Komunikaty PR

Jak powstają produkty pełne naturalnych surowców

2023-06-14  |  17:10
Biuro prasowe

Po produkty pełne tych dobroczynnych składników sięgamy chętnie zarówno komponując codzienny jadłospis, jak i pielęgnując twarz, skórę i włosy. Czy jednak to, co stworzyła natura, wystarczy tylko opakować i postawić na sklepowych półkach? Jak powstają produkty, które naprawdę swą jakość i działanie zawdzięczają naturalnym składnikom? Ekspertem w ich tworzeniu jest Herbapol-Lublin, który już od ponad 70 lat daje polskim rodzinom to, co najlepsze – prosto z natury. Do tego niezbędne jest bogate doświadczenie, szeroka wiedza, nowoczesne technologie, ale i prawdziwa pasja do ziół i owoców.

Natura – od niej wszystko się zaczyna

Powrót do natury można z pewnością uznać za jeden z najpotężniejszych współczesnych trendów. – Łączy nas umiłowanie roślin – mówi dr hab. Artur Zagajewski, wybitny botanik. – Zarówno tych zwykłych, choć niezwykłych, ozdobnych. I tych wyjątkowych, leczniczych i … magicznych. Myślę, że każdy z nas zdaje sobie sprawę, jak fascynujący, jak różnorodny, jak spektakularny jest to świat. Mikro- i makroświat roślin w zasięgu ręki.

To właśnie w tym świecie natury Herbapol-Lublin był i jest niezwykle mocno zakorzeniony. – To wyznacza tożsamość naszej firmy -  mówi Evangelos Evangelou, Prezes Zarządu Herbapol-Lublin S.A. – Stoją za nami: bogata tradycja, ogromne doświadczenie i szeroka, ugruntowana wiedza o ziołach i owocach. Dzięki naturze możemy się rozwijać – w niej bowiem znajdujemy inspiracje do tworzenia nowych produktów, to również z niej pozyskujemy nasze roślinne surowce. I mogę z całą pewnością stwierdzić, że jesteśmy w tym prawdziwymi ekspertami. Inspirowani przez naturę, otwieramy się na nowe możliwości działania. Bazując na naszej wiedzy o roślinnych surowcach i na doświadczeniu, jako firma o ugruntowanej pozycji w branży spożywczej, weszliśmy do zupełnie nowej kategorii – tworząc markę Polana. W ten sposób naturalnie łączymy świat żywności i kosmetyków i dostarczamy wyjątkowe produkty, które wspierają to, czego wszyscy dziś tak bardzo potrzebujemy – czyli holistyczną dbałość o siebie samych i naszych bliskich.  

Źródła naturalnych surowców

Herbapol-Lublin współpracuje z ponad tysiącem zbieraczy i plantatorów w całej Polsce i wykorzystuje ponad 70 rodzajów surowców roślinnych. Firma pozyskuje zioła zarówno ze stanu naturalnego (są to rośliny dziko występujące w naturze) oraz z celowych upraw zielarskich. Łąki, lasy i kontrolowane plantacje, z których korzysta Herbapol-Lublin, znajdują sią w najczystszych regionach Polski, takich jak Warmia, Mazury, Podlasie, Lubelszczyzna, Bieszczady.

Zioła są zbierane w momencie pełnej dojrzałości i w zgodzie z kalendarzem natury. Zbiory startują już pod koniec kwietnia, a pierwszym zbieranym ziołem jest mniszek lekarski. Lipiec i sierpień to czas zbiorów wielu gatunków ziół, takich jak rumianek pospolity, bratek polny, liść pokrzywy, kwiat lipy, dziurawiec, skrzyp polny, liść jeżyny. Potem przychodzi czas na skup owoców i surowców uprawowych, w tym mięty, melisy, pokrzywy, aronii, maliny czy czarnego bzu. Jesienią pozyskiwane są ponownie liście mięty i melisy, a także rośliny korzeniowe. Równie pracowicie wygląda sezon zbioru owoców. Trwa on kilka miesięcy, począwszy od czerwca, gdy pozyskiwane są truskawki, przez kolejne tygodnie lata i wczesnej jesieni, w których skupowane są: czarna i czerwona porzeczka, aronia, wiśnie, śliwki i jabłka.

