Lajkonik z Edycją Limitowaną Mini Krakersów nawiązującą do kuchni świata
Chakalaka i Smakorini – to nowe smaki Mini Krakersów Lajkonik z Edycji Limitowanej inspirowanej kuchnią z różnych zakątków świata. Tym razem marka Lajkonik postawiła na ulubione kierunki podróży kulinarnych przedstawicieli Gen Z – region śródziemnomorski (Smakorini) oraz Afrykę (Chakalaka). Produkty są już dostępne na sklepowych półkach.
Przekąski niewątpliwie kojarzą się z dobrą zabawą oraz imprezami w gronie rodziny lub znajomych. Jak jednak wskazuje raport State of Snacking 2022, są one chętnie spożywane również na co dzień, bez szczególnej okazji. W globalnym badaniu konsumenckim 64% osób stwierdziło, że w ciągu dnia woli jeść częściej mniejsze porcje niż kilka dużych posiłków. Co więcej, 71% ankietowanych przyznało, że podjada je co najmniej 2 razy dziennie.
Na wzrost popularności przekąsek w dużym stopniu wpłynęli przedstawiciele generacji Z, czyli osoby urodzone w latach 1997-2010. Jedną z cech charakterystycznych dla tego pokolenia jest duża ciekawość świata. Zoomerzy chętnie podróżują i są otwarci na nowości, w tym także kuchnie świata. Analizując te trendy, marka Lajkonik przygotowała dwa nowe smaki kultowych Mini Krakersów – Chakalaka oraz Smakorini.
Odkrywanie smaków afrykańskich i śródziemnomorskich z Lajkonikiem
Edycja Limitowana Mini Krakersów Lajkonik została zainspirowana smakami tych regionów, które cieszą się zainteresowaniem i popularnością wśród młodych konsumentów.
Smak Chakalaka to kwintesencja kuchni południowoafrykańskiej, dlatego też w składzie krakersów znalazły się charakterystyczne dla niej przyprawy, m.in. kolendra, kmin, imbir, kardamon czy kurkuma. Projekt opakowania nawiązuje do kultury regionu – na tle utrzymanym w kolorystyce ziemi pojawiły się geometryczne wzory znane ze sztuki afrykańskiej oraz chakalaka w glinianym naczyniu.
W Mini Krakersach Smakorini marka Lajkonik oddała z kolei istotę kuchni śródziemnomorskiej, która kojarzy się z soczystymi pomidorami, czarnymi oliwkami i aromatycznymi ziołami. To właśnie te produkty znalazły się na opakowaniu w intensywnie niebieskim kolorze, z elementami graficznymi nawiązującymi do kultury śródziemnomorskiej.
– Nowe Edycje Limitowane Mini Krakersów Lajkonik to nasza odpowiedź na oczekiwania młodych konsumentów, dla których najbardziej atrakcyjnymi kierunkami podróży kulinarnych są Afryka i region śródziemnomorski. Pomysł był z jednej strony efektem analizy coraz większego zainteresowania konsumentów przekąskami, z drugiej zaś – chęcią odkrywania nowych, nietypowych smaków. O sukcesie tej strategii świadczą nasze wyniki – na przestrzeni roku odnotowaliśmy wzrost sprzedaży Mini Krakersów na poziomie 92% – mówi Małgorzata Stojanowska-Szulejko, Brand Manager Lajkonik.
Edycje Limitowane Mini Krakersów Lajkonik Chakalaka i Smakorini są już dostępne na półkach sklepowych, a ich gramatura wynosi 100 g.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.