Komunikaty PR

Ishida optymalizuje proces pakowania: Francep zyskał 20% wydajności

2023-03-28  |  13:00
Biuro prasowe

Naważarka wielogłowicowa Ishida umożliwiła wiodącemu francuskiemu dostawcy grzybów i warzyw zoptymalizowanie procesu pakowania nowego asortymentu produktów smażonych na patelni. Pozwoliło to znacząco zwiększyć produkcję przy jednoczesnym ograniczeniu strat produktowych, a to przełożyło się na atrakcyjny zwrot z inwestycji.

 

Francep, część grupy Gelpass, oferuje różnorodne produkty warzywne wysokiej jakości, kierowane do sektora detalicznego i gastronomicznego. Swoją reputację zawdzięcza przede wszystkim wyrobom z grzybów leśnych, a także ziemniakom i kasztanom. Niedawno firma rozszerzyła swoje portfolio o produkty przetworzone, takie jak grzyby smażone, smażone warzywa i gotowane puree ziemniaczane.

 

Wcześniej, firma Francep korzystała z naważarki wielogłowicowej innego producenta - na linii dedykowanej produkcji smażonych warzyw zawierających specjalistyczne składniki, w tym quinoę, kaszę bulgur i semolinę - maszyna osiągała jednak niską produktywność, a straty nadważeniowe były na zbyt wysokim poziomie. 

 

Jako rozwiązanie, Ishida zaproponowała 16-głowicową naważarkę wielogłowicową z serii CCW-RVE, dzięki której wydajność produkcji wzrosła o 20%, a straty nadważeniowe zmniejszyły się o 4%.

 

Nowa naważarka stanowi część inwestycji o wartości 3 milionów euro w fabryce Francep w Saint-Viance. Firma zdecydowała się na maszynę CCW-RVE-216 od Ishidy ze względu na wcześniejsze, bardzo pozytywne doświadczenia z technologią opracowaną przez producenta.  Sprzęt Ishida wykorzystywany był wcześniej na innej linii pakującej, a łatwość jego obsługi i wysoki poziom usług w zakresie wsparcia posprzedażowego i dostaw części zamiennych wpłynęły na decyzję o kolejnym zakupie.

 

"Byliśmy już dobrze zorientowani w możliwościach technologii Ishida i całkowicie zadowoleni z jej rozwiązań" - wyjaśnił Jérôme Prévost, dyrektor zakładu Francep, Saint-Viance. "Byliśmy zatem pewni, że i tym razem firma znajdzie najlepsze rozwiązanie dla naszych konkretnych wymagań" – dodał. 

 

16-głowicowy model Ishida RVE jest wyposażony w zestaw lejów wspomagających, montowanych bezpośrednio pod zbiornikami wagowymi. Pozwala to podwoić liczbę dostępnych zbiorników, z których wszystkie wykorzystują unikalne oprogramowanie Ishidy do obliczania potrójnej kombinacji. Oprogramowanie oblicza trzy optymalne kombinacje wagowe, następnie sprawdza je dwukrotnie, po to, by wybrać tę, która jest najbliższa ustalonej masie docelowej — wszystko w jednym cyklu. Produkt jest nakładany do opakowań za pomocą dwóch trzylitrowych zasobników czasowych. Wszystkie części kontaktowe pokryte są powłoką ze stali nierdzewnej z wypukłą powierzchnią, która zapobiega przywieraniu produktu i utrzymuje go w ruchu podczas przepływu przez wagę.

 

Ponadto, wytrzymała konstrukcja wagi i higieniczna konstrukcja zapobiegająca przedostawaniu się wody, pomagają zapewnić długotrwałą niezawodność maszyny.

 

W zakładzie Francep przez osiem miesięcy w roku maszyna pracuje w trybie dwóch siedmiogodzinnych zmian dziennych, a przez pozostałe cztery miesiące przez jedną siedmiogodzinną dzienną zmianę. Obecna wydajność 50 ważeń na minutę jest znacznie niższa od maksymalnej prędkości 100 opakowań na minutę. Daje to firmie Francep możliwość dalszego zwiększania mocy produkcyjnych - obecnie linia pracuje z wydajnością około 80 procent.

 

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z inwestycji. Ishida spełnia swoje obietnice" - potwierdził Jérôme Prévost. "Obecnie przetwarzamy około 100 ton produktu miesięcznie i jesteśmy przekonani, że możemy zwiększyć tę ilość do około 140 do 160 ton" – zapewnił.

 

Źródło: ishidaeurope.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.