Komunikaty PR

Jak będą się kształtować ceny karpia?

2023-11-16  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karolina Nowak
M&CC

ul. Jana Kazimierza 32B/17
01-248 Warszawa
nowak|mcconsultants.pl| |nowak|mcconsultants.pl
662 086 500
https://www.mcconsultants.pl/
Do pobrania Komentarz ( 0.21 MB )

Sezon na karpia, pomimo że do Świąt Bożego Narodzenia jeszcze dwa miesiące, już się rozpoczął ze względu na trwające odłowy ryby. Wraz z nimi pojawiły się pytania, dotyczące dostępności i cen karpia. Jak mówi Paweł Wielgosz, Prezes Organizacji Producentów - Polski Karp, wszystko wskazuje na to, że w tym roku sytuacja jest stabilna i zapotrzebowanie konsumentów na rybę będzie zaspokojone.

Król na świątecznym podium

Karp jest niekwestionowanym liderem wśród świątecznych ryb i zdecydowana większość Polaków nie wyobraża sobie bez niego wigilijnego stołu. Jak wynika z badań, zrealizowanych na zlecenie Organizacji Producentów – Polski Karp, chętnie sięgają po niego konsumenci w każdej grupie wiekowej. Dla starszych ważna jest tradycja, a młodszych pokoleń równie istotny jest fakt, że karp jest naszą lokalną rybą, dorastającą w naturalnych warunkach, w oparciu o poszanowanie środowiska naturalnego, a przy jego hodowli nie stosuje się antybiotyków czy hormonów wzrostu. Nie dziwi więc, że wraz
z rozpoczęciem sezonu karpiowego i uderzającej w domowe budżety inflacji, pojawiają się pytania, dotyczące ceny i dostępności ryby w tym roku.

Mamy wielką nadzieję, że po ostatnich trudnych i niepewnych latach nasza branża wróciła do normalności. Pomimo wzrostu kosztów hodowli, cena karpia nie zwiększy się i pozostanie na ubiegłorocznym poziomie. Karp oparł się inflacji ze względu na ustabilizowanie się cen zboża, którym jest dokarmiany, a także dość korzystny dla jego wzrostu sezon. Rozpoczęte właśnie odłowy karpi na stawach, dla hodowców oraz naszej organizacji, oznaczają początek sezonu. Na tym etapie prognozujemy, że karpia nie zabraknie, ale to, ile ryby trafi na polski rynek, będziemy wiedzieli po zakończonych odłowach. – mówi Paweł Wielgosz, prezes Organizacji Producentów – Polski Karp.

Pamiętajmy, że koszty hodowli karpia są wciąż bardzo wysokie. To ryba, która nie uległa uprzemysłowieniu, pozwalającemu na wytworzenie większej ilości produktu mniejszym kosztem. Naszego lokalnego karpia zawdzięczamy pracy rybaków i czasowi, poświęconemu rybom. Karp, którego kupimy na tegoroczne święta, dorastał aż przez trzy lata w środowisku naturalnym. – dodaje Paweł Wielgosz.

O kampanii Karp – Zdrowy z Natury

Kampania Karp – Zdrowy z Natury to kontynuacja rozpoczętych w 2020 roku działań edukacyjno-promocyjnych, których celem jest budowanie świadomości społeczeństwa na temat zrównoważonej akwakultury i jej produktów – karpi. Kampanię realizuje Polski Karp Sp. z o.o. - Organizacja producentów, zrzeszająca obecnie około 80 gospodarstw rybackich w całej Polsce. Kampania współfinansowana jest z Programu Operacyjnego "Rybactwo i Morze". Więcej informacji o projekcie na stronie: https://polskikarp.com/.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe Biuro prasowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie
Przemysł spożywczy Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
2024-04-29 | 12:00

Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.

W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days.
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.