Gotowanie i zakupy w czasie rzeczywistym – marka Alpro z innowacyjnym projektem
Marka Alpro we współpracy z Grupą Wirtualna Polska oraz Allegro zrealizują projekt łączący gotowanie i zakupy online. Podczas zaplanowanej na 16 czerwca br. transmisji, na stronie GotujzAlpro.wp.pl Daria Ładocha i Charles Daigneault zaprezentują menu fleksitariańskie, zaś internauci będą mogli w czasie rzeczywistym zakupić produkty Alpro. Projekt to sprzedażowa i marketingowa innowacja, ale także odpowiedź na potrzeby konsumentów. Jak wynika z raportu „Talerz przyszłości”, jedną z barier przy podejmowaniu decyzji o przejściu na dietę bardziej roślinną jest brak znajomości smacznych i prostych przepisów.
Gotowanie na żywo, połączone z zakupami na żywo, organizowane przez Alpro to pierwsze tego typu wydarzenie w branży spożywczej w Polsce. Dotychczas zakupy na żywo w formie online były realizowane głównie przez marki z branży modowej, kosmetycznej i elektronicznej. – Jako lider rynku nie tylko regularnie rozwijamy portfolio roślinne, ale także testujemy i wprowadzamy nowe rozwiązania w zakresie marketingu i sprzedaży. Słuchamy potrzeb konsumentów, chcemy być tam, gdzie oni. Live cooking prowadzony przez doskonałych szefów kuchni to dobra okazja, aby poznać świetne, a zarazem proste przepisy, które można wykorzystywać na co dzień. Chcemy też pokazać szerokiej publiczności, że Alpro to pyszny element nie tylko kuchni roślinnej. Uzupełnieniem będzie możliwość zakupu produktów Alpro w atrakcyjnej cenie – wyjaśnia Ewelina Chlebińska-Musiał, Kierownik ds. Marketingu Internetowego w grupie spółek DANONE.
Roślinne inspiracje
Marka Alpro przygotowała specjalne zniżki dla uczestników wydarzenia, które odbędzie się 16 czerwca br. na stronie GotujzAlpro.wp.pl. Transmisja rozpocznie się o 10:00 i potrwa około 3 godzin. Produkty będzie można nabyć za pośrednictwem platformy Allegro.
Daria Ładocha, ambasadorka Alpro i ekspertka z zakresu kuchni dla dzieci i dorosłych, oraz Charles Daigneault, wirtuoz m.in. dań mięsnych, zaprezentują jak wykorzystywać produkty roślinne w codziennej – i co istotne – nie tylko w stricte roślinnej kuchni. Pokażą, jak gotować prosto i smacznie dla siebie i najbliższych, prezentując przy tym różnorodne portfolio marki Alpro – szefowie kuchni wykorzystają w swoich przepisach zarówno alternatywy dla produktów mlecznych – m.in. napoje owsiane, sojowe, migdałowe czy kokosowe, ale także roślinne Alpro Styl Skyre. – Produkty roślinne to doskonałe uzupełnienie codziennej diety, korzystne zarówno dla zdrowia jak i dla planety. Podczas transmisji chcemy zainspirować widzów, pokazać im jak można wykorzystać produkty roślinne w codziennych działaniach kulinarnych – podsumowuje Daria Ładocha.
Organizatorzy nie zapomnieli też o tych, którzy nie będą mogli wziąć udziału w gotowaniu na żywo. Materiały, takie jak przepisy, streaming czy informacje o zaprezentowanych artykułach i kategorii produktowej, będą udostępnione po zakończeniu relacji na stronie GotujzAlpro.wp.pl.
Produkty roślinne w „diecie przyszłości”
Produkty roślinne to sposób nie tylko na urozmaicenie diety, ale także na bardziej ekologiczne wybory. Ta grupa produktów w znacznie mniejszym stopniu wpływa na środowisko, m.in. w zakresie emisji CO2, zużycia zasobów wodnych[1] i użytkowania gruntów[2]. Dieta roślinna ma też najbardziej pozytywny wpływ na efektywne gospodarowanie zasobami[3].
Jednak, jak wynika z raportu „Talerz przyszłości”[4], opracowanego przez Interdyscyplinarne Centrum Analiz i Współpracy „Żywność dla Przyszłości”, dla konsumentów przejście na dietę bardziej przyjazną dla środowiska nie jest oczywiste. Do wykonania tego kroku mogą zmotywować ich m.in. atrakcyjne przepisy (29% respondentów) i porady, jak komponować taką dietę (21%). Nie bez znaczenia są także cena produktów (niższa zachęciłaby do zakupów 46% respondentów) i większy wybór w sklepie (26%). Ważne jest też, aby popularyzować wpływ diety roślinnej na zdrowie (25%) oraz środowisko (16%), a także znakować produkty ułatwiające wybór (16%).
Dieta dla zdrowia i planety
Włączanie produktów pochodzenia roślinnego do codziennego menu to zwrot w kierunku diety planetarnej, pozwalającej, zdaniem naukowców wchodzących w skład The EAT-Lancet Commission on Food, Planet, Health, połączyć smak i przyjemność jedzenia z troską o stan planety. „Dieta przyszłości” nie oznacza wykluczenia, a jedynie zmianę proporcji poszczególnych składników w codziennym menu, m.in. zmniejszenie spożycia mięsa (przede wszystkim czerwonego), tłuszczów nasyconych, pochodzących głównie z produktów odzwierzęcych, a także zredukowanie spożywanej ilości cukru. Rekomendowane jest uzupełnienie codziennej diety produktami roślinnymi, tłuszczami oraz nasionami, a także owocami i warzywami.
Promowanie założeń diety planetarnej wpisuje się m.in. w nową strategię zrównoważonego rozwoju grupy spółek DANONE – „Drogi pozytywnego wpływu”. Podjęta inicjatywa to kolejny dowód na to, że zarówno troskę o zdrowie konsumentów, jak i stan planety organizacja traktuje priorytetowo.
[1] Clark, Tilman – Comparative analyses of environmental impacts of agricultural production systems, agricultural input efficiency and food choice, 2017.
[2] Clark, Tilman – Comparative analyses of environmental impacts of agricultural production systems, agricultural input efficiency and food choice, 2017.
[3] EAT-Lancet Commission on healthy diets from sustainable food systems, 2019.
[4] Raport_Talerz_Przyszlosci_2023.pdf (danone.pl)

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.