Komunikaty PR

Maczfit wspiera Bank Żywności

2023-11-24  |  12:00
Biuro prasowe

Chociaż kwestia marnowania żywności od dłuższego czasu jest nagłaśniania przez ekspertów oraz media, Polacy wciąż wyrzucają do kosza ok 4,8 miliona ton produktów spożywczych rocznie[1]. A jak z tym problemem radzi sobie branża cateringów spożywczych? Przykład prawdziwej sztuki pomagania, daje Maczfit, który nawiązał współpracę z Bankiem Żywności SOS w Warszawie i w ciągu zaledwie trzech ostatnich miesięcy przekazał blisko 26 000 ton produktów. 

 

W sierpniu 2023 roku w ramach działań odpowiedzialnych społecznie, Maczfit podjął stałą współpracę z Bankiem Żywności SOS w Warszawie. Do początku listopada firma przekazała Fundacji aż 26 000 ton żywności o wartości 250 000 zł. Inicjatywa ta jest szczególnie ważna, biorąc pod uwagę, że według najnowszych wyliczeń Banków Żywności, marnowane przez Polaków produkty mogłyby się przełożyć na zapełnienie posiłkami około 12 miliardów talerzy[2]. 

 

Codzienne przygotowywanie posiłków dla tysięcy Polaków wiążę się z nadwyżkami produkcyjnymi. Co z nim zrobić? Rozwiązań jest kilka. My zdecydowaliśmy się na to, które łączy w sobie podejście proekologiczne ze wsparciem osób w potrzebie – czyli współpracę z Bankiem Żywności SOS w Warszawie. W jej ramach półprodukty, których nie wykorzystujemy, a które wciąż są dobre do spożycia, trafiają co miesiąc do 5 dużych ośrodków pomocy – komentuje Anna Chylewska, Dyrektorka Operacyjna Maczfit

 

Żywność dostarczana przez Maczfit stanowi pomoc dla kilkuset osób tygodniowo w kilku wybranych organizacjach pomocowych. Bardzo cenimy wkład firmy w misję minimalizacji marnotrawstwa żywności i pomocy potrzebującym – jest to żywa idea przekładająca się na realne działania – dodaje Agata Szczebyło, Koordynatorka pozyskiwania żywności, Bank Żywności SOS w Warszawie.

 

Współpraca z Bankiem Żywności to kolejne z proekologicznych rozwiązań firmy. Maczfit posiada m.in. farmę fotowoltaiczną, której energią zasila zakład produkcyjny czy flotę aut hybrydowych. Marka na bieżąco prowadzi też inne działania społeczne m.in. wspiera Fundację Herosi (opiekującą się dziećmi chorującymi na nowotwory) oraz jest partnerem biegu charytatywnego Wings For Life World Run (zbierającego środki na wynalezienie metody leczenia urazów rdzenia kręgowego). 

 


[1] Federacja Polskich Banków Żywności, Raport NIE MARNUJ JEDZENIA 2023, Warszawa 2023. 

[2] Tamże.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.