Komunikaty PR

GASTROTARGI SMAKKi zamieszają w branży HoReCa

2023-03-14  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.04 MB )

Wkrótce, bo 23 marca w Centrum EXPO XXI w Warszawie, rozpocznie się pierwsza edycja GASTROTARGÓW SMAKKi. Wydarzenie od miesięcy ekscytuje branżę HoReCA. Już sam przekrojowy program merytoryczny zwiastuje dużą frekwencję, co w połączeniu z atrakcjami przygotowanymi przez wystawców, gwarantuje prawdziwą ucztę kulinarną! Warto jej doświadczyć, poznać trendy i nowości rynku gastronomicznego, by nie tylko działać na nim z sukcesem, a wręcz być o krok do przodu.

W dniach 23-25 marca po raz pierwszy odbędą się wyczekiwane przez branżę HoReCa GASTROTARGI SMAKKI. W centrum EXPO XXI obecnych będzie ponad 100 wystawców i 50 ekspertów, a także wielu zarejestrowanych już uczestników. Znajdą się wśród nich osoby związane z hotelarstwem, restauracjami i cateringiem pragnące uzyskać cenne wskazówki dla rozwoju biznesu i zobaczyć z bliska najlepsze rozwiązania dla gastronomii.

Nowa jakość w parze z ekonomią

GASTROTARGI SMAKKi to najświeższe wydarzenie na rynku, które pozwoli dowiedzieć się, jak z dzisiejszymi wyzwaniami radzi sobie branża z natury wyróżniająca się umiejętnością szybkiej adaptacji do okoliczności gospodarczych i potrzeb klienta. Pandemia przyśpieszyła wprowadzenie wielu rozwiązań cyfrowych, poczynając od aplikacji, które służą do zamawiania potraw do domów, przez samoobsługowe kioski zakupowe i roboty w restauracjach, tak więc SMAKKi będą doskonałą okazją, by poznać trendy i nowości.

Szukaliśmy wydarzenia, w którym łączy się wiedza i praktyka branży HoReCa, aby móc porozmawiać o współpracy międzybranżowej, która tworzy nowe możliwości i dodatkowy łańcuch wartości dla klienta. Targi SMAKKi idealnie wpisały się w nasze potrzeby. Przybliżymy tam naszą usługę DPD Food, jaką jest transport żywności w temperaturze kontrolowanej. W praktyce daje ona możliwość skrócenia łańcucha dostaw w branży HoReCa, poszerzenia rynków zbytu i bazy klientów oraz zmiany myślenia z lokalnego na globalne – mówi Maciej Kasprzyk, koordynator ds. sprzedaży DPD Food.

Już teraz restauratorzy zauważają korzyści z natychmiastowego zamawiana towarów premium z dowolnego miejsca w Polsce, w mniejszej ilości i z gwarancją świeżości, co wiąże się z oszczędnością czasu i kosztów własnego transportu. Ekspert opowie szerzej o usłudze podczas „Case study i success story by DPD Food”, a zgodnie z zapowiedziami organizatora SMAKKów o oszczędnościach i ekonomicznym podejściu do biznesu gastronomicznego będzie mówić się wiele, również w kontekście środowiska.

SMAKKi merytorycznie

Tak jak hasło przewodnie SMAKKów - #gastronomiawspolnasprawa zobowiązuje do stosowania najlepszych praktyk, tak przez trzy targowe dni podczas konferencji i debat wiedzą i doświadczeniem dzielić się będą najlepsi eksperci z branży. Program został tak skonstruowany, by zaspokoić ciekawość inwestora, który planuje otworzyć własny biznes gastronomiczny, jak i osoby, która jest już z nim związana, od właściciela przez kelnera po managera. O aspektach prawnych, kosztach i finansowaniu działalności gospodarczej będzie można posłuchać podczas konferencji „Gastrobiznes w praktyce”, którą poprowadzi Paweł Gruba. Z kolei „Catering dietetyczny wiedza od A do Z” moderowany przez Marcina Dyrdę podany zostanie drugiego dnia, a w trakcie spotkania „EdukkuJEMY” Anna Dębska, wspólnie z ekspertami, przybliży kwestie związane z marketingiem, w tym mediami społecznościowymi, które odgrywają znaczącą rolę w walce o klienta.

