Komunikaty PR

Jak będą się kształtować ceny karpia?

2023-11-16  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karolina Nowak
M&CC

ul. Jana Kazimierza 32B/17
01-248 Warszawa
nowak@mcconsultants.pl
662 086 500
https://www.mcconsultants.pl/
Do pobrania Komentarz ( 0.21 MB )

Sezon na karpia, pomimo że do Świąt Bożego Narodzenia jeszcze dwa miesiące, już się rozpoczął ze względu na trwające odłowy ryby. Wraz z nimi pojawiły się pytania, dotyczące dostępności i cen karpia. Jak mówi Paweł Wielgosz, Prezes Organizacji Producentów - Polski Karp, wszystko wskazuje na to, że w tym roku sytuacja jest stabilna i zapotrzebowanie konsumentów na rybę będzie zaspokojone.

Król na świątecznym podium

Karp jest niekwestionowanym liderem wśród świątecznych ryb i zdecydowana większość Polaków nie wyobraża sobie bez niego wigilijnego stołu. Jak wynika z badań, zrealizowanych na zlecenie Organizacji Producentów – Polski Karp, chętnie sięgają po niego konsumenci w każdej grupie wiekowej. Dla starszych ważna jest tradycja, a młodszych pokoleń równie istotny jest fakt, że karp jest naszą lokalną rybą, dorastającą w naturalnych warunkach, w oparciu o poszanowanie środowiska naturalnego, a przy jego hodowli nie stosuje się antybiotyków czy hormonów wzrostu. Nie dziwi więc, że wraz
z rozpoczęciem sezonu karpiowego i uderzającej w domowe budżety inflacji, pojawiają się pytania, dotyczące ceny i dostępności ryby w tym roku.

Mamy wielką nadzieję, że po ostatnich trudnych i niepewnych latach nasza branża wróciła do normalności. Pomimo wzrostu kosztów hodowli, cena karpia nie zwiększy się i pozostanie na ubiegłorocznym poziomie. Karp oparł się inflacji ze względu na ustabilizowanie się cen zboża, którym jest dokarmiany, a także dość korzystny dla jego wzrostu sezon. Rozpoczęte właśnie odłowy karpi na stawach, dla hodowców oraz naszej organizacji, oznaczają początek sezonu. Na tym etapie prognozujemy, że karpia nie zabraknie, ale to, ile ryby trafi na polski rynek, będziemy wiedzieli po zakończonych odłowach. – mówi Paweł Wielgosz, prezes Organizacji Producentów – Polski Karp.

Pamiętajmy, że koszty hodowli karpia są wciąż bardzo wysokie. To ryba, która nie uległa uprzemysłowieniu, pozwalającemu na wytworzenie większej ilości produktu mniejszym kosztem. Naszego lokalnego karpia zawdzięczamy pracy rybaków i czasowi, poświęconemu rybom. Karp, którego kupimy na tegoroczne święta, dorastał aż przez trzy lata w środowisku naturalnym. – dodaje Paweł Wielgosz.

O kampanii Karp – Zdrowy z Natury

Kampania Karp – Zdrowy z Natury to kontynuacja rozpoczętych w 2020 roku działań edukacyjno-promocyjnych, których celem jest budowanie świadomości społeczeństwa na temat zrównoważonej akwakultury i jej produktów – karpi. Kampanię realizuje Polski Karp Sp. z o.o. - Organizacja producentów, zrzeszająca obecnie około 80 gospodarstw rybackich w całej Polsce. Kampania współfinansowana jest z Programu Operacyjnego "Rybactwo i Morze". Więcej informacji o projekcie na stronie: https://polskikarp.com/.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: M&CC
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.