FRoSTA angażuje się w działania na rzecz lokalnej społeczności
FRoSTA, znany producent mrożonych warzyw i dań, aktywnie angażuje się w działania na rzecz społeczności lokalnej i ochrony środowiska. W 2023 roku firma zrealizowała szereg inicjatyw w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, podkreślając swoje zaangażowanie w budowanie zrównoważonej, bioróżnorodnej przyszłości.
Wśród najistotniejszych działań znajdują się znaczące inwestycje w odnawialne źródła energii, jak również projekty dotyczące ochrony pszczół i rozwój zielonych terenów oraz wsparcie potrzebujących.
FRoSTA znacząco zwiększyła swoje zaangażowanie w odnawialne źródła energii, powiększając w 2023 r. powierzchnię paneli fotowoltaicznych ponad sześciokrotnie do 2655 m², o mocy 500 kWP. Energia pochodząca z tej instalacji służy do zasilania chłodni i fabryki, a w momencie osiągnięcia maksymalnej produkcji energii mogą zaspokoić nawet 30% całkowitego zapotrzebowania na moc.
W jednej z pasiek pod Toruniem FRoSTA postawiła 8 uli, zapewniając ich mieszkańcom kompleksową opiekę. W 2023 roku pszczoły wyprodukowały aż 45 kg miodu. Co więcej, na terenie sąsiadującym z siedzibą FRoSTY w bydgoskim Brdyujściu, firma zasadziła ponad 700 m² polnych kwiatów, tworząc siedlisko dla dzikich zapylaczy i wspierając lokalny ekosystem.
Ponadto, w 2023 roku FRoSTA przekazała prawie 10 ton żywności lokalnym organizacjom pożytku publicznego, wspierając najbardziej potrzebujących w społeczności.
– Wierzymy, że odpowiedzialność biznesu wykracza poza dostarczanie wysokiej jakości produktów. We FRoŚCIE dążymy do tego, aby nasze działania miały realny i pozytywny wpływ na lokalną społeczność oraz środowisko, które nas otacza. Każdy projekt, od pasiek po fotowoltaikę, to krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią pozytywnych zmian zachodzących w społeczeństwie. Pragniemy kontynuować naszą misję również w nadchodzących latach – podkreśla Aleksandra Wysocka, Dyrektor Marketingu FRoSTY na Polskę i kraje CEE.
W ramach dążeń do zrównoważonej produkcji FRoSTA ogranicza stosowanie pestycydów w konwencjonalnych uprawach, obniżając ich użycie do 2/3 poniżej wymogów prawnych. Firma regularnie audytuje swoich dostawców, dbając o przestrzeganie tych wytycznych. Co więcej, FRoSTA wykorzystuje ryby z certyfikatem zrównoważonego rozwoju MSC, dzięki czemu ma pewność, że ryby w produktach FRoSTY pochodzą wyłącznie z dobrze zarządzanych łowisk, które nie szkodzą morzom i oceanom.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez instytut badawczy SW Research na zlecenie FRoSTY, aż 81% mieszkańców miast czuje potrzebę bliskiego kontaktu z naturą i spędzania czasu na świeżym powietrzu. Z tego względu FRoSTA stworzyła ogród społeczny we współpracy z IX Liceum Ogólnokształcącym im. T. Nowakowskiego w Bydgoszczy.
– Ogród jest naszą dumą i wizytówką. To miejsce, w którym łączymy edukację o przyrodzie z rekreacją i integracją społeczności szkolnej. Uczymy uczniów dbałości o środowisko – każda klasa pielęgnuje własne skrzynie z warzywami i ziołami. Dzięki temu zwracamy większą uwagę na znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz świadomego wyboru tego, co spożywamy. Plony z naszego ogrodu są wykorzystywane w stołówce szkolnej, co dodatkowo uświadamia uczniów o wartości zdrowego odżywiania. W ciepłe miesiące ogród staje się ulubionym miejscem spędzania przerw. Pod koniec roku lekcje często przenosimy na zewnątrz, co umożliwia naukę w otoczeniu natury. Organizujemy również warsztaty ekologiczne i zajęcia terenowe, wspierane przez różne fundacje. Mogę śmiało powiedzieć, że ogród stał się sercem naszej społeczności szkolnej, integrując uczniów, nauczycieli i rodziców – mówi Anna Stegienka, wicedyrektor IX Liceum Ogólnokształcącym im. T. Nowakowskiego w Bydgoszczy.
Ponadto dodaje, że FRoSTA jest najbardziej zaangażowanym przyjacielem ogrodu. Jej wsparcie wykracza poza aspekty finansowe, ponieważ pracownicy FRoSTY, angażując się jako wolontariusze, wspólnie z nauczycielami i uczniami, troszczą się o rośliny zasadzone w ogrodzie.
FRoSTA to marka mrożonych produktów rybnych, warzyw i dań gotowych. Bestelllerem FRoSTY od lat pozostają Złote paluszki rybne, ale w portfolio marki znajdują się także warzywa na patelnię, ryby z pieca, gotowe dania z ryżem czy makaronem. Produkty FRoSTY powstają zgodnie z filozofią 100% naturalnego smaku – w ich składzie nie ma żadnych dodatków do żywności. Firma posiada certyfikaty ISO 9001, IFS oraz BRC. W swojej fabryce w Bydgoszczy zatrudnia około 600 pracowników. FRoSTA należy do międzynarodowej grupy FRoSTA AG z siedzibą w Niemczech. Produkty FRoSTY trafiają do konsumentów w wielu europejskich krajach, m.in. do Niemiec, Włoch, Austrii czy Węgier.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.