Komunikaty PR

FRoSTA angażuje się w działania na rzecz lokalnej społeczności

2024-01-25  |  13:20

FRoSTA, znany producent mrożonych warzyw i dań, aktywnie angażuje się w działania na rzecz społeczności lokalnej i ochrony środowiska. W 2023 roku firma zrealizowała szereg inicjatyw w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, podkreślając swoje zaangażowanie w budowanie zrównoważonej, bioróżnorodnej przyszłości.

Wśród najistotniejszych działań znajdują się znaczące inwestycje w odnawialne źródła energii, jak również projekty dotyczące ochrony pszczół i rozwój zielonych terenów oraz wsparcie potrzebujących.

FRoSTA znacząco zwiększyła swoje zaangażowanie w odnawialne źródła energii, powiększając w 2023 r. powierzchnię paneli fotowoltaicznych ponad sześciokrotnie do 2655 m², o mocy 500 kWP. Energia pochodząca z tej instalacji służy do zasilania chłodni i fabryki, a w momencie osiągnięcia maksymalnej produkcji energii mogą zaspokoić nawet 30% całkowitego zapotrzebowania na moc.

W jednej z pasiek pod Toruniem FRoSTA postawiła 8 uli, zapewniając ich mieszkańcom kompleksową opiekę. W 2023 roku pszczoły wyprodukowały aż 45 kg miodu. Co więcej, na terenie sąsiadującym z siedzibą FRoSTY w bydgoskim Brdyujściu, firma zasadziła ponad 700 m² polnych kwiatów, tworząc siedlisko dla dzikich zapylaczy i wspierając lokalny ekosystem.

Ponadto, w 2023 roku FRoSTA przekazała prawie 10 ton żywności lokalnym organizacjom pożytku publicznego, wspierając najbardziej potrzebujących w społeczności.

Wierzymy, że odpowiedzialność biznesu wykracza poza dostarczanie wysokiej jakości produktów. We FRoŚCIE dążymy do tego, aby nasze działania miały realny i pozytywny wpływ na lokalną społeczność oraz środowisko, które nas otacza. Każdy projekt, od pasiek po fotowoltaikę, to krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią pozytywnych zmian zachodzących w społeczeństwie. Pragniemy kontynuować naszą misję również w nadchodzących latach podkreśla Aleksandra Wysocka, Dyrektor Marketingu FRoSTY na Polskę i kraje CEE.

W ramach dążeń do zrównoważonej produkcji FRoSTA ogranicza stosowanie pestycydów w konwencjonalnych uprawach, obniżając ich użycie do 2/3 poniżej wymogów prawnych. Firma regularnie audytuje swoich dostawców, dbając o przestrzeganie tych wytycznych. Co więcej, FRoSTA wykorzystuje ryby z certyfikatem zrównoważonego rozwoju MSC, dzięki czemu ma pewność, że ryby w produktach FRoSTY pochodzą wyłącznie z dobrze zarządzanych łowisk, które nie szkodzą morzom i oceanom.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez instytut badawczy SW Research na zlecenie FRoSTY, aż 81% mieszkańców miast czuje potrzebę bliskiego kontaktu z naturą i spędzania czasu na świeżym powietrzu. Z tego względu FRoSTA stworzyła ogród społeczny we współpracy z IX Liceum Ogólnokształcącym im. T. Nowakowskiego w Bydgoszczy.

Ogród jest naszą dumą i wizytówką. To miejsce, w którym łączymy edukację o przyrodzie z rekreacją i integracją społeczności szkolnej. Uczymy uczniów dbałości o środowisko – każda klasa pielęgnuje własne skrzynie z warzywami i ziołami. Dzięki temu zwracamy większą uwagę na znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz świadomego wyboru tego, co spożywamy. Plony z naszego ogrodu są wykorzystywane w stołówce szkolnej, co dodatkowo uświadamia uczniów o wartości zdrowego odżywiania. W ciepłe miesiące ogród staje się ulubionym miejscem spędzania przerw. Pod koniec roku lekcje często przenosimy na zewnątrz, co umożliwia naukę w otoczeniu natury. Organizujemy również warsztaty ekologiczne i zajęcia terenowe, wspierane przez różne fundacje. Mogę śmiało powiedzieć, że ogród stał się sercem naszej społeczności szkolnej, integrując uczniów, nauczycieli i rodziców mówi Anna Stegienka, wicedyrektor IX Liceum Ogólnokształcącym im. T. Nowakowskiego w Bydgoszczy.

Ponadto dodaje, że FRoSTA jest najbardziej zaangażowanym przyjacielem ogrodu. Jej wsparcie wykracza poza aspekty finansowe, ponieważ pracownicy FRoSTY, angażując się jako wolontariusze, wspólnie z nauczycielami i uczniami, troszczą się o rośliny zasadzone w ogrodzie.

 


FRoSTA to marka mrożonych produktów rybnych, warzyw i dań gotowych. Bestelllerem FRoSTY od lat pozostają Złote paluszki rybne, ale w portfolio marki znajdują się także warzywa na patelnię, ryby z pieca, gotowe dania z ryżem czy makaronem. Produkty FRoSTY powstają zgodnie z filozofią 100% naturalnego smaku – w ich składzie nie ma żadnych dodatków do żywności. Firma posiada certyfikaty ISO 9001, IFS oraz BRC. W swojej fabryce w Bydgoszczy zatrudnia około 600 pracowników. FRoSTA należy do międzynarodowej grupy FRoSTA AG z siedzibą w Niemczech. Produkty FRoSTY trafiają do konsumentów w wielu europejskich krajach, m.in. do Niemiec, Włoch, Austrii czy Węgier. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.