Komunikaty PR

Gotowanie i zakupy w czasie rzeczywistym – marka Alpro z innowacyjnym projektem

2023-06-15  |  10:00

Marka Alpro we współpracy z Grupą Wirtualna Polska oraz Allegro zrealizują projekt łączący gotowanie i zakupy online. Podczas zaplanowanej na 16 czerwca br. transmisji, na stronie GotujzAlpro.wp.pl Daria Ładocha i Charles Daigneault zaprezentują menu fleksitariańskie, zaś internauci będą mogli w czasie rzeczywistym zakupić produkty Alpro. Projekt to sprzedażowa i marketingowa innowacja, ale także odpowiedź na potrzeby konsumentów. Jak wynika z raportu „Talerz przyszłości”, jedną z barier przy podejmowaniu decyzji o przejściu na dietę bardziej roślinną jest brak znajomości smacznych i prostych przepisów.

Gotowanie na żywo, połączone z zakupami na żywo, organizowane przez Alpro to pierwsze tego typu wydarzenie w branży spożywczej w Polsce. Dotychczas zakupy na żywo w formie online były realizowane głównie przez marki z branży modowej, kosmetycznej i elektronicznej. – Jako lider rynku nie tylko regularnie rozwijamy portfolio roślinne, ale także testujemy i wprowadzamy nowe rozwiązania w zakresie marketingu i sprzedaży. Słuchamy potrzeb konsumentów, chcemy być tam, gdzie oni. Live cooking prowadzony przez doskonałych szefów kuchni to dobra okazja, aby poznać świetne, a zarazem proste przepisy, które można wykorzystywać na co dzień. Chcemy też pokazać szerokiej publiczności, że Alpro to pyszny element nie tylko kuchni roślinnej. Uzupełnieniem będzie możliwość zakupu produktów Alpro w atrakcyjnej cenie – wyjaśnia Ewelina Chlebińska-Musiał, Kierownik ds. Marketingu Internetowego w grupie spółek DANONE.

Roślinne inspiracje

Marka Alpro przygotowała specjalne zniżki dla uczestników wydarzenia, które odbędzie się 16 czerwca br. na stronie GotujzAlpro.wp.pl. Transmisja rozpocznie się o 10:00 i potrwa około 3 godzin. Produkty będzie można nabyć za pośrednictwem platformy Allegro.

Daria Ładocha, ambasadorka Alpro i ekspertka z zakresu kuchni dla dzieci i dorosłych, oraz Charles Daigneault, wirtuoz m.in. dań mięsnych, zaprezentują jak wykorzystywać produkty roślinne w codziennej – i co istotne – nie tylko w stricte roślinnej kuchni. Pokażą, jak gotować prosto i smacznie dla siebie i najbliższych, prezentując przy tym różnorodne portfolio marki Alpro – szefowie kuchni wykorzystają w swoich przepisach zarówno alternatywy dla produktów mlecznych – m.in. napoje owsiane, sojowe, migdałowe czy kokosowe, ale także roślinne Alpro Styl Skyre. – Produkty roślinne to doskonałe uzupełnienie codziennej diety, korzystne zarówno dla zdrowia jak i dla planety. Podczas transmisji chcemy zainspirować widzów, pokazać im jak można wykorzystać produkty roślinne w codziennych działaniach kulinarnych – podsumowuje Daria Ładocha.

Organizatorzy nie zapomnieli też o tych, którzy nie będą mogli wziąć udziału w gotowaniu na żywo. Materiały, takie jak przepisy, streaming czy informacje o zaprezentowanych artykułach i kategorii produktowej, będą udostępnione po zakończeniu relacji na stronie GotujzAlpro.wp.pl.

Produkty roślinne w „diecie przyszłości”

Produkty roślinne to sposób nie tylko na urozmaicenie diety, ale także na bardziej ekologiczne wybory. Ta grupa produktów w znacznie mniejszym stopniu wpływa na środowisko, m.in. w zakresie emisji CO2, zużycia zasobów wodnych[1] i użytkowania gruntów[2]. Dieta roślinna ma też najbardziej pozytywny wpływ na efektywne gospodarowanie zasobami[3].

Jednak, jak wynika z raportu „Talerz przyszłości”[4], opracowanego przez Interdyscyplinarne Centrum Analiz i Współpracy „Żywność dla Przyszłości”, dla konsumentów przejście na dietę bardziej przyjazną dla środowiska nie jest oczywiste. Do wykonania tego kroku mogą zmotywować ich m.in. atrakcyjne przepisy (29% respondentów) i porady, jak komponować taką dietę (21%). Nie bez znaczenia są także cena produktów (niższa zachęciłaby do zakupów 46% respondentów) i większy wybór w sklepie (26%). Ważne jest też, aby popularyzować wpływ diety roślinnej na zdrowie (25%) oraz środowisko (16%), a także znakować produkty ułatwiające wybór (16%).

Dieta dla zdrowia i planety

Włączanie produktów pochodzenia roślinnego do codziennego menu to zwrot w kierunku diety planetarnej, pozwalającej, zdaniem naukowców wchodzących w skład The EAT-Lancet Commission on Food, Planet, Health, połączyć smak i przyjemność jedzenia z troską o stan planety. „Dieta przyszłości” nie oznacza wykluczenia, a jedynie zmianę proporcji poszczególnych składników w codziennym menu, m.in. zmniejszenie spożycia mięsa (przede wszystkim czerwonego), tłuszczów nasyconych, pochodzących głównie z produktów odzwierzęcych, a także zredukowanie spożywanej ilości cukru. Rekomendowane jest uzupełnienie codziennej diety produktami roślinnymi, tłuszczami oraz nasionami, a także owocami i warzywami.

Promowanie założeń diety planetarnej wpisuje się m.in. w nową strategię zrównoważonego rozwoju grupy spółek DANONE – „Drogi pozytywnego wpływu”. Podjęta inicjatywa to kolejny dowód na to, że zarówno troskę o zdrowie konsumentów, jak i stan planety organizacja traktuje priorytetowo.

 


[1] Clark, Tilman – Comparative analyses of environmental impacts of agricultural production systems, agricultural input efficiency and food choice, 2017.

[2] Clark, Tilman – Comparative analyses of environmental impacts of agricultural production systems, agricultural input efficiency and food choice, 2017.

[3] EAT-Lancet Commission on healthy diets from sustainable food systems, 2019.

[4] Raport_Talerz_Przyszlosci_2023.pdf (danone.pl)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu Biuro prasowe
2024-11-26 | 03:22

Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu

Gdy słyszysz „Knorr”, myślisz o kostkach bulionowych, Gorącym Kubku, gotowych daniach typu fix i sosach sałatkowych. Marka Knorr, znana i ceniona na całym świecie, ma już 186
Przemysł spożywczy Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
2024-11-19 | 14:00

Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce

  Lantmannen Unibake, wiodący dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie działalności w Polsce. W tym czasie wprowadził na rynek szereg innowacyjnych produktów,
Przemysł spożywczy Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
2024-11-14 | 12:45

Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL

13 listopada br. producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny. Głównym zadaniem spółki KAUCJA.PL – Krajowy System

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.