Jak młodzi ludzie w tym roku przygotowali się na wiosnę?
W czasie pandemii aktywność fizyczna dzieci została ograniczona. Nauka zdalna i konieczne restrykcje przełożyły się na zmniejszony ruch dzieci i młodzieży. Chyba wszyscy nie możemy się już doczekać swobodnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Fundacja “Wawel z Rodziną” postanowiła zachęcić młodych ludzi do przygotowania się na nadejście wiosny, a wraz z nią ciepłych i słonecznych dni sprzyjających wszelkim aktywnościom na zewnątrz. Stąd też powstał pomysł na ogłoszenie konkursu “Gotowi na wiosnę”, skierowanego do dzieci i młodzieży z placówek opieki dziennej i całodobowej. A wszystko to w myśl zasady: w zdrowym ciele, zdrowy duch!
W rywalizacji wzięło udział blisko 40 placówek opiekuńczo-wychowawczych opieki dziennej i całodobowej z całej Polski. Zadaniem konkursowym było przesłanie fotografii lub pracy plastycznej, która przedstawia aktywne przygotowania do nadejścia wiosny.
W dniach 15 marca - 12 kwietnia trwał konkurs edukacyjny “Gotowi na wiosnę” skierowany do placówek opieki dziennej i całodobowej. Dzieci miały pokazać w formie pracy plastycznej lub zdjęcia jak aktywnie przygotowują się na nadejście wiosny. Celem konkursu była promocja współpracy w grupie i aktywnego trybu życia, a więc kwestii niezwykle istotnych w czasie długich tygodni pandemicznych ograniczeń. Organizatorem konkursu była Fundacja “Wawel z Rodziną”.
Przesłane prace konkursowe cechowała niezwykła kreatywność i pomysłowe podejście do tematu zadania. Podopieczni zgłoszonych do konkursu placówek pokazali na swoich pracach to, co kojarzy im się z wiosną - porządki wiosenne, czas spędzony z przyjaciółmi na zewnątrz, aktywną formę wypoczynku oraz interpretację artystyczną samej Pani Wiosny. Wszystkie prace były bardzo oryginalne - jury konkursu miało twardy orzech do zgryzienia. Dlatego oprócz zwycięzców jury wyróżniło także kilka prac. Do wszystkich zwycięzców konkursu trafią słodkie nagrody firmy Wawel.
Lista nagrodzonych placówek:
- Ośrodek Interwencyjno-Socjalizacyjny w Bełchatowie
- Świetlica prowadząca zajęcia socjoterapeutyczne, działająca przy ZSP nr 3 w Wałbrzychu
- "Dom Dziecka Mikołów" w Mikołowie
- Środowiskowa Świetlica Socjoterapeutyczna "Bartek" w Piotrkowie Trybunalskim
- Świetlica „Amaltea” Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Krakowie
Placówki wyróżnione:
- „Lipowy Zakątek” Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza w Radymnie
- Placówka Opiekuńczo Wychowawcza przy ul. Zyblikiewicza w Krakowie
- Szkoła Podstawowa nr 204 w Łodzi
Fundacja „Wawel z Rodziną” od 2008 roku aktywnie kontynuuje działalność dobroczynną firmy Wawel. W swoich działaniach wspiera inicjatywy poszerzające wiedzę, zdolności dzieci, tak, żeby było im łatwiej wejść w dorosłe życie. Aktywnie angażuje się w pomoc społeczną i edukacyjną oraz wspieranie polskich rodzin, osób i instytucji sprawujących opiekę zastępczą nad dziećmi. Fundacja aktywnie wspiera także świetlice środowiskowe. W 2018 roku uruchomiła innowacyjny program społeczny „Dobro od Dziecka”, który wspiera wychowawców w codziennej pracy z dziećmi i młodzieżą.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.