Lajkonik z Edycją Limitowaną Mini Krakersów nawiązującą do kuchni świata
Chakalaka i Smakorini – to nowe smaki Mini Krakersów Lajkonik z Edycji Limitowanej inspirowanej kuchnią z różnych zakątków świata. Tym razem marka Lajkonik postawiła na ulubione kierunki podróży kulinarnych przedstawicieli Gen Z – region śródziemnomorski (Smakorini) oraz Afrykę (Chakalaka). Produkty są już dostępne na sklepowych półkach.
Przekąski niewątpliwie kojarzą się z dobrą zabawą oraz imprezami w gronie rodziny lub znajomych. Jak jednak wskazuje raport State of Snacking 2022, są one chętnie spożywane również na co dzień, bez szczególnej okazji. W globalnym badaniu konsumenckim 64% osób stwierdziło, że w ciągu dnia woli jeść częściej mniejsze porcje niż kilka dużych posiłków. Co więcej, 71% ankietowanych przyznało, że podjada je co najmniej 2 razy dziennie.
Na wzrost popularności przekąsek w dużym stopniu wpłynęli przedstawiciele generacji Z, czyli osoby urodzone w latach 1997-2010. Jedną z cech charakterystycznych dla tego pokolenia jest duża ciekawość świata. Zoomerzy chętnie podróżują i są otwarci na nowości, w tym także kuchnie świata. Analizując te trendy, marka Lajkonik przygotowała dwa nowe smaki kultowych Mini Krakersów – Chakalaka oraz Smakorini.
Odkrywanie smaków afrykańskich i śródziemnomorskich z Lajkonikiem
Edycja Limitowana Mini Krakersów Lajkonik została zainspirowana smakami tych regionów, które cieszą się zainteresowaniem i popularnością wśród młodych konsumentów.
Smak Chakalaka to kwintesencja kuchni południowoafrykańskiej, dlatego też w składzie krakersów znalazły się charakterystyczne dla niej przyprawy, m.in. kolendra, kmin, imbir, kardamon czy kurkuma. Projekt opakowania nawiązuje do kultury regionu – na tle utrzymanym w kolorystyce ziemi pojawiły się geometryczne wzory znane ze sztuki afrykańskiej oraz chakalaka w glinianym naczyniu.
W Mini Krakersach Smakorini marka Lajkonik oddała z kolei istotę kuchni śródziemnomorskiej, która kojarzy się z soczystymi pomidorami, czarnymi oliwkami i aromatycznymi ziołami. To właśnie te produkty znalazły się na opakowaniu w intensywnie niebieskim kolorze, z elementami graficznymi nawiązującymi do kultury śródziemnomorskiej.
– Nowe Edycje Limitowane Mini Krakersów Lajkonik to nasza odpowiedź na oczekiwania młodych konsumentów, dla których najbardziej atrakcyjnymi kierunkami podróży kulinarnych są Afryka i region śródziemnomorski. Pomysł był z jednej strony efektem analizy coraz większego zainteresowania konsumentów przekąskami, z drugiej zaś – chęcią odkrywania nowych, nietypowych smaków. O sukcesie tej strategii świadczą nasze wyniki – na przestrzeni roku odnotowaliśmy wzrost sprzedaży Mini Krakersów na poziomie 92% – mówi Małgorzata Stojanowska-Szulejko, Brand Manager Lajkonik.
Edycje Limitowane Mini Krakersów Lajkonik Chakalaka i Smakorini są już dostępne na półkach sklepowych, a ich gramatura wynosi 100 g.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.