Zielona transformacja koniecznością                                         

Ważne miejsce w tematyce targów zajmie ekologia i zagadnienia związane z zieloną transformacją, gdyż czas, by działać w tym obszarze już nadszedł. GASTROTARGI SMAKKi pokażą jak ograniczyć wpływ działalności biznesu na środowisko naturalne, a wystawcy zachęcą do pozytywnych zmian w tym obszarze, także metodą małych kroków, jaką może być picie uzdatnionej, zmineralizowanej wody i korzystanie z wielorazowych kubków lub bidonów. Na terenie targów powstanie „Strefa wolna od butelek”, gdzie będzie można bezpłatnie ugasić pragnienie. Inicjatorem akcji jest BWT Polska, partner strategiczny wydarzenia.

Poprzez nasz udział chcemy uświadamiać społeczeństwu, że hasło „Change the world – sip by sip”,  czyli zmieniaj świat łyk za łykiem, jest potrzebne. Naszym celem jest zmniejszenie ilości plastiku w postaci wytwarzanych butelek jednorazowych, których transport generuje CO2. Tworzone przez nas strefy „bottle free zone” są ważną częścią misji naszej firmy. Ekologia jest super, a najlepsza to ta przy okazji i nie wymagająca dużego zaangażowania, co udowodnimy podczas SMAKKów. Zadbamy o to, aby każdy uczestnik miał dostęp do smacznej, zdrowej i bezpiecznej wody BWT. Zaprezentujemy rozwiązania, które są niezbędne w zrównoważonym gastrobiznesie – mówi Krzysztof Wydra, dyrektor marketingu z BWT Polska.

Ekspert zwraca uwagę, że aktualna sytuacja popandemiczna i wojenna sprawia, że rynek gastronomiczny jest trudny i warto korzystać z urządzeń, które pomagają dbać o koszty i zmniejszają zużycie wody. Odpowiedni filtr i zmiękczacz pozwolą zaoszczędzić w lokalu gastronomicznym nawet kilka tysięcy złotych w skali roku na samych dostawach wody, zapewnią też dłuższą trwałość sprzętu np. zmywarki czy parownika gazowego.

Organizator SMAKKów udowodni na wielu płaszczyznach, że ekologia nie musi być droga, a wyzwania płynące z zielonej transformacji stanowią szansę dla biznesu. Troska o zrównoważony rozwój wyraźnie widoczna będzie także w bloku tematycznym Zielonej EkoKuchni SMAKKi.

Poznać sztukę gotowania

Widowiskową część GASTROTARGÓW SMAKKi stanowić będzie live cooking z udziałem mistrzów smaków obecnych zarówno na stoiskach wystawców, jak i w strefie Zielonej EkoKuchni. Gotować będą  też uczniowie Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere pod okiem Tomasza Łagowskiego i Adama Chrząstowskiego, Katarzyna Gubała, Sebastian Cichy – ambasador Hempeat oraz szefowie kuchni z firm Mihiderka i Bafood.

Oprócz niezwykłych propozycji menu roślinnego na targowych stołach pojawią się potrawy lubiane przez zwolenników mięsa, a wśród nich najczęściej zamawiane danie w 2022 roku – burger. To właśnie na SMAKKAch nastąpi rozstrzygnięcie konkursu HEINZ Selection Finals. Dwudziestu finalistów przygotuje flagowego burgera. Czy będzie to wege burger zgodnie z aktualnymi trendami? Tego nie wiadomo, pewnym jest, że jeden z obowiązkowych składników to sos HEINZ.

Festiwal Kawowych SMAKKów na deser

Kawa to nieodłączny element każdego restauracyjnego menu, dlatego jej mocną nutę będzie można odczuć podczas SMAKKów. Obecne będą m.in. osobistości tego świata, jak Agnieszka Rojewska, kawowa mistrzyni, a także kluczowe marki, takie jak Segafredo Zanetti i Lavazza. Każdego dnia odbywać się będą jedyne w Polsce prestiżowe konkursy: „Olimpiada Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk”, mistrzostwa palarni „CUP of Poland” i „I Mistrzostwa Polski TO NIC espresso”, które wyłonią największe talenty i najlepsze ziarna.

Bilety i program wydarzenia dostępne są na stronie: https://smakki.pl/pl/zwiedzajacy/spotkajmy-sie-na-smakki/.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.