FRoSTA angażuje się w działania na rzecz lokalnej społeczności
FRoSTA, znany producent mrożonych warzyw i dań, aktywnie angażuje się w działania na rzecz społeczności lokalnej i ochrony środowiska. W 2023 roku firma zrealizowała szereg inicjatyw w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, podkreślając swoje zaangażowanie w budowanie zrównoważonej, bioróżnorodnej przyszłości.
Wśród najistotniejszych działań znajdują się znaczące inwestycje w odnawialne źródła energii, jak również projekty dotyczące ochrony pszczół i rozwój zielonych terenów oraz wsparcie potrzebujących.
FRoSTA znacząco zwiększyła swoje zaangażowanie w odnawialne źródła energii, powiększając w 2023 r. powierzchnię paneli fotowoltaicznych ponad sześciokrotnie do 2655 m², o mocy 500 kWP. Energia pochodząca z tej instalacji służy do zasilania chłodni i fabryki, a w momencie osiągnięcia maksymalnej produkcji energii mogą zaspokoić nawet 30% całkowitego zapotrzebowania na moc.
W jednej z pasiek pod Toruniem FRoSTA postawiła 8 uli, zapewniając ich mieszkańcom kompleksową opiekę. W 2023 roku pszczoły wyprodukowały aż 45 kg miodu. Co więcej, na terenie sąsiadującym z siedzibą FRoSTY w bydgoskim Brdyujściu, firma zasadziła ponad 700 m² polnych kwiatów, tworząc siedlisko dla dzikich zapylaczy i wspierając lokalny ekosystem.
Ponadto, w 2023 roku FRoSTA przekazała prawie 10 ton żywności lokalnym organizacjom pożytku publicznego, wspierając najbardziej potrzebujących w społeczności.
– Wierzymy, że odpowiedzialność biznesu wykracza poza dostarczanie wysokiej jakości produktów. We FRoŚCIE dążymy do tego, aby nasze działania miały realny i pozytywny wpływ na lokalną społeczność oraz środowisko, które nas otacza. Każdy projekt, od pasiek po fotowoltaikę, to krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią pozytywnych zmian zachodzących w społeczeństwie. Pragniemy kontynuować naszą misję również w nadchodzących latach – podkreśla Aleksandra Wysocka, Dyrektor Marketingu FRoSTY na Polskę i kraje CEE.
W ramach dążeń do zrównoważonej produkcji FRoSTA ogranicza stosowanie pestycydów w konwencjonalnych uprawach, obniżając ich użycie do 2/3 poniżej wymogów prawnych. Firma regularnie audytuje swoich dostawców, dbając o przestrzeganie tych wytycznych. Co więcej, FRoSTA wykorzystuje ryby z certyfikatem zrównoważonego rozwoju MSC, dzięki czemu ma pewność, że ryby w produktach FRoSTY pochodzą wyłącznie z dobrze zarządzanych łowisk, które nie szkodzą morzom i oceanom.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez instytut badawczy SW Research na zlecenie FRoSTY, aż 81% mieszkańców miast czuje potrzebę bliskiego kontaktu z naturą i spędzania czasu na świeżym powietrzu. Z tego względu FRoSTA stworzyła ogród społeczny we współpracy z IX Liceum Ogólnokształcącym im. T. Nowakowskiego w Bydgoszczy.
– Ogród jest naszą dumą i wizytówką. To miejsce, w którym łączymy edukację o przyrodzie z rekreacją i integracją społeczności szkolnej. Uczymy uczniów dbałości o środowisko – każda klasa pielęgnuje własne skrzynie z warzywami i ziołami. Dzięki temu zwracamy większą uwagę na znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz świadomego wyboru tego, co spożywamy. Plony z naszego ogrodu są wykorzystywane w stołówce szkolnej, co dodatkowo uświadamia uczniów o wartości zdrowego odżywiania. W ciepłe miesiące ogród staje się ulubionym miejscem spędzania przerw. Pod koniec roku lekcje często przenosimy na zewnątrz, co umożliwia naukę w otoczeniu natury. Organizujemy również warsztaty ekologiczne i zajęcia terenowe, wspierane przez różne fundacje. Mogę śmiało powiedzieć, że ogród stał się sercem naszej społeczności szkolnej, integrując uczniów, nauczycieli i rodziców – mówi Anna Stegienka, wicedyrektor IX Liceum Ogólnokształcącym im. T. Nowakowskiego w Bydgoszczy.
Ponadto dodaje, że FRoSTA jest najbardziej zaangażowanym przyjacielem ogrodu. Jej wsparcie wykracza poza aspekty finansowe, ponieważ pracownicy FRoSTY, angażując się jako wolontariusze, wspólnie z nauczycielami i uczniami, troszczą się o rośliny zasadzone w ogrodzie.
FRoSTA to marka mrożonych produktów rybnych, warzyw i dań gotowych. Bestelllerem FRoSTY od lat pozostają Złote paluszki rybne, ale w portfolio marki znajdują się także warzywa na patelnię, ryby z pieca, gotowe dania z ryżem czy makaronem. Produkty FRoSTY powstają zgodnie z filozofią 100% naturalnego smaku – w ich składzie nie ma żadnych dodatków do żywności. Firma posiada certyfikaty ISO 9001, IFS oraz BRC. W swojej fabryce w Bydgoszczy zatrudnia około 600 pracowników. FRoSTA należy do międzynarodowej grupy FRoSTA AG z siedzibą w Niemczech. Produkty FRoSTY trafiają do konsumentów w wielu europejskich krajach, m.in. do Niemiec, Włoch, Austrii czy Węgier.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.