Ishida optymalizuje proces pakowania: Francep zyskał 20% wydajności
Naważarka wielogłowicowa Ishida umożliwiła wiodącemu francuskiemu dostawcy grzybów i warzyw zoptymalizowanie procesu pakowania nowego asortymentu produktów smażonych na patelni. Pozwoliło to znacząco zwiększyć produkcję przy jednoczesnym ograniczeniu strat produktowych, a to przełożyło się na atrakcyjny zwrot z inwestycji.
Francep, część grupy Gelpass, oferuje różnorodne produkty warzywne wysokiej jakości, kierowane do sektora detalicznego i gastronomicznego. Swoją reputację zawdzięcza przede wszystkim wyrobom z grzybów leśnych, a także ziemniakom i kasztanom. Niedawno firma rozszerzyła swoje portfolio o produkty przetworzone, takie jak grzyby smażone, smażone warzywa i gotowane puree ziemniaczane.
Wcześniej, firma Francep korzystała z naważarki wielogłowicowej innego producenta - na linii dedykowanej produkcji smażonych warzyw zawierających specjalistyczne składniki, w tym quinoę, kaszę bulgur i semolinę - maszyna osiągała jednak niską produktywność, a straty nadważeniowe były na zbyt wysokim poziomie.
Jako rozwiązanie, Ishida zaproponowała 16-głowicową naważarkę wielogłowicową z serii CCW-RVE, dzięki której wydajność produkcji wzrosła o 20%, a straty nadważeniowe zmniejszyły się o 4%.
Nowa naważarka stanowi część inwestycji o wartości 3 milionów euro w fabryce Francep w Saint-Viance. Firma zdecydowała się na maszynę CCW-RVE-216 od Ishidy ze względu na wcześniejsze, bardzo pozytywne doświadczenia z technologią opracowaną przez producenta. Sprzęt Ishida wykorzystywany był wcześniej na innej linii pakującej, a łatwość jego obsługi i wysoki poziom usług w zakresie wsparcia posprzedażowego i dostaw części zamiennych wpłynęły na decyzję o kolejnym zakupie.
"Byliśmy już dobrze zorientowani w możliwościach technologii Ishida i całkowicie zadowoleni z jej rozwiązań" - wyjaśnił Jérôme Prévost, dyrektor zakładu Francep, Saint-Viance. "Byliśmy zatem pewni, że i tym razem firma znajdzie najlepsze rozwiązanie dla naszych konkretnych wymagań" – dodał.
16-głowicowy model Ishida RVE jest wyposażony w zestaw lejów wspomagających, montowanych bezpośrednio pod zbiornikami wagowymi. Pozwala to podwoić liczbę dostępnych zbiorników, z których wszystkie wykorzystują unikalne oprogramowanie Ishidy do obliczania potrójnej kombinacji. Oprogramowanie oblicza trzy optymalne kombinacje wagowe, następnie sprawdza je dwukrotnie, po to, by wybrać tę, która jest najbliższa ustalonej masie docelowej — wszystko w jednym cyklu. Produkt jest nakładany do opakowań za pomocą dwóch trzylitrowych zasobników czasowych. Wszystkie części kontaktowe pokryte są powłoką ze stali nierdzewnej z wypukłą powierzchnią, która zapobiega przywieraniu produktu i utrzymuje go w ruchu podczas przepływu przez wagę.
Ponadto, wytrzymała konstrukcja wagi i higieniczna konstrukcja zapobiegająca przedostawaniu się wody, pomagają zapewnić długotrwałą niezawodność maszyny.
W zakładzie Francep przez osiem miesięcy w roku maszyna pracuje w trybie dwóch siedmiogodzinnych zmian dziennych, a przez pozostałe cztery miesiące przez jedną siedmiogodzinną dzienną zmianę. Obecna wydajność 50 ważeń na minutę jest znacznie niższa od maksymalnej prędkości 100 opakowań na minutę. Daje to firmie Francep możliwość dalszego zwiększania mocy produkcyjnych - obecnie linia pracuje z wydajnością około 80 procent.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z inwestycji. Ishida spełnia swoje obietnice" - potwierdził Jérôme Prévost. "Obecnie przetwarzamy około 100 ton produktu miesięcznie i jesteśmy przekonani, że możemy zwiększyć tę ilość do około 140 do 160 ton" – zapewnił.
Źródło: ishidaeurope.pl

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.