „razem możemy więcej”. Bardzo się cieszymy z tej transakcji, bo widzimy wiele obustronnych korzyści, m.in. wymianę doświadczeń, która z pewnością zaowocuje jeszcze lepszym odpowiadaniem na potrzeby konsumentów – mówi Artur Rytel, właściciel i Prezes Zarządu Green Holding.
Przejmując zarządzanie spółką UAB Salpronė, Green Factory poszerza swój obszar działania nie tylko o Litwę, ale także o kraje nadbałtyckie tj. Łotwę i Estonię, gdzie UAB Salpronė prowadzi sprzedaż.
Dla zwiększenia efektywności pracy spółka planuje unifikację procesów oraz wypracowanie jednolitych standardów we wszystkich zakładach, przy jednoczesnym poszanowaniu istniejących w poszczególnych lokalizacjach zasobów.
Konsekwentny wzrost rynkowy
Green Factory to nowoczesne zakłady produkcyjne, działające na terenie Polski, Niemiec i Ukrainy. Przedsiębiorstwo prowadzi sprzedaż do sieci handlowych, branży HoReCa oraz na eksport. Jest również globalnym dostawcą sieci restauracji McDonald’s. W 2006 r. firma powołała do życia Fit & Easy – markę, która jako pierwsza w Polsce oferowała asortyment świeżych, umytych i pociętych warzyw oraz gotowych sałatek. Nadrzędną cechą tych produktów jest ich różnorodność, która nieustannie inspiruje kulinarnie konsumentów. Fit & Easy to dziś niekwestionowany lider rynkowy w kategorii świeżych, mytych warzyw w Polsce.
Połączenie sił z UAB Salpronė to nie pierwsza tego typu transakcja polskiego przedsiębiorstwa. Początkowym krokiem do rozwoju w regionie był zakup fabryki Fino Verde na Ukrainie w 2019 roku. Teraz, po niespełna dwóch latach, Green Factory poszerza obszar działania o kolejne kraje. Mając fabrykę na Ukrainie i Litwie firma zyskuje również możliwość wejścia na Białoruś zamykając tym samym plany rozwoju na Wschodzie.
Zgodnie z ideą konsolidacji na rynku Europy Środkowo-Wschodniej zarząd spółki Green Factory podkreśla, że na decyzję o podjętych działaniach wpłynęła zajmowana przez firmę pozycja lidera, która zobowiązuje i motywuje do dalszego rozwoju.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.