Jubileusz 30-lecia Profi
Przyjaźń, konsekwencja i zaufanie – tak brzmi przepis na sukces założycieli firmy Profi, która w tym roku świętuje Jubileusz 30-lecia obecności na rynku. Uroczysta gala w sali rycerskiej Zamku w Gutowie zgromadziła szerokie grono pracowników oraz sympatyków spółki, z burmistrzem Grabowa nad Prosną i jego zastępczynią na czele. Wydarzenie uświetnił koncert zespołu Feel.
Spotkanie, choć bardzo uroczyste, miało niezwykle familijny charakter. Było okazją do wspomnień i rozmów o początkach firmy, obecnej pozycji rynkowej oraz planach na najbliższe lata. Jak mówi Krzysztof Stojanowski, Prezes Zarządu Profi S.A. Nasza historia zaczęła się od pasji, niezwykłej determinacji i dbałości o najwyższą jakość. Dzięki inwestycjom w rozwój i zakład produkcyjny, szeroką komunikację oraz nowe rynki zbytu, dzisiaj jesteśmy w doskonałym miejscu. Uważnie obserwujemy trendy, potrafimy szybko i skutecznie odpowiadać na potrzeby współczesnych konsumentów. Przed nami kolejne wyzwania i ambitne cele. Jestem przekonany, że z tak fantastycznym zespołem jesteśmy w stanie z sukcesem zrealizować nasz plan.
Profi S.A. powstała w 1993 roku. Po 30 latach jest obecnie jednym z największych producentów żywności w Polsce, numerem 1 w kategorii pasztetów (posiada 48% udziału w sprzedaży wartościowej) oraz liderem kategorii zup z półki z udziałem wartościowym w rynku przekraczającym 46% (Profi za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, cała Polska, MAT W34 2023).
Firma rozwija z sukcesem trzy marki. Profi towarzyszy Polakom od pokoleń podczas rodzinnych śniadań czy wakacyjnych wyjazdów. Oferuje szeroki wybór pasztetów tradycyjnych drobiowych oraz wieprzowych z różnorodnymi dodatkami, w lekkich aluminiowych foremkach o gramaturze 50 g, 131 g i 250 g oraz poręcznych puszkach 160 g. JemyJemy to 18 smacznych zup gotowych w trzech liniach (smaki tradycyjne, świata i warzywne kremy), do których wkrótce dołączy nowy produkt – zupa Meksykańska. Ugotowane ze świeżych składników, bez konserwantów, barwników i sztucznych dodatków są zdrowym wyborem na lekki posiłek w ciągu dnia. Dzięki poręcznym opakowaniom typu doypack, łatwo je zabrać do torebki czy plecaka. Pasztet Dworski jest marką premium skierowaną do konsumentów ceniących unikalne receptury. W jej asortymencie znajdują się 4 szlachetne pasztety stworzone z najlepszych składników z dodatkiem mięsa z dzika, jelenia, królika i kaczki.
Od 30 lat Profi cieszy się zaufaniem Polaków i konsumentów na całym świecie. Produkty eksportuje m.in. do USA, Wielkiej Brytanii, Kanady, Niemiec i Ukrainy. Wsłuchuje się w potrzeby rynku i światowe trendy, wprowadza nowości i innowacje technologiczne oraz dba o najwyższą jakość. To bardzo ceniony pracodawca w swoim regionie, mocno zaangażowany w życie społeczności lokalnej. Aktualnie firma zatrudnia ponad 300 osób. To szerokie i niezwykle zaangażowane w rozwój Profi grono pracowników, z których aż 65% jest związanych z organizacją od 10 lat, niektórzy nawet dłużej. Co ważne, ponad połowa stanowisk kierowniczych jest obsadzona przez kobiety.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.