Komunikaty PR

FRoSTA angażuje się w działania na rzecz lokalnej społeczności

2024-01-25  |  13:20

FRoSTA, znany producent mrożonych warzyw i dań, aktywnie angażuje się w działania na rzecz społeczności lokalnej i ochrony środowiska. W 2023 roku firma zrealizowała szereg inicjatyw w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, podkreślając swoje zaangażowanie w budowanie zrównoważonej, bioróżnorodnej przyszłości.

Wśród najistotniejszych działań znajdują się znaczące inwestycje w odnawialne źródła energii, jak również projekty dotyczące ochrony pszczół i rozwój zielonych terenów oraz wsparcie potrzebujących.

FRoSTA znacząco zwiększyła swoje zaangażowanie w odnawialne źródła energii, powiększając w 2023 r. powierzchnię paneli fotowoltaicznych ponad sześciokrotnie do 2655 m², o mocy 500 kWP. Energia pochodząca z tej instalacji służy do zasilania chłodni i fabryki, a w momencie osiągnięcia maksymalnej produkcji energii mogą zaspokoić nawet 30% całkowitego zapotrzebowania na moc.

W jednej z pasiek pod Toruniem FRoSTA postawiła 8 uli, zapewniając ich mieszkańcom kompleksową opiekę. W 2023 roku pszczoły wyprodukowały aż 45 kg miodu. Co więcej, na terenie sąsiadującym z siedzibą FRoSTY w bydgoskim Brdyujściu, firma zasadziła ponad 700 m² polnych kwiatów, tworząc siedlisko dla dzikich zapylaczy i wspierając lokalny ekosystem.

Ponadto, w 2023 roku FRoSTA przekazała prawie 10 ton żywności lokalnym organizacjom pożytku publicznego, wspierając najbardziej potrzebujących w społeczności.

Wierzymy, że odpowiedzialność biznesu wykracza poza dostarczanie wysokiej jakości produktów. We FRoŚCIE dążymy do tego, aby nasze działania miały realny i pozytywny wpływ na lokalną społeczność oraz środowisko, które nas otacza. Każdy projekt, od pasiek po fotowoltaikę, to krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią pozytywnych zmian zachodzących w społeczeństwie. Pragniemy kontynuować naszą misję również w nadchodzących latach podkreśla Aleksandra Wysocka, Dyrektor Marketingu FRoSTY na Polskę i kraje CEE.

W ramach dążeń do zrównoważonej produkcji FRoSTA ogranicza stosowanie pestycydów w konwencjonalnych uprawach, obniżając ich użycie do 2/3 poniżej wymogów prawnych. Firma regularnie audytuje swoich dostawców, dbając o przestrzeganie tych wytycznych. Co więcej, FRoSTA wykorzystuje ryby z certyfikatem zrównoważonego rozwoju MSC, dzięki czemu ma pewność, że ryby w produktach FRoSTY pochodzą wyłącznie z dobrze zarządzanych łowisk, które nie szkodzą morzom i oceanom.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez instytut badawczy SW Research na zlecenie FRoSTY, aż 81% mieszkańców miast czuje potrzebę bliskiego kontaktu z naturą i spędzania czasu na świeżym powietrzu. Z tego względu FRoSTA stworzyła ogród społeczny we współpracy z IX Liceum Ogólnokształcącym im. T. Nowakowskiego w Bydgoszczy.

Ogród jest naszą dumą i wizytówką. To miejsce, w którym łączymy edukację o przyrodzie z rekreacją i integracją społeczności szkolnej. Uczymy uczniów dbałości o środowisko – każda klasa pielęgnuje własne skrzynie z warzywami i ziołami. Dzięki temu zwracamy większą uwagę na znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz świadomego wyboru tego, co spożywamy. Plony z naszego ogrodu są wykorzystywane w stołówce szkolnej, co dodatkowo uświadamia uczniów o wartości zdrowego odżywiania. W ciepłe miesiące ogród staje się ulubionym miejscem spędzania przerw. Pod koniec roku lekcje często przenosimy na zewnątrz, co umożliwia naukę w otoczeniu natury. Organizujemy również warsztaty ekologiczne i zajęcia terenowe, wspierane przez różne fundacje. Mogę śmiało powiedzieć, że ogród stał się sercem naszej społeczności szkolnej, integrując uczniów, nauczycieli i rodziców mówi Anna Stegienka, wicedyrektor IX Liceum Ogólnokształcącym im. T. Nowakowskiego w Bydgoszczy.

Ponadto dodaje, że FRoSTA jest najbardziej zaangażowanym przyjacielem ogrodu. Jej wsparcie wykracza poza aspekty finansowe, ponieważ pracownicy FRoSTY, angażując się jako wolontariusze, wspólnie z nauczycielami i uczniami, troszczą się o rośliny zasadzone w ogrodzie.

 


FRoSTA to marka mrożonych produktów rybnych, warzyw i dań gotowych. Bestelllerem FRoSTY od lat pozostają Złote paluszki rybne, ale w portfolio marki znajdują się także warzywa na patelnię, ryby z pieca, gotowe dania z ryżem czy makaronem. Produkty FRoSTY powstają zgodnie z filozofią 100% naturalnego smaku – w ich składzie nie ma żadnych dodatków do żywności. Firma posiada certyfikaty ISO 9001, IFS oraz BRC. W swojej fabryce w Bydgoszczy zatrudnia około 600 pracowników. FRoSTA należy do międzynarodowej grupy FRoSTA AG z siedzibą w Niemczech. Produkty FRoSTY trafiają do konsumentów w wielu europejskich krajach, m.in. do Niemiec, Włoch, Austrii czy Węgier. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Wiosenne nowości WSP „Społem” Biuro prasowe
2024-05-08 | 01:00

Wiosenne nowości WSP „Społem”

Na sklepowe półki trafiły dwa nowe sosy produkowane przez WSP „Społem”. Sos Kielecki prażona cebulka oraz Sos Kielecki sałatkowy z oliwkami idealnie komponują się z
Przemysł spożywczy Queris rozpoczyna kampanię MESOZOIK. Nowa era produkcji
2024-05-07 | 13:30

Queris rozpoczyna kampanię "MESOZOIK. Nowa era produkcji"

Producent i dostawca systemu Queris MES oraz innych rozwiązań dla produkcji, rozpoczął szeroką kampanię kierowaną do producentów branży spożywczej i FMCG. W ramach działań
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.

Infrastruktura

Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego

21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.

Prawo

Społeczne agencje najmu w Polsce dopiero raczkują. Część gmin widzi w nich szansę na walkę z wyludnieniem

W Polsce zawiązało się już i rozpoczyna działalność kilkanaście społecznych agencji najmu, kolejnych kilkanaście jest w trakcie powstawania. To niewiele jak na niemal 2,5 tys. gmin w kraju, jednak eksperci widzą w tym rozwiązaniu duży potencjał. Jak podkreślają, może to być szansa zwłaszcza dla miast średniej wielkości, by walczyć ze zjawiskiem wyludniania. Społeczne agencje najmu we współpracy z gminami pośredniczą w wynajmie mieszkań – gminnych bądź należących do prywatnych właścicieli­ – osobom, których zarobki nie pozwalają na rynkowy najem, ale nie kwalifikują ich też do otrzymania mieszkania socjalnego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.