Fabryka Danone w Bieruniu z nagrodą Lean Diamonds Awards
24/7 Communication
ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
alicja.wincenciuk|247.com.pl| |alicja.wincenciuk|247.com.pl
+48 731 940 247
https://247.com.pl/
Fabryka serków i jogurtów Danone w Bieruniu otrzymała prestiżową, międzynarodową nagrodę Lean Diamonds Awards 2023 za wdrożenie nowoczesnych procesów produkcyjnych, w tym zaawansowanych rozwiązań cyfrowych. Bieruńska fabryka to wiodący ośrodek produkcyjny Danone w Europie, który przetwarza mleko z polskich gospodarstw, a powstające tu produkty trafiają na rynek krajowy i do przeszło dwudziestu innych krajów. Rozwój skali działania idzie w parze z działaniami na rzecz środowiska, lokalnej społeczności i regionu.
Konkurs Lean Diamonds Awards nagradza najciekawsze rozwiązania z zakresu lean manufacturing – czyli optymalizujących procesy w firmach. W ostatniej edycji zgłoszono rozwiązania wprowadzone w 70 firmach z całego świata. Do ścisłego finału zakwalifikowało się 12 organizacji – w tym zakład produkcyjny Danone w Bieruniu, któremu przyznano nagrodę główną w kategorii Lean Digital. Nagrodę wręczono podczas gali, która odbyła się w Mediolanie. Jury wzięło pod uwagę wykorzystanie rozwiązań cyfrowych w procesach wytwarzania, w tym m.in. w zakresie podnoszenia efektywności, rozwiązywania problemów, czy zarządzania komunikacją. – Nagroda Lean Diamonds Awards to ogromne wyróżnienie dla fabryki Danone w Bieruniu, wyraz uznania dla naszej strategicznej wizji i dobrze zaprojektowanych procesów. Jest to efekt zaangażowania całego zespołu fabryki w rozwijanie rozwiązań Lean i zapewnienie ciągłego doskonalenia. To także duża motywacja do dalszej pracy – komentuje Robert Eliasz, dyrektor zakładu produkcyjnego Danone w Bieruniu.
Cyfryzacja na najwyższym poziomie
Jakie innowacyjne rozwiązania stosowane w fabryce w Bieruniu zachwyciły zagranicznych ekspertów? Między innymi wspieranie codziennej pracy operatorów poprzez wykorzystanie rozwiązań cyfrowych. Przekłada się to na szybkość reakcji i zwiększenie bezpieczeństwa. Automatycznie generowane odczyty wskazują operatorowi miejsce wystąpienia ewentualnego problemu lub zwracają uwagę na ryzyko jego powstania. Technologia prześciga również oko ludzkie w wykrywaniu zatrzymań maszyn – takie informacje są wyświetlane na monitorach w czasie rzeczywistym, a więc szybciej niż ktokolwiek byłby w stanie je zauważyć. – Fabryka w Bieruniu posiada zaawansowane rozwiązania, ale też potencjał dalszego doskonalenia tych rozwiązań pod kątem ,,Przemysłu 4.0”, stąd wdrażanie kolejnych innowacji. Nieustannie dążymy do upraszczania procesów i przyniesienia jeszcze większej wartości dodanej, działając w duchu Lean i koncentrując się na ciągłym doskonaleniu – podsumowuje Magdalena Soból, kierownik ds. technologii cyfrowych w Danone.
Tego rodzaju rozwiązań wprowadzono wiele, a ciągłe rozszerzanie ich skali pozwala efektywniej zarządzać przepływem informacji, co przekłada się na szybkość reakcji i zwiększenie bezpieczeństwa na wszystkich etapach wytwarzania produktów mlecznych.
Lokalne działania – globalny wpływ
Fabryka w Bieruniu to kluczowy ośrodek produkcyjny Danone w Europie, przetwarza mleko pochodzące z polskich gospodarstw, a powstające tu produkty trafiają nie tylko do polskich sklepów, ale również są eksportowane łącznie do ponad 20 krajów – w tym do Stanów Zjednoczonych. Zakład to również znaczący pracodawca w regionie, angażujący się w działania społeczne.
Fabryka jest ceniona za innowacyjność i rozwiązania z zakresu ochrony środowiska, m.in. za sprawnie funkcjonujący system zarządzania środowiskowego ISO 14001, wysokie wskaźniki odzysku i recyklingu odpadów – aż 100% odpadów żywnościowych generowanych w fabryce w Bieruniu trafia do recyklingu lub odzysku. Zaś energia elektryczna, z jakiej korzysta fabryka w 100% pochodzi ze źródeł odnawialnych[1]. W 2019 roku zakład otrzymał tytuł Fabryki Roku, a w listopadzie 2023 r., został uhonorowany przez Burmistrza Miasta Bierunia nagrodą Bieruńskiego Utopca w kategorii społeczna odpowiedzialność biznesu za szczególne osiągnięcia na rzecz lokalnej społeczności.
[1] Na podstawie PPA (Power Purchase Agreement) i GO (Guarantee of Origin)

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.