Firma Tarczyński świętuje jubileusz 30-lecia działalności
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich firm – Tarczyński S.A. w lutym obchodzi swój jubileusz, dołączając do grona 30-latków. 26 lutego 1991 roku uruchomiona została oficjalnie produkcja wyrobów wędliniarskich, rozpoczynająca drogę w budowaniu silnego, rodzinnego przedsiębiorstwa. Po 30 latach portfolio produktowe tej innowacyjnej i nowoczesnej, polskiej marki tworzą wysokiej jakości wędliny, kabanosy, parówki oraz przekąski białkowe dystrybuowane do 30 krajów świata położonych na 3 kontynentach.
Początki najpopularniejszej marki kabanosów w Polsce
Dokładnie 30 lat temu Elżbieta i Jacek Tarczyńscy – założyciele marki – zaczęli realizować swoje marzenie, rozpoczynając produkcję wyrobów mięsnych sygnowanych ich nazwiskiem.
– Historia naszej firmy rozpoczęła się w 1991 roku, gdy żona namówiła mnie do zainwestowania w maszyny do przerobu mięsa. To dało początek intensywnej produkcji pierwszych produktów. Z biegiem czasu rozbudowywaliśmy portfolio, a co za tym idzie, całe przedsiębiorstwo. Już na samym początku założyliśmy, że liczy się nie ilość, a jakość, dlatego też skoncentrowaliśmy się na kabanosach, które w latach 90. uchodziły za produkt luksusowy – opowiada Jacek Tarczyński, prezes firmy.
Marka Tarczyński szybko przechodziła przez kolejne etapy rozwoju. Od sklepu firmowego (1991), przez Zakład Przetwórstwa Mięsnego w Trzebnicy (1996-2006), do zaawansowanego technologicznie i rozbudowanego zakładu w Ujeźdźcu Małym, który od 2007 jest siedzibą firmy. W działalność rodzinnej firmy zaangażowani są nie tylko jej twórcy, ale również dwaj synowie – Tomasz i Dawid Tarczyńscy.
Strategia rozwoju i międzynarodowa ekspansja
Firma Tarczyński od początku postawiła na przekąski premium, co pozwoliło jej zdobywać polski rynek i stać się najpopularniejszą marką kabanosów w Polsce, z 78%* udziałem w tej kategorii. Marka stale poszukuje nowych segmentów rynku wprowadzając innowacyjne, pełnowartościowe produkty, tym samym realizując jej misję, którą jest inspirowanie do mądrego odżywiania, żeby zmieniać życie na lepsze.
Tylko w ostatnich latach na rynku pojawiło się wiele nowości: kolejne produkty linii Tarczyński Naturalnie wyróżniające się prostym, naturalnym składem, linia produktów dla osób aktywnych – Tarczyński Protein oraz suszone Chipsy Mięsne. Ostatnią nowością i jednocześnie wyrazem zmian w podejściu do rynku i konsumenta jest premiera linii Tarczyński Rośl-Inne – produktów na bazie roślin „Bez kęsa mięsa”.
Obecnie celem strategicznym firmy jest ekspansja zagraniczna i zdobycie pozycji światowego lidera w przekąskach białkowych. Firma już teraz posiada własne laboratorium, rozbudowany dział jakości oraz jeden z najbardziej nowoczesnych parków maszynowych w Europie.
*Tarczyński za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), Sprzedaż wartościowa, segment kabanosów paczkowanych z wyłączeniem Marek Własnych sieci handlowych, okres skumulowany: styczeń-grudzień 2020.
Społeczne odpowiedzialność biznesu (CSR)
Firma Tarczyński od lat podejmuje wiele prospołecznych i proekologicznych działań, wiedząc, jak znaczący wpływ na nasze życie ma zrównoważony rozwój i odpowiedzialność za środowisko naturalne. W 2020 roku działania te zostały ujęte w zintegrowaną strategię społecznej odpowiedzialności biznesu TarczynskiLepiej.pl, powiązaną ściśle z ideą marki – „Jesz lepiej, żyjesz lepiej”.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.