Komunikaty PR

Gotowanie i zakupy w czasie rzeczywistym – marka Alpro z innowacyjnym projektem

2023-06-15  |  10:00

Marka Alpro we współpracy z Grupą Wirtualna Polska oraz Allegro zrealizują projekt łączący gotowanie i zakupy online. Podczas zaplanowanej na 16 czerwca br. transmisji, na stronie GotujzAlpro.wp.pl Daria Ładocha i Charles Daigneault zaprezentują menu fleksitariańskie, zaś internauci będą mogli w czasie rzeczywistym zakupić produkty Alpro. Projekt to sprzedażowa i marketingowa innowacja, ale także odpowiedź na potrzeby konsumentów. Jak wynika z raportu „Talerz przyszłości”, jedną z barier przy podejmowaniu decyzji o przejściu na dietę bardziej roślinną jest brak znajomości smacznych i prostych przepisów.

Gotowanie na żywo, połączone z zakupami na żywo, organizowane przez Alpro to pierwsze tego typu wydarzenie w branży spożywczej w Polsce. Dotychczas zakupy na żywo w formie online były realizowane głównie przez marki z branży modowej, kosmetycznej i elektronicznej. – Jako lider rynku nie tylko regularnie rozwijamy portfolio roślinne, ale także testujemy i wprowadzamy nowe rozwiązania w zakresie marketingu i sprzedaży. Słuchamy potrzeb konsumentów, chcemy być tam, gdzie oni. Live cooking prowadzony przez doskonałych szefów kuchni to dobra okazja, aby poznać świetne, a zarazem proste przepisy, które można wykorzystywać na co dzień. Chcemy też pokazać szerokiej publiczności, że Alpro to pyszny element nie tylko kuchni roślinnej. Uzupełnieniem będzie możliwość zakupu produktów Alpro w atrakcyjnej cenie – wyjaśnia Ewelina Chlebińska-Musiał, Kierownik ds. Marketingu Internetowego w grupie spółek DANONE.

Roślinne inspiracje

Marka Alpro przygotowała specjalne zniżki dla uczestników wydarzenia, które odbędzie się 16 czerwca br. na stronie GotujzAlpro.wp.pl. Transmisja rozpocznie się o 10:00 i potrwa około 3 godzin. Produkty będzie można nabyć za pośrednictwem platformy Allegro.

Daria Ładocha, ambasadorka Alpro i ekspertka z zakresu kuchni dla dzieci i dorosłych, oraz Charles Daigneault, wirtuoz m.in. dań mięsnych, zaprezentują jak wykorzystywać produkty roślinne w codziennej – i co istotne – nie tylko w stricte roślinnej kuchni. Pokażą, jak gotować prosto i smacznie dla siebie i najbliższych, prezentując przy tym różnorodne portfolio marki Alpro – szefowie kuchni wykorzystają w swoich przepisach zarówno alternatywy dla produktów mlecznych – m.in. napoje owsiane, sojowe, migdałowe czy kokosowe, ale także roślinne Alpro Styl Skyre. – Produkty roślinne to doskonałe uzupełnienie codziennej diety, korzystne zarówno dla zdrowia jak i dla planety. Podczas transmisji chcemy zainspirować widzów, pokazać im jak można wykorzystać produkty roślinne w codziennych działaniach kulinarnych – podsumowuje Daria Ładocha.

Organizatorzy nie zapomnieli też o tych, którzy nie będą mogli wziąć udziału w gotowaniu na żywo. Materiały, takie jak przepisy, streaming czy informacje o zaprezentowanych artykułach i kategorii produktowej, będą udostępnione po zakończeniu relacji na stronie GotujzAlpro.wp.pl.

Produkty roślinne w „diecie przyszłości”

Produkty roślinne to sposób nie tylko na urozmaicenie diety, ale także na bardziej ekologiczne wybory. Ta grupa produktów w znacznie mniejszym stopniu wpływa na środowisko, m.in. w zakresie emisji CO2, zużycia zasobów wodnych[1] i użytkowania gruntów[2]. Dieta roślinna ma też najbardziej pozytywny wpływ na efektywne gospodarowanie zasobami[3].

Jednak, jak wynika z raportu „Talerz przyszłości”[4], opracowanego przez Interdyscyplinarne Centrum Analiz i Współpracy „Żywność dla Przyszłości”, dla konsumentów przejście na dietę bardziej przyjazną dla środowiska nie jest oczywiste. Do wykonania tego kroku mogą zmotywować ich m.in. atrakcyjne przepisy (29% respondentów) i porady, jak komponować taką dietę (21%). Nie bez znaczenia są także cena produktów (niższa zachęciłaby do zakupów 46% respondentów) i większy wybór w sklepie (26%). Ważne jest też, aby popularyzować wpływ diety roślinnej na zdrowie (25%) oraz środowisko (16%), a także znakować produkty ułatwiające wybór (16%).

Dieta dla zdrowia i planety

Włączanie produktów pochodzenia roślinnego do codziennego menu to zwrot w kierunku diety planetarnej, pozwalającej, zdaniem naukowców wchodzących w skład The EAT-Lancet Commission on Food, Planet, Health, połączyć smak i przyjemność jedzenia z troską o stan planety. „Dieta przyszłości” nie oznacza wykluczenia, a jedynie zmianę proporcji poszczególnych składników w codziennym menu, m.in. zmniejszenie spożycia mięsa (przede wszystkim czerwonego), tłuszczów nasyconych, pochodzących głównie z produktów odzwierzęcych, a także zredukowanie spożywanej ilości cukru. Rekomendowane jest uzupełnienie codziennej diety produktami roślinnymi, tłuszczami oraz nasionami, a także owocami i warzywami.

Promowanie założeń diety planetarnej wpisuje się m.in. w nową strategię zrównoważonego rozwoju grupy spółek DANONE – „Drogi pozytywnego wpływu”. Podjęta inicjatywa to kolejny dowód na to, że zarówno troskę o zdrowie konsumentów, jak i stan planety organizacja traktuje priorytetowo.

 


[1] Clark, Tilman – Comparative analyses of environmental impacts of agricultural production systems, agricultural input efficiency and food choice, 2017.

[2] Clark, Tilman – Comparative analyses of environmental impacts of agricultural production systems, agricultural input efficiency and food choice, 2017.

[3] EAT-Lancet Commission on healthy diets from sustainable food systems, 2019.

[4] Raport_Talerz_Przyszlosci_2023.pdf (danone.pl)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.