Zarówno plantatorzy, jak i zbieracze, to osoby o ogromnej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu, niejednokrotnie przekazywanym z pokolenia na pokolenie. Eksperci Herbapolu organizują dla nich także regularne, dodatkowe szkolenia, aby tę wiedzę nieustannie rozszerzać. Firma priorytetowo traktuje współpracę z pobliskimi dostawcami, dzięki czemu może wspierać społeczności lokalne i  skracać czas transportu surowców do zakładów.

Kontrola jakości i produkcja

Zanim zioła, na bazie których Herbapol-Lublin tworzy swoje herbatki, mogą trafić do ich opakowań, mija aż 9 miesięcy. To czas przeznaczony na wieloetapowe procesy służące zapewnieniu najwyższej jakości i gwarancji bezpieczeństwa. Firma skrupulatnie kontroluje dostarczane zioła, wykorzystując innowacyjne techniki i najnowszy sprzęt. Herbapol-Lublin posiada własne laboratoria, a potwierdzeniem wysokich standardów produkcji są renomowane certyfikaty.

Produkty wypełnione naturą

Po uzyskaniu pewności, że surowce spełniają wszystkie normy, stają się one bazą dla produktów Herbapolu-Lublin. Firma wywodzi swój rodowód z pełnej naturalnych składników żywności. Co wyróżnia te produkty spośród wielu innych dostępnych na rynku? Anna Sambor, Dyrektor ds. Marketingu w Herbapol-Lublin S.A., podkreśla, iż kluczem jest tu jakość. – Przykładowo, w przypadku naszej  herbatki ziołowej Mięta, zawartość olejku mentolowego jest dużo wyższa niż w analogicznych produktach innych marek – mówi Anna Sambor. – Dzięki temu mamy pewność, że nasze herbatki ziołowe naprawdę wspomagają funkcjonowanie organizmu. Nasza flagowa linia Zielnik Polski, która składa się z kilkunastu herbatek ziołowych, nie ma sobie równych pod kątem jakości. Polacy to doceniają od lat, co pozwala nam cieszyć się z pozycji zdecydowanego lidera, który odpowiada za blisko ½ segmentu herbatek ziołowych w Polsce. Nie inaczej jest z linią herbatek owocowych Herbaciany Ogród, gdzie bazujemy na prawdziwych owocach i tylko naturalnych aromatach. Dlatego cieszy nas fakt, że Polacy mają coraz większą świadomość żywieniową, coraz chętniej czytają etykiety. To jest nasza siła i przewaga. W naszych herbatkach znajdują się tylko dorodne liście, całe pączki kwiatów i duże kawałki owoców.

Herbapol-Lublin to również troska o naturalną pielęgnację. A zapewnia ją marka Polana, stworzona w oparciu o ekspercką wiedzę botaniczną i wieloletnie doświadczenie zielarskie i będąca źródłem holistycznej pielęgnacji skóry i naturalnego piękna. – Natura i zioła to znany od lat, niezawodny sprzymierzeniec w trosce o dobre samopoczucie i urodę ­– mówi Izabela Łuczak, Senior Brand Manager w Herbapol-Lublin S.A. – To właśnie ku niej zwracamy się poszukując skutecznych i bezpiecznych sposobów dbania o swój wygląd. Zapewnia je nasza marka Polana. Warto zaufać naturalnym produktom, które mogą w pełni zaspokoić nasze potrzeby pielęgnacyjne i zapewnić kompleksową troskę o skórę ciała i włosy.

Warto dbać o siebie i bliskich – w zgodzie z naturą!

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.