Komunikaty PR

Gotowanie i zakupy w czasie rzeczywistym – marka Alpro z innowacyjnym projektem

2023-06-15  |  10:00

Marka Alpro we współpracy z Grupą Wirtualna Polska oraz Allegro zrealizują projekt łączący gotowanie i zakupy online. Podczas zaplanowanej na 16 czerwca br. transmisji, na stronie GotujzAlpro.wp.pl Daria Ładocha i Charles Daigneault zaprezentują menu fleksitariańskie, zaś internauci będą mogli w czasie rzeczywistym zakupić produkty Alpro. Projekt to sprzedażowa i marketingowa innowacja, ale także odpowiedź na potrzeby konsumentów. Jak wynika z raportu „Talerz przyszłości”, jedną z barier przy podejmowaniu decyzji o przejściu na dietę bardziej roślinną jest brak znajomości smacznych i prostych przepisów.

Gotowanie na żywo, połączone z zakupami na żywo, organizowane przez Alpro to pierwsze tego typu wydarzenie w branży spożywczej w Polsce. Dotychczas zakupy na żywo w formie online były realizowane głównie przez marki z branży modowej, kosmetycznej i elektronicznej. – Jako lider rynku nie tylko regularnie rozwijamy portfolio roślinne, ale także testujemy i wprowadzamy nowe rozwiązania w zakresie marketingu i sprzedaży. Słuchamy potrzeb konsumentów, chcemy być tam, gdzie oni. Live cooking prowadzony przez doskonałych szefów kuchni to dobra okazja, aby poznać świetne, a zarazem proste przepisy, które można wykorzystywać na co dzień. Chcemy też pokazać szerokiej publiczności, że Alpro to pyszny element nie tylko kuchni roślinnej. Uzupełnieniem będzie możliwość zakupu produktów Alpro w atrakcyjnej cenie – wyjaśnia Ewelina Chlebińska-Musiał, Kierownik ds. Marketingu Internetowego w grupie spółek DANONE.

Roślinne inspiracje

Marka Alpro przygotowała specjalne zniżki dla uczestników wydarzenia, które odbędzie się 16 czerwca br. na stronie GotujzAlpro.wp.pl. Transmisja rozpocznie się o 10:00 i potrwa około 3 godzin. Produkty będzie można nabyć za pośrednictwem platformy Allegro.

Daria Ładocha, ambasadorka Alpro i ekspertka z zakresu kuchni dla dzieci i dorosłych, oraz Charles Daigneault, wirtuoz m.in. dań mięsnych, zaprezentują jak wykorzystywać produkty roślinne w codziennej – i co istotne – nie tylko w stricte roślinnej kuchni. Pokażą, jak gotować prosto i smacznie dla siebie i najbliższych, prezentując przy tym różnorodne portfolio marki Alpro – szefowie kuchni wykorzystają w swoich przepisach zarówno alternatywy dla produktów mlecznych – m.in. napoje owsiane, sojowe, migdałowe czy kokosowe, ale także roślinne Alpro Styl Skyre. – Produkty roślinne to doskonałe uzupełnienie codziennej diety, korzystne zarówno dla zdrowia jak i dla planety. Podczas transmisji chcemy zainspirować widzów, pokazać im jak można wykorzystać produkty roślinne w codziennych działaniach kulinarnych – podsumowuje Daria Ładocha.

Organizatorzy nie zapomnieli też o tych, którzy nie będą mogli wziąć udziału w gotowaniu na żywo. Materiały, takie jak przepisy, streaming czy informacje o zaprezentowanych artykułach i kategorii produktowej, będą udostępnione po zakończeniu relacji na stronie GotujzAlpro.wp.pl.

Produkty roślinne w „diecie przyszłości”

Produkty roślinne to sposób nie tylko na urozmaicenie diety, ale także na bardziej ekologiczne wybory. Ta grupa produktów w znacznie mniejszym stopniu wpływa na środowisko, m.in. w zakresie emisji CO2, zużycia zasobów wodnych[1] i użytkowania gruntów[2]. Dieta roślinna ma też najbardziej pozytywny wpływ na efektywne gospodarowanie zasobami[3].

Jednak, jak wynika z raportu „Talerz przyszłości”[4], opracowanego przez Interdyscyplinarne Centrum Analiz i Współpracy „Żywność dla Przyszłości”, dla konsumentów przejście na dietę bardziej przyjazną dla środowiska nie jest oczywiste. Do wykonania tego kroku mogą zmotywować ich m.in. atrakcyjne przepisy (29% respondentów) i porady, jak komponować taką dietę (21%). Nie bez znaczenia są także cena produktów (niższa zachęciłaby do zakupów 46% respondentów) i większy wybór w sklepie (26%). Ważne jest też, aby popularyzować wpływ diety roślinnej na zdrowie (25%) oraz środowisko (16%), a także znakować produkty ułatwiające wybór (16%).

Dieta dla zdrowia i planety

Włączanie produktów pochodzenia roślinnego do codziennego menu to zwrot w kierunku diety planetarnej, pozwalającej, zdaniem naukowców wchodzących w skład The EAT-Lancet Commission on Food, Planet, Health, połączyć smak i przyjemność jedzenia z troską o stan planety. „Dieta przyszłości” nie oznacza wykluczenia, a jedynie zmianę proporcji poszczególnych składników w codziennym menu, m.in. zmniejszenie spożycia mięsa (przede wszystkim czerwonego), tłuszczów nasyconych, pochodzących głównie z produktów odzwierzęcych, a także zredukowanie spożywanej ilości cukru. Rekomendowane jest uzupełnienie codziennej diety produktami roślinnymi, tłuszczami oraz nasionami, a także owocami i warzywami.

Promowanie założeń diety planetarnej wpisuje się m.in. w nową strategię zrównoważonego rozwoju grupy spółek DANONE – „Drogi pozytywnego wpływu”. Podjęta inicjatywa to kolejny dowód na to, że zarówno troskę o zdrowie konsumentów, jak i stan planety organizacja traktuje priorytetowo.

 


[1] Clark, Tilman – Comparative analyses of environmental impacts of agricultural production systems, agricultural input efficiency and food choice, 2017.

[2] Clark, Tilman – Comparative analyses of environmental impacts of agricultural production systems, agricultural input efficiency and food choice, 2017.

[3] EAT-Lancet Commission on healthy diets from sustainable food systems, 2019.

[4] Raport_Talerz_Przyszlosci_2023.pdf (danone.pl)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Nowość od Lajkonika – Dobry Chrup, czyli przekąski pełne smaku i pysznych ziaren Biuro prasowe
2024-08-20 | 18:00

Nowość od Lajkonika – Dobry Chrup, czyli przekąski pełne smaku i pysznych ziaren

Wypiekane w piecu, chrupiące i pełne ziaren – przekąski Dobry Chrup to nowy subbrand produktów marki Lajkonik. Krakersy, paluchy oraz bajgle z ziołami prowansalskimi są
Przemysł spożywczy Nawet co piąty uczeń cierpi na odwodnienie. Może to mieć wpływ na naukę
2024-08-19 | 14:30

Nawet co piąty uczeń cierpi na odwodnienie. Może to mieć wpływ na naukę

Odpowiednie nawodnienie jest istotne dla każdego człowieka, jednak okazuje się, że może być szczególnie ważne dla uczniów, o czym warto pamiętać w kontekście zbliżającego
Przemysł spożywczy Salad Story otworzyła dwa nowe lokale
2024-08-14 | 15:04

Salad Story otworzyła dwa nowe lokale

Salad Story powiększyła liczbę swoich restauracji o kolejne dwie, tym samym firma łącznie posiada ich obecnie aż 54 w całym kraju. Marka widzi potencjał na niemal podwojenie liczby

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.